Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌های وزارت امور خارجه با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت خارجه وظیفه این را ندارد که اعلام کند چه مقدار سرمایه برای کشور جذب شده است و در صدد اعلان آمار و ارقام باشیم گفت: ما متولی ارائه آمار نیستیم.

کاظم محمدی رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌های وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز درباره عملکرد معاونت تازه تاسیس اقتصادی در وزارت امور خارجه بیان داشت: با توجه به عمر دوساله‌ای که از شروع فعالیت این معاونت در ساختار وزارت امور خارجه می‌گذرد باید عنوان کرد که این قالب فعالیت در این وزارتخانه دارای تازگی و ویژگی‌های خاص است و همچنان این روند نیاز دارد تا یک دوره زمانی مطلوبی را طی کند تا در نهایت به یک سکون رسیده و توان اجرایی آن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قطعا برای رسیدن به اهدافی که در نظر گرفته شده و در این ساختار طراحی شده است ما نیازمند یکسری ابزار‌های داخلی و خارجی داریم گفت: متاسفانه در ادامه شکل گیری این معاونت در حوزه بین الملل و جذب سرمایه خارجی اتفاقات غیرمترقبه نیز حادث شد که می‌توان خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را متذکر شد که محدود شدن فرآیند فعالیت این معاونت دستخوش این جریان شد، اما ما تلاش کریم تا بتوانیم این موضوع را کنترل و ار باب دیگری وارد شویم.


رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌های وزارت امور خارجه افزود: برهمین اساس خیلی نمی‌توان بخشی از همکاری‌های وزارت امورخارجه با دستگاه‌های زیربط اقتصادی داخلی و بین المللی بخاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد بطور شفاف ارائه کرد.


وی در پاسخ به اینکه با اعمال تحریم‌ها عملا فضای عملیاتی این معاونت محدود و در حالت سکون واقع شده است اذعان کرد: درست است که با شرایط تحریمی ما متاسفانه بخشی از کار‌ها قابل عملیاتی شدن نیست، اما اینگونه هم نیست که وزارت خارجه سکوت کرده باشد و از پتانسیل‌های کشور برای علاقمندان در حوزه سرمایه گذاری گفتگویی صورت ندهد بلکه ما مطابق با سیاست‌های اعلامی در این حوزه فعالیت‌های خود را گسترده‌تر از قبل خواهیم کرد.


محمدی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری باید یک تفکیک جدی در افکار عمومی و رسانه‌ها بوجود بیاید تا یک تفاونی بین تسهیل گری و تصدی گری پیش آید اذعان کرد: باید سرمایه‌ها از قالب دولتی به خصوصی مبدل شود تا پویایی اقتصاد را شاهد باشیم و این فرآیند باید از سوی رسانه‌ها به جامعه داخلی و بین الملل منتقل شود تا پتانسیل‌های بالقوه سرمایه گذاری در کشور معرفی شود.

وی در پاسخ به این سوال که معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه از ابتدای فعالیت خود تا کنون چه میزان توانسته سرمایه برای کشور جذب کند اعلام کرد: وزارت امور خارجه و در راس معاونت اقتصادی این مجموعه وظیفه این را ندارد که اعلام کند چه مقدار سرمایه برای کشور جذب شده است و در صدد اعلان آمار و ارقام باشیم چرا که ما متولی ارائه آمار نیستیم.


رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌های وزارت امور خارجه ادامه داد: ما آمار دقیقی از روند جذب سرمایه نداریم و قرار نیست ادامه کاررا پیگیری کنیم و اینکه ما موظف نیستیم در پایان هر سال آمار بگیریم که چه میزان سرمایه جذب شده؛ بنابر این ما فرض را بر این میگذاریم که فرآیند اجرایی شده و دستگاه‌های متولی در مقام انتشار رقم‌های سرمایه گذاری خواهند بود.


محمدی در پایان با تاکید بر اینکه معاونت اقتصادی وزارت خارجه تنها نقش حمایت گری و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری را دارد گفت: وظیفه اصلی برای هدایت سرمایه به عهده سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد است ضمن آنکه ما وظیفه داریم تا روند جذب سرمایه گذار را تسهیل کنیم و در ادامه اینکه آیا فرآیند سرمایه گذاری عملیاتی می‌شود یا خیر منوط به بررسی‌های دستگاه اجرایی و متولی این امر است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت امورخارجه معاونت اقتصادی سرمایه گذاری تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای با اشاره به کشف گور‌های جمعی از محوطه بیمارستان ناصر اعلام کرد: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان یاد شده در شهر خان یونس که در میان آنها اجساد زنان و کودکان نیز وجود دارد گویای مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین و پایبند نبودن رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی تفاوتی و چشم پوشی جامعه بین المللی نسبت به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی پنداشته می‌شود.
وزارت امور خارجه افغانستان کشتار بی رحمانه بیماران، مجروحان و افراد غیرنظامی فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند و ضمن اعلام حمایت از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین از همه جهان می‌خواهد برای جلوگیری از وحشت و بربریت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم شوند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد