Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:52:06 GMT

کشاورزان استان بوشهر۴۳۷ میلیارد ریال خسارت دیدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۹۹۳

کشاورزان استان بوشهر۴۳۷ میلیارد ریال خسارت دیدند

در پی بارش تگرگ در استان بوشهر به ۱۴۳۱ هکتار محصول اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل این استان صدمه وارد شد و کشاورزان ۴۳۷ میلیارد ریال خسارت دیدند. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه بارش تگرگ هفته گذشته با محصولات گوجه فرنگی شهرستان‌های این استان خسارت وارد کرد اظهار داشت: در پی تگرگ در 12 آذرماه در استان بوشهر محصول گوجه فرنگی در شهرستان‌های دیر، کنگان و دشتی خسارت دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اراضی خسارت دیده یاد شده را یک‌هزار و 431 هکتار دانست و تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 70 درصد این اراضی خسارت دیدند و محصولات آنان صدمه دید.

وی میزان خسارت به اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را افزون بر 437 میلیارد ریال دانست و افزود: در این حادثه محصولات گوجه فرنگی اراضی کشاورزی 485 بهره‌بردار در 10 روستا شهرستان‌های دیر، کنگان و دشتی خسارت دیدند.

منوچهری بیشترین خسارت تگرگ را در شهرستان دیر دانست و خاطرنشان کرد: از 1431 هکتار اراضی خسارت دیده به سبب تگرگ هفته گذشته در استان بوشهر 1210 هکتار آن مربوط به شهرستان دیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در این راستا 130 هکتار اراضی گوجه فرنگی خارج از فصل کنگان و 82 هکتار اراضی دشتی خسارت دیدند.

وی با اشاره به پیگیری جبران خسارت وارده شده به کشاورزان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی کم بهره به خسارت دیدگان و امهال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از پیگیری‌های انجام شده است.

منوچهری استان بوشهر را قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و تصریح کرد: بیش از 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که پیش‌بینی برداشت 560 هزار تن محصول می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در فصل سرما آغاز شده است افزود: اوج برداشت این محصول دی ماه است که بر روی قیمت گوجه فرنگی دربازار استان‌ها به ویژه بازار استان بوشهر اثرگذار است.

بارش تگرگ به مزارع گوجه‌فرنگی استان بوشهر خسارت وارد کرد قیمت گوجه فرنگی ‌تا 20 روز آینده به شدت افت می‌کند‌ 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر برداشت می‌شود

وی با بیان اینکه برداشت محصول گوجه فرنگی تا اردیبهشت‌ماه سال بعد ادامه دارد گفت: بیشترین محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر برداشت و برداشت آن از 20 آذرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P1357/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم

رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌توانست حتی بخش کوچکی از پهپادها و موشک‌های عملیات وعده صادق را دفع کند؛ لذا از بسیاری از کشورها از جمله اردن درخواست کمک کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری