Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در خراسان شمالی تاکنون منجر به جان باختن ۸ نفر شده است که البته بر اساس اعلام مسوولان، تمام این افراد، بیماری زمینه‌ای داشته اند.  
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: تمام این هشت بیمار فوت شده بر اثر آنفلوآنزا، در گروه های پرخطر از جمله افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر ۶ سال و افراد با زمینه بیماری جای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: این افراد، در هفته های پیشین فوت شده اند و در یک هفته اخیر هیچ مورد فوتی دیگری بر اثر این بیماری اثبات نشده است.
وی افزود: داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان موجود است و تنها برای موارد شدید و بستری در بیمارستان ها تجویز می شود و این در زمینه هیچ کمبودی در استان نداریم.
وی خاطرنشان کرد: زمان تزریق واکسن در شهریور و مهرماه است اما پخش شایعات در بین مردم موجب شد در این چند روزه با هجوم مردم برای دریافت واکسن مواجه شویم.
این متخصص بیماری های عفونی گفت: مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بخصوص داروهای خانواده کورتون از جمله دگزامتازون، بتامتازون، تریامسینولون و متیل پردنیزولون جدا خودداری کنند چرا که موجب افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا می‌شود.
وی استراحت در منزل بویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فراوان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورات پزشکی را بهترین راه های درمان این بیماری عنوان کرد.
دکتر هاشمی افزود: موج آنفلوآنزا در خراسان شمالی رو به کاهش است و از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال ها خفیف، برخی سال ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.
آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و خودمحدودشونده است که همه ساله در فصول سرد به صورت فصلی شیوع پیدا می کند و می تواند برای افراد خاص از جمله سالمندان، بیماران نقص ایمنی، بیماران شیمی درمانی و بیماران قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی خطر مرگ را درپی داشته باشد. برچسب ها: آنفلوآنزا ، خراسان شمالی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آنفلوآنزا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید