Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@07:56:54 GMT

منطق هگل نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۱۵۰

منطق هگل نقد می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب امروز به نقد و بررسی کتاب «منطق (نظام ینا ۱۸۰۵-۱۸۰۴) هگل» اختصاص یافته است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: بخش منطق از پیش‌نویس‌های نظام ینا نشان‌دهنده‌ کوشش فکری هگل برای بازسازی بنیادهای منطقی متافیزیک است. در این دفتر هگل کار خود را با بازنگری در جدول مقولات کانتی آغاز می‌کند و با طرح تمایز میان عدم تناهی راستین و عدم تناهی نااصل، مفهوم عدم تناهی را در فلسفه فیشته برای اولین بار به صراحت مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در پرتو این سنجش است که به تبیین تازه‌ای از نسبت هستی، نسبت اندیشه و تناسب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر متافیزیک دانش امر مطلق است هرگونه صورت‌بندی جدیدی از آن تنها بر بنیاد منطقی ممکن است که از یک سو فهم تازه‌ای از فعل شناخت عرضه کند و از سوی دیگر به صورت تا سر حد انضمامیت مطلق آن ساخت بخشد.

 

به تازگی کتاب منطق (نظام ینا ۱۸۰۵-۱۸۰۴) نوشته‌ گئورگ ویلهلم فردریش هگل با ترجمه‌ سیدحسین سجادی از سوی انتشارات حکمت منتشر شده است.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۹ آذر از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی این اثر اختصاص دارد که با حضور محمدمهدی اردبیلی، میثم سفیدخوش و سیدحسین سجادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد شبستان یزد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد قرآن مسجد هگل شهر کتاب نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­ انیسیان افزود: با وجود تصویب این افزایش در جلسه هئیت دولت، جزئیات آن نظیر ­تعرفه های­ ویزیت و جزء فنی و جزء حرفه‌ای مشخص نشده­ ­­و در حال بررسی است. وی گفت: بر اساس این مصوبه که بیش از ۷۵ درصد آن زیرساخت‌های نظام سلامت مثل هتلینگ بیمارستان ها، جزء فنی نگهداری تجهیزات پزشکی و دارو است و کمتر از ۲۵ درصد از این تعرفه گذاری به دستمزد کادر درمان و پزشکی اختصاص می‌یابد. انیسیان ادامه داد: با مذاکرات و محاسبات با رویکرد پرداخت حداقلی از جیب مردم و حفظ زیرساخت‌های نظام سلامت، جزئیات این افزایش تعرفه‌ها تعیین خواهد شد. مدیرکل برنامه ریزی و اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی گفت: تورم نظام سلامت به دلیل وابستگی زیاد به نیروی متخصص و تکنولوژی حدود ۲۰ درصد از تورم عمومی بیشتر است. سازمان نظام پزشکی تورم نظام سلامت را در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ درصد محاسبه کرده، اما دولت عدد ۳۶ درصد را برای افزایش تعرفه‌ها انتخاب کرده است. وی گفت: میزان پرداخت از جیب مردم در خدمات مختلف متفاوت است. در مورد دارو کمتر است، در بخش خدمات­ خصوصی بیشتر است حدود­ ۶۰ درصد از هزینه‌های بستری و سرپایی  ­­از جیب مردم پرداخت می‌شود. انیسیان گفت: سیاست‌های انقباضی دولت و کمبود منابع بیمه‌ها منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • شعار سال جهت حرکت کلی نظام و کشور را مشخص خواهد کرد
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • خوار و ذلیل شمردن ملت ها منطق ابرقدرت ها است
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید
  • اجرای طرح «سلامت خانواده و نظام ارجاع» در کردستان