Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@04:58:36 GMT

معدن مس«بایچه باغ» در زنجان به فهرست آثار ملی پیوست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۱۷۱

معدن مس«بایچه باغ» در زنجان به فهرست آثار ملی پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: در همایش ملی ثبت در استان خوزستان با ثبت ملی معدن مس بابچه باغ در فهرست میراث صنعتی کشور موافقت شد.

وی ادامه داد:  این معدن تاریخی با قدمتی ۱۰۰ ساله در شهرستان ماهنشان و در فاصله ۱۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان زنجان قرار دارد و در حال حاضر معدنی متروکه به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی زنجان ادامه داد:  یکی از ویژگی‌های این معدن داشتن سینما برای سرگرمی و تفریح کارکنان بوده است. هنگام تجهیز ریل گذاری در این معدن صورت گرفته و عملیات معدنی بنا به دلایل نامعلومی در دهه چهل شمسی متوقف شده است.

ارجمند ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت  در نظر دارد از محدوده این معدن علاوه بر استفاده معدنی، به‌عنوان یک  جاذبه گردشگری استفاده کند.

کد خبر 4793716

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان امیر ارجمند بناهای تاریخی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد

محمدهادی طهرانی‌مقدم در مراسم گرامیداشت ثبت سیاه‌دوزی و مهارت ساخت عروسک لعبتک سیستان در فهرست میراث ملی ناملموس اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی در سطح استان است که نمونه آن نیز برپایی جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوع است.
وی افزود: در ایام نوروز امسال ۲۱۸ برنامه در استان تدوین شد که ۴۳ مورد آن مربوط به برگزاری جشنواره‌ها است و در کنار آنها نیز نوروزگاه‌های مختلفی را در پایگاه‌های ملی و جهانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گفته طهرانی‌مقدم؛ در روز‌های پایانی سال گذشته توسط معاونت میراث فرهنگی، شش پرونده ثبت میراث ناملموس استان تهیه و پس از داوری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که در این مراسم آثار ارزشمندی که شامل عروسک محلی لعبتک و سیاه‌دوزی که حاصل دست هنرمندان سیستان است رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی