Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع روسیه و ترکیه در جریان تماسی تلفنی به بررسی وضعیت شمال سوریه پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور در جریان تماس تلفنی با خلوصی آکار، همتای ترک خود به بررسی وضعیت خاورمیانه و روند اجرای یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه درخصوص آتش‌بس در شمال سوریه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای دفاع روسیه و ترکیه همچنین درخصوص برقراری ثبات در منطقه و توقف تنش در ادلب به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وزرات دفاع ترکیه نیز در بیانیه مشابه این گفتگو را تایید و اعلام کرد، شویگو و آکار در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی تحولات اخیر در شمال سوریه، وضعیت ادلب و مسائل امنیتی پرداختند.

پلیس نظامی روسیه به گشت‌زنی‌های مشترک با نیروهای ترکیه در شمال سوریه ادامه می‌دهد؛ این اقدام در راستای اجرای یادداشت تفاهم میان مسکو و آنکارا صورت می‌گیرد که طی سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به روسیه در اکتبر گذشته به امضا رسید.

در این توافقنامه خروج یگان‌های کرد از مناطق مرزی شمال سوریه، استقرار گارد مرزی سوریه در مرزهای ترکیه و گشت‌زنی مشترک نیروهای روس و ترک به منظور کنترل اوضاع منطقه آورده شده است.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان "چشمه صلح" را در سوریه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه به حساب می‌آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات چشمه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد حمله رژیم صهیونیسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه مغایر با قوانین بین المللی است و احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله اسرائیل به کنسولگری (بخش کنسولی سفارت) ایران در سوریه اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است و در عین حال احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا می برد.
در این بیانیه آمده است ترکیه ضمن پیگیری نزدیک اوضاع، از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا ضمن خویشتنداری از اقداماتی که به درگیری بزرگتر منجر می شود؛ خودداری کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است اولویت مجامع بین المللی باید متوقف کردن قتل عام غزه و تامین صلح پایدار در منطقه از طریق تاسیس دولت فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند