Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس، تعداد ۳۳ نفر از داوطلبان در این دوره، سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را دارند و ۲۰۶ نفر نیز در انتخابات‌های قبلی داوطلب شده بودند. استان فارس 18 کرسی در مجلس دارد و شهر شیراز با 4 نماینده بیشترین تعداد نماینده را در میان شهرهای استان دارد. در میان نمایندگان کنونی مجلس، فرج‌الله رجبی نماینده شیراز و داریوش اسماعیلی نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس برای انتخابات آتی ثبت‌نام نکرده اند و دیگر اعضای مجمع نمایندگان فارس، با حضور رقبای اصولگرا به استقبال انتخابات می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست اصولگرایان

همچون دیگر شهرهای بزرگ کشور، در شیراز نیز اصولگرایان با معرفی چهره‌های شاخص پا به میدان گذاشته‌اند تا با دستاویز قرار دادن اعتراض‌های اخیر مردم به وضعیت اقتصادی و معیشتی‌شان و فشارها علیه دولت و مجلس دهم، شانس خود را برای ورود به بهارستان امتحان کنند.

در آن سو از میان 4 نماینده فعلی شیراز که عضو فراکسیون امید هستند، بهرام پارسایی، مسعود رضایی و علی اکبری برای انتخابات دوره بعد نیز ثبت‌نام کردند، اما فرج‌الله رجبی از کاندیداتوری در انتخابات آتی انصراف داد.

اصولگرایان شیراز اما با فهرستی بلندبالا به استقبال انتخابات آمدند؛ ابراهیم عزیزی فرماندار اسبق شیراز، جعفر قادری نماینده سابق شیراز در مجلس، علیرضا پاک‌فطرت شهردار سابق شیراز، محمدرضا محمدی کشکولی قاضی دادگستری، سیروس پاک‌فطرت عضو سابق شورای شهر شیراز، سید احمدرضا دستغیب فرزند آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت حرم شاهچراغ (ع)، باقر لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم و روح‌الله نجابت ازجمله شاخص‌ترین چهره‌های اصولگرا در شیراز هستند.

در همین حال بر اساس شنیده‌ها در محافل سیاسی استان، لیست انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات نیز از مدت‌ها پیش مشخص شده و علیرضا پاک‌فطرت، ابراهیم عزیزی، جعفر قادری و روح‌الله نجابت چهار کاندیدای لیست اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو خواهند بود.

در آن سو نیز محمدعلی افشانی و سید محمد احمدی استانداران اسبق فارس در دولت یازدهم نیز در تهران برای حضور در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کرده‌اند و با این حال به نظر می‌رسد هر دو قصد حضور در انتخابات از حوزه شیراز را داشته باشند.

ثبت نام نماینده کارگران

علی راستگو که هم اکنون دبیر اجرایی خانه کارگر است باز هم وارد رقابت انتخاباتی شده است. وی که در شورای چهارم عضو شورای شهر شیراز بود در دور پنجم از ورد مجدد به این شورا باز ماند و اکنون به نیت ورد به مجلس نام نویسی کرده و تمرکز خود را مشکلات جامعه کارگری عنوان کرده است.

رقبای شاخص برای نمایندگان کنونی

با این حال چهره‌های شاخص تنها محدود به شهر شیراز نیستند و علاءالدین بروجردی نماینده اصولگرای مجلس نیز از حوزه لامرد در انتخابات ثبت‌نام کرده است و با جمشید جعفرپور نماینده کنونی این شهرستان رقابت خواهد کرد. فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی هسته‌ای در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز از حوزه انتخابیه کازرون برای انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کرده و با حسین رضازاده نماینده کنونی مجلس به رقابت خواهد پرداخت.

در شهرهای دیگر استان فارس نیز اغلب نمایندگان فعلی مجلس از جمله محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم، محسن علوی فرزند وزیر اطلاعات و نماینده فعلی لارستان، محمدجواد جمالی نوبندگانی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی و نماینده فعلی فسا، رحیم زارع نماینده فعلی آباده در حوزه‌های انتخابیه خود برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده‌اند.

در شهرستان استهبان نیز اصغر مسعودی نماینده فعلی با محمد سقایی نماینده ادوار پیشین این شهرستان رقابت خواهد کرد و دیگر نمایندگان کنونی استان در مجلس نیز در حوزه‌های انتخابیه خود برای حضور مجدد در بهارستان رقابت خواهند کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات مجلس انرژی شاخص مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

 احمد وحیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پشت سرگذاشتن مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب ۲۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله انتخابات در هشت حوزه انتخابات الکترونیکی است و حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده انتخاب می‌شود مراحل انتخابات بصورت تمام الکترونیکی است.

وی ادامه داد:تمام مقدمات آماده شده است و در روز ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌شود در این دوره از انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وحیدی با اشاره به مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور به لرستان گفت: مصوبات دور نخست سفر به لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند سد معشوره کار یک روزه نیست و سدی بزرگ با حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیازمند مقدماتی است که انجام شده و منابع تامین خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح راه آهن نیز ادامه داد:این طرح در سال‌های پیشین ۳۸ درصد پیشرفت داشت و در سال گذشته نیز ۱۳ درصد رشد داشته است که مشکلی ساده حقوقی در این طرح وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد و تمام مشکلات حقوقی مورد نظر مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان مورد توجه رییس جمهور و دولت قرار دارد و با حمایت جدی مبالغ و اعتبارات قابل توجهی برای استان مقرر خواهد شد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بستر سازی بسیار خوبی تا ۲۰ همت در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • (عکس) تغییر شدید چهره نفس بازغی با آرایش و بدون آرایش