Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@18:18:22 GMT

طرح زمستانی در جاده‌های استان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۴۹۷

طرح زمستانی در جاده‌های استان اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بر آمادگی دستگاه‌های عضو شورای ترافیک در اجرای طرح زمستانی با توجه به افزایش سفرها در این فصل از سال به استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مدرس صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، آمادگی شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و راهداری برای فصل بارش و اجرای طرح زمستانی در استان را خواستار شد و اظهار داشت: با آغاز فصل بارش‌ها، روانسازی ترافیک و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در معابر درون و برون شهری بسیار پراهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح راهداری زمستانی، پلیس راهور، راهداری، اورژانس، آتش ‌نشانی، هلال ‌احمر و دیگر نیروها مشارکت دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بیان کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای و تامین امنیت کامل در جاده‌های استان از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در زمستان بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش‌هایی با شدت زیاد در پیش داریم؛ از این رو برای مقابله با آبگرفتگی معابر باید تمهیدات لازم توسط شهرداری‌ها اتخاذ شود، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها همچون پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و اداره کل راهداری نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدرس در ادامه بر مسؤولیت شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اصلاح قیمت بنزین ارتقاء ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه‌های مهم دولت در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، در سفر‌های درون شهری است و برای گسترش دامنه این خدمات در شهر‌ها باید در مسیر‌ها و برنامه حرکتی اتوبوس‌ها بازنگری انجام گیرد.

وی به تغییرات اصلاحیه در قیمت بنزین اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت بنزین و تاثیرات آن در افزایش نرخ کرایه‌ها و خدمات عمومی به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیران استانی و کشوری است که با تشکیل ستاد‌های استانی پایش پیمایش حمل و نقل و شرایط اجرای این طرح و موارد تاثیرگذار در قیمت سایر اقلام و خدمات به صورت دقیق مورد کنترل و نظارت قرار گرفته است.

انتهای پیام/88037

منبع: فارس

کلیدواژه: تصادفات پلیس راهور ترافیک هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۵نقطۀ پرحادثه در محورهای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از حذف و اصلاح ۱۵ نقطۀ پرحادثه در محورهای این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مرتضی شیروانی، ظهر امروز، با اشاره به ایمنی‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان، گفت: نصب تابلو، تعمیر، خط‌کشی راه، نصب و تعمیر انواع حفاظ در فصول مختلف سال به‌صورت مداوم در جاده‌های این استان انجام می‌شود.

او با تأکید بر حذف نقاط حادثه‌خیز در لرستان، اضافه کرد: حذف و اصلاح 15نقطۀ پرحادثه با اعتباری بالغ‌بر 500 میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده‌ است.

تردد 8 میلیون خودرو در محورهای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به نصب بیش از 100 هزار انواع تابلو و علائم افقی و عمودی در طول محورهای این استان، یادآور شد: نصب نیوجرسی به‌طول 100کیلومتر و خط‌کشی 4000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی انجام شده‌ است.

شیروانی بیان کرد: احداث 30نقطۀ روشنایی، نگهداری و به‌روزرسانی 162کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای لرستان از دیگر اقدامات شاخص در حوزۀ راه است.

او خاطرنشان کرد: وضعیت روشنایی محورهای مواصلاتی در سطح شهرستان‌های لرستان به‌صورت مداوم توسط اداره‌کل راهداری رصد و ارزیابی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: 2هزار و 438پرونده سال گذشته در حوزۀ راه این استان بررسی شد که از این تعداد برای 1002مورد مجوز صادر شد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • اجرا طرح‌های راهداری بوشهر با یک‌هزار میلیارد تومان
  • آماده باش ۳۵۰ نفر نیروی راهداری درجنوب کرمان
  • احداث ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های استان بوشهر
  • در دست اجرا بودن ۱۲ طرح راهداری در شهرستان باشت
  • اصلاح ۱۵نقطۀ پرحادثه در محورهای لرستان
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان