Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در جلسات غیرعلنی به جای شفافیت، نمایندگان را دور می‌زدند، تاکید کرد: امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم اما نگران فضای افراطی مجلس یازدهم هستم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس درباره اینکه برخی مجلس دهم  را ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب می‌دانند، گفت: در پایان هر مجلس چنین موضوعی نسبت به مجلس گذشته گفته می‌شود و می‌گویند ضعیف‌ترین مجلس است، اما من معتقد هستم باید ارزیابی دقیق‌تری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واقعیت این است که در مجلس کنونی نقاط قوتی داشت اما نقاط ضعف به‌ویژه در جلسات غیرعلنی مشخص می‌شد زمانی که مجلس را وادار می‌کردند که یک سری تصمیمات اتخاد کند که یکی از نمونه‌های آن افزایش قیمت بنزین بود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب یادآور شد: مجلس هر چه بیشتر به آخر خود نزدیک شد، مورد بازی قرار گرفت.

فلاحت‌پیشه بیان‌کرد:‌ اما مجلس در برخی موارد از جمله در تعدیل و عادلانه کردن حقوق بازنشستگان و کسانی که زیر دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند، افزایش چند برابری مستمری دهک‌های پایین به‌ویژه افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بودند، اعتبارات عمرانی و کمک به حوزه‌های دفاعی و توان موشکی کشور خوب ورود کرد اما رو به آخر که رفت جلسات غیر علنی به مجلس ضربه زد.

وی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: وقتی می‌گویند مجلس عوام، تعریف بدی از مجلس نیست، به معنی این است که نماینده آنچه که در سینه مردم می‌گذرد را باید مطرح کند؛‌ لذا مجلس آینده باید دستور کارهایش را از مردم بگیرد وقتی که مشکلات مردم اقتصادی است، طبیعتا دستور کار مجلس آینده هم اقتصادی خواهد بود. 

وی تاکید کرد: نگران هستم که فضای افراطی در مجلس آینده شکل بگیرد و به جای صلح و توسعه کشور را به سمت جنگ ببرند؛ این خطری تهدید کننده است.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین و فروش مازاد مصرف کشور،‌ حداقل روزی ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد دولت را افزایش داده است که با درآمد هر روز می‌شود یک مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، به شرطی که شفافیت صورت بگیرد و این پول صرف جای‌های دیگر نشود. هر کسی در هر جایی تصمیم می‌گیرد و پولی از کشور جایی هزینه می‌شود، خودش هم باید پاسخگوی آن باشد.

این نماینده مجلس درباره سیاست خارجی ایران در شرایط فعلی، گفت: مثلثی افراطی در دنیا شکل گرفته است و ترامپ و نتانیاهو مرتجعان اضلاع آن هستند که برای توطئه، جنگ و گرفتار کردن ایران، فضای بحرانی را چیده‌اند، ما باید از این وضعیت خارج شویم و پول مملکت صرف توسعه کشور شود.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در نهایت این ملت هستند که باید مشکلاتشان حل شود،‌ گفت:‌ معتقدم هزینه بهینه منافع و منابع مملکت باید به سود مردم کشور و در دستور کار مسئولان باشد.

فلاحت‌پیشه آرایش سیاسی مجلس آینده را منوط به نحوه حضور جناح‌های سیاسی در انتخابات دانست و تصریح کرد:‌ امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم اما نگران فضای افراطی مجلس  یازدهم هستم.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست

وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نظرش در مرود اجرای طرح نور و برخورد با بی حجابی با بیان اینکه من در این خصوص نظرات خاص خودم را دارم، گفت: اما چون در حاکمیت هستم و در بالاترین سطح از دفتر مقام معظم رهبری گرفته تا دولت و مجلس و قوه قضائیه به مقامات دسترسی دارم نقطه نظرات خودم را که صریح هم هست  منتقل می کنم. هم کارهای درست را می گویم و هم رفتارهای نادرست را منتقل و بیان می کنم. 

وی افزود: بنابر این وقتی می‌توانم درون حاکمیت نگاه و انتقادها و نظرات اصلاحی خودم را بگویم، قاعدتاً نباید در بیرون از حاکمیت و در رسانه آنها را بگویم چون قضاوت در حوزه رسانه ممکن است معنای دیگری داشته باشد.

ضرغامی با تأکید بر اینکه معتقدم بلای جان قوانین خوب و راهبردهای لازم کشور اشکالاتی است که در حوزه رویه ها و روش‌ها و نبود آنها وجود دارد، اظهار داشت: من در این مورد مقاله‌های زیادی دارم. در دنیا اگر یک قانون تصویب می‌کنند صد رویه برای آن می‌نویسند و اصلا یک عده در دنیا به رویه نویس‌های خبره شناخته شده‌اند ولی ما در جمهوری اسلامی اینطور نیستیم. یعنی کلی قانون داریم اما وقتی می‌گوییم یک رویه و روش مناسب و بدون اشکال کجاست که آن‌را اجرا کنیم، هیچ چیزی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این مسئله و نقص منحصر به موضوع عفاف و حجاب هم نیست و در تمام کشور متاسفانه جاری است. من پرچمدار توجه به رویه و روش هستم و سعی می‌کنم برخی جزئیات را تا آخر خودم  ورود کنم برای یانکه می‌دانم حرف خوب اگر بد اجرا شود مشکلات زیادی ایجاد می کند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: حجاب یک مسئله شرعی است و مورد توجه بزرگان کشور است و هرگونه اقدامی را که بر اساس قانون اجرا می‌شود،  همه قبول دارند که باید  بر مبنای رویه و ورش درستی باشد.

ضرغامی گفت: چندی پیش یک مورد شخصی برای خود من پیش آمد که برای دوستان عزیز ما قابل دفاع نبود و من انرا منتقل کردم که  بازتاب خوبی هم داشت و رئیس کلانتری محل در خانه آن فرد حاضر شدند و عذرخواهی کردند  و گفتند ما در این برخورد اشتباه کردیم. این خیلی خوب است و باید در همه امور رخ دهد.

وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ما باید مردم را به هم نزدیک کنیم، به ذکر تجربه‌ای پرداخت و اظهار داشت:  من زیاد پیاده روی میکنم و هفته قبل در خیابان بسیاری از مردم در مورد طرح حجاب و عفاف با من صحبت کردند. در چهار راه طالقانی هم چهار نفر از خواهران محجبه مجری طرح حجاب و عفاف با من صحبت کردند و حرف‌هایشان را زدند. من دیدم از خانمی که انتقاد داشت تا این خواهران مأمور حرف‌های شنیدنی دارند و ما باید آنها را به هم نزدیک کنم.

وی گفت: اگر مدیریت این برنامه توانست اینها را به هم نزدیک کند موفق می‌شود چون ما نیاز به وحدت داریم و این مسئله مورد توجه اصولی رهبری است و آنقدر که ایشان به این امر اشاره می‌کنند دیگران توجه ندارند. لذا ما باید دلها را نزدیک و رفتارهای نادرست را اصلاح کنیم تا موضوع حجاب و عفاف درست به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • الگری: افزایش انتقادات؟ هرکاری که دوست داشته باشم را انجام می‌دهم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی