Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:38:11 GMT

کشتار اوژن یونسکو بر صحنه تئاتر رشت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۶۷۹

کشتار اوژن یونسکو بر صحنه تئاتر رشت

"کشتار" یا "بازی‌های کشتار جمعی" ، بیست‌وچهارمین نمایش‌نامه‌ی اوژن یونسکو، عضو آکادمی فرانسه و پدر تئاتر نو ( آوانگارد) قرن بیستم در جهان است.

بهزاد عشقی کارگردان شناخته شده تئاتر گیلان می گوید: موضوع نمایش  کشتار در شهر و آدم‌هایی است که بی‌دلیل می‌میرند. چرا می‌میرند؟ به تاوان کدام گناه از دنیا می‌روند؟

طنز سیاه! بازی شقاوت! چگونه می‌توان با خنده وحشت آفرید؟

اوژن یونسکو   Eugène Ionesco زاده ۱۹۰۹ - درگذشته ۱۹۹۴  نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده فرانسوی با اصلیت رومانیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۹۷۰ به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد. یونسکو  را بارزترین نماینده تئاتر آوانگارد فرانسه می‌نامند.

کشتار برای اولین‌بار به زبان آلمانی، تحت عنوان «پیروزی مرگ یا کمدی بزرگ کشتار جمعی» در ماه فوریه ۱۹۷۰، در «تئاتر شهر» دوسلدرف به کارگردانی هانس اشتروکس، استاد دانشگاه و متخصـص آثار یونسکو و دوست او، به صحنه رفـت. چند ماه بعـد، روز یـازده سپتامبر همـان سال، در «تئـاتر مون پارناس» پاریـس، تحت عنـوان بازی‌های کشتار جمعی به کارگردانی ژرژ لاولّی، یکی دیگر از دوستان و متخصصین تئاتر یونسکو اجرا شد که از موفقیت زیادی برخوردار بود.

بازیگران نمایش عبارتند از : نیما پورعباسی، مهدی حقگو، طاهر پورمحمد، مینودخت روح‌القدس، خدیجه عیسی‌پور، شهروز شهابی، فرانه سوری، پارسا حسینی، رضا باقری، بهرام مقامی، مهدی شمسایی

نورپرداز: مازیار بهروز، گروه کارگردانی: پارسا حسینی، مهداد پوررضا، مهریار بخشی، طراح پوستر: مهرداد راد، مدیر تبلیغات و فضای مجازی : علی باقری ،مدیر روابط عمومی: شهلا توکلی،عکاس: سینا زارع.

نمایش از ۲۱ تا ۳۰ آذر به جز روزهای یکشنه از ساعت هشت شب برای مدت یک ساعت در کارگاه نمایش پروین واقع در خیابان سعدی، ابتدای استادسرا، کوچه نشاط روی صحنه می رود.

قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان و به دلیل محدود بودن تعداد صندلی تهیه بلیت از سایت haftsaz.com امکان پذیر است.

برچسب‌ها فرهنگی گیلان نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی گیلان نمایش فرهنگی گیلان نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس خراسان، حبیب قاآنی اظهار کرد: تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوار صارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

مدیر رسانه‌ای تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" بیان کرد: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می‌کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دستیار کارگردان معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده اشاره کرد.

قاآنی افزود: تئاتر "هشتگ، بچه شهرستانی‌ام "از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود