Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@06:27:18 GMT

۶ ماه حبس برای قطع درخت بومی کنار در دزفول

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۸۳۷

۶ ماه حبس برای قطع درخت بومی کنار در دزفول

رضا قپانچی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز حین گشت و کنترل در حوضه استحفاظی، یک نفر متخلف قطع درخت بومی کنار را شناسایی کردند.

وی اظهارداشت: این متخلف با خودرو در حال حمل چوب‌های بریده و قطعه قطعه شده بود که پس از توقف خودروی او، ۲ دستگاه اره موتوری کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پارک ملی دز با اشاره به تحویل این متخلف به مراجع قضایی بدلیل تکرار جرم و سابقه محکومیت افزود: متهم ضمن پرداخت مبلغ ۷۵ ملیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست، توسط قاضی پرونده در دادگاه شهرستان دزفول به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

درخت کنار یا سدر یک درخت همیشه ‌سبز به ارتفاع سه تا هشت متر است که در مناطق گرمسیری و سواحل جنوبی ایران بویژه خوزستان یافت می‌شود و به صورت پراکنده روییده و مردم از میوه‌های آن استفاده می‌کنند.
میوه آن شبیه زالزالک اما تک هسته‌ای است و از برگ آن پودر سدر تهیه می‌شود.

پارک ملی دز در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جنگل حبس خودرو کشف و ضبط محیط زیست قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح گازرسانی به طول ۳۶ کیلومتر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌سیدمهدی صادقی با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات پارسال اداره گاز دزفول گفت: در سال ۱۴۰۲ توسعه ۹۹ کیلومتر شبکه گاز دزفول محقق شد و طرح بزرگ گازرسانی در این شهرستان به طول ۳۶ کیلومتر امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرا و برنامه ریزی طرح بزرگ گازرسانی شامل توسعه ۳۶ کیلومتر شبکه گاز در دزفول و شهر‌های تابعه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های بزرگی است که امسال در این شهرستان به طور جدی مورد پیگیری است.


صادقی ادامه داد: با اجرای طرح بزرگ گازرسانی در این شهرستان، همه نقاطی که در دزفول و روستا‌های تابعه درخواست توسعه شبکه داشته‌اند، زیرپوشش شبکه گاز قرار می‌گیرند.

رئیس اداره گاز دزفول افزایش ۲ برابری ظرفیت ایستگاه زیباشهر را از جمله اقدام‌های اساسی برای پایداری شبکه گاز این منطقه عنوان و اضافه کرد: افزایش ظرفیت ایستگاه زیباشهر علاوه بر حل مشکل افت فشار گاز در این منطقه نیاز‌های آتی طرح‌های مسکن ملی در حال ساخت را نیز مرتفع کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت گاز ایستگاه محمد بن جعفر (ع) و ایستگاه گنجویان دزفول، گفت: افت فشار روستا‌های منتهی به شهرک محمد بن جعفر (ع) و نیز مشکل تامین گاز طرح‌های جدید بیمارستان بزرگ دزفول نیز حل شد.

صادقی افزود: اجرا و بهره برداری از ۳۰ کیلومتر خط تغذیه سالند به بخش شهیون و همچنین اجرای ۵۶ کیلومتر شبکه در ۱۲ روستای این بخش از جمله طرح‌های مهم اجرا شده در این شهرستان در سال ۱۴۰۲ است.

وی با بیان اینکه طرح نصب علمک روستا‌های بخش شهیون به زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: گاز رسانی به ۳۰ واحد مرغداری در بخش شهیون از جمله دستاورد‌های مهم تکمیل گازرسانی به این بخش است که نقشی تعیین کننده در محرومیت زدایی و ارتقای تولید و اشتغال در شهرستان خواهد داشت.

به گفته سید مهدی صادقی؛ بیش از ۳ هزار مشترک جدید با تکمیل طرح‌های گازرسانی به تعداد مشترکان این اداره افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین گاز مورد نیار فصل زمستان در این شهرستان، می‌گوید: زمستان گذشته باوجود تمام مشکلاتی که در بخش انرژی وجود داشت، خوشبختانه در این شهرستان با تلاش شبانه روزی کارکنان اداره گاز دزفول مشکلی در خصوص تامین گاز مشترکین خانگی و صنعتی به وجود نیامد.

صادقی افزود: نصب بیش از ۱۳۰ علمک در شهر سالند و روستای گاومیر، اجرای بیش از ۸ کیلومتر شبکه برای گازدار کردن صنایع و مرغداری‌های شهرستان و اجرای بیش از ۵ کیلومتر شبکه و نصب ۳۰۰ علمک در منطقه سر سرباز شهر سیاه منصور از جمله طرح‌های شاخص انجام شده در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان است.

دزفول ۸۸ هزار و ۵۰۰ مشترک گاز و ۹ جایگاه سی ان جی دارد؛ ۵۷ مرغداری و ۴۵ شرکت صنعتی دزفول از گاز طبیعی برخوردارند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • تصاویر درخت مشاهیر در شیراز + فیلم
  • چهار پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در بمپور سیستان و بلوچستان تشکیل شد
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟
  • تصاویر| دریاچه شهیون «دریاچه سد دز»؛ دزفول
  • گازرسانی به طول ۳۶ کیلومتر در دزفول
  • اجرای طرح گازرسانی به طول ۳۶ کیلومتر در دزفول
  • احداث ۱۰۲ بوستان در پایتخت طی مدت ۲ سال/ وجود ۹۱۷ درخت با بن ۲ متری در تهران