Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@00:23:08 GMT

معمای دلارهای گمشده صداوسيما

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۸۵۳

معمای دلارهای گمشده صداوسيما

آفتاب‌‌نیوز :

اين موضوع البته تقريبا دو هفته پيش بار ديگر از سوي مصطفي كواكبيان، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در جمع دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد مطرح شد اما حالا پس از گذشت مدتي، عزت‌الله ضرغامي، رييس اسبق صدا و سيما و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جمع دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشكي دانشگاه ياسوج به اين موضوع پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مي‌گويد: «اولين نكته در مورد 947 ميليون دلار را به عنوان خطاي مالي شنيدم، آن هم از زبان آقاي رييس‌جمهور، درست در مقطعي كه مساله پرونده برادر ايشان به نتيجه رسيد و حكم قضايي صادر شد؛ يك‌باره متوجه شديم كه در سخنراني خود در يزد چنين موضوعي را مطرح كرده است.»

اين صحبت‌هاي ضرغامي كه نشان مي‌داد غائله بي‌ارتباط با اختلاف اخير او و رييس‌جمهوري در جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي نبود، اين ‌طور ادامه پيدا مي‌كند: «قرينه محذوف ايشان اين بود: جاي اينكه برادر من را بگيريد، به سراغ نهادي برويد كه 947 ميليون دلار گرفته و به هيچ ‌كس پاسخ نداده است.» ضرغامي ادامه مي‌دهد: «ايشان ادعا داشته اين مبلغ چه شده و كجا رفته و دوستان هم به من گفتند جواب بده و من گفتم كسي كه خودش را به خواب زده نمي‌توان از خواب بيدار كرد اما كسي كه واقعا خوابيده مي‌شود به او اطلاعات داد و از خواب بيدار كرد لذا جواب ايشان را ندادم زيرا معلوم بود كه دنبال گروكشي است.» او با بيان اينكه نه‌تنها اين مبلغ بلكه مبالغي بيشتر از نظر ريالي و ارزي به‌ طور قانوني به عنوان بودجه رسمي و بودجه خاص مثل صندوق ذخيره ارزي كه آقاي رييس‌جمهوري مرتب از آن استفاده مي‌كنند در كشور هزينه مي‌شود و تا ريال و دلار آخر توسط دستگاه‌هاي نظارتي مورد نظارت قرار مي‌گيرد، گفت: «اين مبلغ هم ظرف مدت چهار سال براي هزينه‌هاي ارزي صدا و سيما اختصاص پيدا كرد كه در هشت قسط از طرف بانك مركزي كه آخرين قسط هم در دوره خود آقاي روحاني بود، داده شد.»

ضرغامي گفت: «هر بار كه يك قسط از طرف بانك مركزي در اختيار صدا و سيما قرار داده مي‌شد از صدا و سيما گزارش كامل هزينه‌هاي قسط قبل را مي‌خواستند لذا من 8 نامه رسمي براي روساي بانك مركزي وقت‌ نوشتم به ازاي هر نامه اعلام مي‌كردم كه به پيوست ريز هزينه‌هاي قسط قبل براي شما ارسال مي‌شود لطفا بعد از تاييد قسط بعدي را براي هزينه‌هاي ضروري و مورد نياز بدهيد.» ضرغامي گفت: «يك ماه و دو ماه و برخي وقت‌ها 4 ماه طول مي‌كشيد تا بانك مركزي بررسي كند كه آقاي روحاني ان‌شاءالله اينها را نمي‌دانسته تا خطاي ايشان كمتر شود، اتفاقا قسط آخر زمان آقاي روحاني بود و آقاي سيف هم در جريان است.»

رييس اسبق صدا و سيما اضافه كرد: «معناي حرف رييس‌جمهوري اين است كه اگر هر دستگاهي بودجه رسمي دولتي گرفت و هزينه شد يك نفر برود در تريبون عمومي و بگويد آن پولي كه هزينه كرديد پول گمشده اختلاسي است كه مي‌خواهم پيگيري كنم لذا خيلي خنده‌دار است.»

ضرغامي ادامه داد: «آقاي رييس‌جمهور به جاي اينكه در تريبون اين حرف نادرست و ناشيانه و از موضع عصبانيت و در برابر پرونده شخصي برادر خودشان را اعلام كنند كه صدا و سيما گزارش نداده، كافي است كه به بانك مركزي اعلام كنند گزارش‌هاي چهار ساله صدا و سيما را بدهيد تا مطالعه كنم.» ضرغامي با بيان اينكه يك سنت و يك دلار آن به جيب كسي نرفته، گفت: «تا حالا جواب ندادم زيرا شايسته نديدم جوابي بدهم لذا از رييس‌جمهوري تقاضا مي‌كنيم در اين يك سال و نيمي كه از عمر دولت باقي مانده به جاي پرخاشگري و طرح حرف‌هاي دروغ و نادرست از تريبون‌هاي عمومي فقط به مجموعه زيردست‌ خودشان بگويند گزارش‌هاي فلان خريد را بياوريد تا بررسي كنم.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحاني صداوسيما عزت الله ضرغامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای سخت کامران قاسم پور و حسن یزدانی؛ چرا باید یک نفر قربانی شود؟

آخرین بار اسفندماه سال ۹۹ بود که حسن یزدانی و کامران قاسمپور در انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی مقابل یکدیگر ایستادند و یزدانی مثل دو بار قبلی که در انتخابی این حریف و همشهری خود را شکست داده بود، توانست بدون، چون و چرا از سد کامران عبور کند.

بعد از آن بود که کامران قاسمپور تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر برود تا در یک وزن غیرالمپیکی کشتی بگیرد. قاسمپور که دو سال پیاپی مدال طلای مسابقات جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم را از آن خود کرد، در حالی با مصدومیت مواجه شد که قصد داشت امسال به یک وزن بالاتر برود. او در ۹۷ کیلوگرم دو تجربه ناموفق را در دو تورنمنت برابر کایل اسنایدر داشت و دو شکست برابر این حریف آمریکایی تجربه کرد تا خیلی‌ها گمان کنند که این وزن برای قاسمپور مناسب نیست و او باید به همان وزن قبلی برگردد.

در این میان مصدومیت کتف حسن یزدانی و عمل جراحی او در آستانه المپیک، شایعاتی را در خصوص حضور کامران قاسمپور در این وزن به وجود آورده است. همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی در روز‌های اخیر به شدت به این شایعه واکنش نشان داده و می‌گوید: "حرف زدن درباره مبارزه حسن یزدانی و کامران قاسمپور اشتباه محض است. این حرف‌ها از کجا در می‌آید؟ کامران قاسمپور مدت‌هاست در ۹۷ کیلو کشتی می‌گیرد و در این وزن دعوت می‌شود. حرف زدن درباره حضور کامران در ۸۶ کیلو مثل این است که حسن به یک باره بخواهد به ۹۲ کیلو برود. مگر می‌شود هر زمان هر کشتی‌گیری دلش خواست در هر وزنی کشتی بگیرد؟ اگر کامران قاسمپور می‌خواست در ۸۶ کیلو کشتی بگیرد، باید در مسابقات قهرمانی کشور در همین وزن کشتی می‌گرفت. "

از سوی دیگر مصطفی قاسم‌پور، مربی سازنده کامران قاسم‌پور هم به صحبت‌های همت مسلمی واکنش نشان داده و عنوان می‌کند: "کامران قاسم‌پور هم مثل حسن یزدانی مصدوم بود و زمانی که وارد چرخه شد، همه تلاشش را کرد که برای تیم ملی مثمرثمر واقع شود. الان هم هنوز چیزی را در مورد وزن المپیکی‌اش به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که می‌خواهند قهرمان جهان را به حاشیه ببرند. قطعاً همه چیز روی تشک مشخص خواهد شد. هر حرفی هم که هست، خوب است روی تشک زده شود. در نهایت قرار است بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها راهی المپیک شوند، این در مورد تمامی اوزان المپیکی صدق می‌کند. بهتر است اجازه بدهیم هر چیزی روال خودش را طی کند و با جوسازی، شرایط را متشنج نکنیم. "

این صحبت‌ها و حاشیه در حالی در فضای مجازی و رسانه‌ای به اوج خود رسیده که فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم ملی هم در خصوص احتمال حضور کامران قاسمپور در ۸۶ کیلوگرم سکوت کرده‌اند. البته که حسن یزدانی و کامران قاسمپور با عکس مشترکی که روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند، سعی داشتند مقابل حواشی ایجاد شده بایستند و از ادامه دوستی و رفاقت خود خبر بدهند.

با این حال تنها ۴ ماه تا شروع المپیک باقی مانده و هنوز هم حسن یزدانی وارد اردوی تیم ملی نشده است. برخی اعتقاد دارند حسن نمی‌تواند با کتف مصدوم شانسی برای شکست دادن تیلور داشته باشد و اصلا شاید مقابل سایر رقبا نیز به مشکل بخورد. برخی هم مثل مربی حسن یزدانی می‌گویند حسن مثل سال‌های اخیر حضورش در فینال قطعی است و نباید این مدال صد درصد را با شک و شبهه مواجه کرد.

به هر حال دوئل حسن یزدانی و کامران قاسمپور نمی‌تواند بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی شکل بگیرد، چون قاسمپور هم اکنون در وزن ۹۷ کیلوگرم به تیم ملی دعوت می‌شود. اما ممکن است با توجه به شرایط مصدومیت یزدانی فدراسیون و کادرفنی تصمیم بگیرند که چنین انتخابی‌ای قبل از المپیک حداقل به‌صورت غیرمستقیم و در یک تورنمنت خارجی شکل بگیرد.

در سال‌های اخیر خیلی از طرفداران کامران قاسمپور اعتقاد داشتند سبک کشتی او به شکلی است که به راحتی می‌تواند دیوید تیلور را شکست دهد. شاید او به همین خاطر منتظر یک فرصت است تا بعد از چند سال بار دیگر در ۸۶ کیلوگرم خودی نشان دهد.

ورزش شه

tags # حسن یزدانی سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از برگزاری مجمع علما و روحانیون در بسطام
  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • خبر‌هایی از توزیع غذاهای نذری بین نیازمندان
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • واکنش جبلی به هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • معمای سخت کامران قاسم پور و حسن یزدانی؛ چرا باید یک نفر قربانی شود؟
  • خبر‌هایی از توزیع نذری های نیمه رمضان در سمنان
  • معمای تعداد برابر سکه های شیر و خط در دو گروه