Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@17:55:33 GMT

آیا تلگرام رفع فیلتر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۶۰۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از سورپرایزی برای روز پنجشنبه داد. بعد از آن گمانی زنی‌ها درباره خبر آذری‌جهرمی در فضای مجازی داغ شد. یکی از گمانه‌ها رفع فیلتر تلگرام بود. در این بین حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این موضوع در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایع احتمال رفع فیلتر تلگرام با دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگرام و همچنین پاکسازی فضای تلگرام با حذف برخی از کانال‌ها معاند قوت بیشتری گرفته است. ضمن اینکه وزیر ارتباطات بارها درباره نتایج مخرب استفاده از فیلتر شکن‌ها و سودهای کلانی که فرصت طلبان از فضای ایجاد شده می‌برند، هشدار داده است.

اما آیا تلگرام رفع فیلترخواهد شد؟

یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا به این سوال پاسخ داد.

 رسول جلیلی با بیان اینکه به تازگی این شورا جلسه تشکیل نداده است،‌ این خبر را تکذیب کرد.

وی اظهار کرد: با فرض تشکیل جلسه نیز موضوعیتی برای رفع فیلترینگ تلگرام وجود ندارد.

جلیلی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می شود.

پیش‌تر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در خصوص رفع فیلتر تلگرام بعد از بازداشت قاضی صادر کننده دستور گفته بود؛ دلیلی وجود ندارد به خاطر یک اقدام اشتباه تصمیم‌های خوب یک قاضی زیر سوال برود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اعضای شورای رسانه فضای مجازی فیلترینگ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داخلی و خارجی تا پایان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید
  • حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد