Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@15:35:05 GMT

هشدار محققین برای کاهش اکسیژن اقیانوس‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۷۲۹

هشدار محققین برای کاهش اکسیژن اقیانوس‌ها

صدای ایران- زمانی که از تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی صحبت می‌کنیم، همواره گرمایش زمین و آب شدن یخ‌های قطبی به ذهن می‌رسد. اما در این بین اقیانوس‌ها هم هستند که از این تغییرات صدمه می‌بینند. بر اساس نتایجی که منتشر شده است، می‌توان دید که میزان اکسیژن محلول در آب اقیانوس‌ها ۲ درصد کاهش یافته است.
در نگاه اول شاید ۲ درصد نسبت به کل آب کره زمین مقدار کمی باشد، اما در بعضی از نواحی گرمسیر، این عدد تا ۴۰ درصد هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی انسان توانسته کاری کند تا از ۱۹۶۰ تاکنون، میزان اکسیژن محلول در آب دریاها و اقیانوس‌ها تا ۴۰ درصد افت کند. اما سوال این جاست که این موضوع چه تغییراتی را به همراه دارد؟
میزان افت اکسیژن بیشتر از همه ماهی‌های بزرگ مانند مارلین، کوسه و تن را آزار می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا این ماهی‌ها برای دریافت اکسیژن به نواحی کم عمق‌تر بیایند و در پی آن توسط صیادان صید شوند. از آن جایی که تعداد صید این ماهی‌ها بسیار بیشتر از حالت معمول می‌شود، جمعیت آن‌ها کاهش خواهد یافت.
محققین همچنان هشدار می‌دهند که مقدار کم اکسیژن، بالانس ظریف زیست محیطی را نیز تغییر می‌دهد و این شرایط بیشتر به نفع میکروب‌ها و عروس‌های دریایی خواهد شد. حتی چرخه نیتروژن و فسفر نیز در این حالت دستخوش تغییراتی می‌شود که چندان برای کره زمین مفید نیست.
بر اساس گفته‌های ‌جامعه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، آلایندگی‌های نیتراتی در اثر کشاورزی در نزدیکی سواحل نیز یکی دیگر از این مشکلات است. اما اگر شرایط را تغییر ندهیم، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. محققین تخمین می‌زنند که بر اساس روند فعلی تا سال ۲۱۰۰ میزان اکسیژن محلول ۳ الی ۴ درصد دیگر نیز کاهش خواهد یافت.
IUCN می‌گوید حتی اگر سران کشورها همین الان هم اقدام به جلوگیری از تغییرات اقلیمی کنند، نباید انتظار تغییرات آنی را داشته باشیم و تنها روند آن به این وخامت نخواهد بود. این تنها بخشی از آینده تاریک خواهد بود که اگر راه‌کاری ارائه نشود، تغییرات اقلیمی بیش از زمان فعلی به محیط زیست آسیب می‌زنند. البته تجربه نشان داده است که اگر جامعه بخواهد، می‌تواند محیط زیست را نجات دهد ولی سوال اصلی در این رابطه این خواهد بود که آیا واقعا جامعه نگران محیط زیست است؟
م.ع
منبع:
Engadget

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اکسیژن اقیانوس صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۰ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • دستورات جدید رئیسی درباره عفاف و حجاب