Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که «محمد الشمرانی» عامل حادثه تیراندازی فلوریدا به کمک دو نفر از همکاران آمریکایی سند شکایتی علیه مربی خود تنظیم کرده بود. 

این روزنامه نوشت که «جیمز دای»، مربی شمرانی در پایان درس هواشناسی در آوریل سال گذشته توصیف توهین‌آمیزی را علیه وی به کار برده و  شمرانی را به یکی از  بازیگران فیلم‌های مستهجن تشبیه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آمریکایی گزارش دادند که این فرد مسلح سعودی تفنگ خود را از فروشگاه اسلحه به صورت قانونی و با مجوز شکار خریده بود.

 هر فردی که ویزای غیر مهاجر در آمریکا دارد، می‌تواند سلاح داشته باشد. 

مقام‌های سعودی تلاش می‌کنند دلیل حمله این نظامی سعودی را دریابند. آنها یقین دارند که شمرانی با هیچ یک از گروه‌های تروریستی ارتباطی ندارد اما با این وجود با این حمله به عنوان یک عملیات تروریستی که توسط یک نفر انجام شده است، برخورد می‌کنند. 

هیچ فردی در ارتباط با حادثه تیراندازی فلوریدا دستگیر نشده و سخنگوی دفتر تحقیقات اعلام کرد که همه دانشجویان بین‌المللی این پایگاه شمارش شده و همه دانشجویان سعودی نزدیک به عامل حمله، در روند تحقیق همکاری می‌کنند. 

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد که رایانه دستی و تلفن همراه این افسر سعودی بررسی و هویت قربانیان حمله نیز مشخص شده است. قربانیان «جاشوا کلیب واتسون» از ایالت « آلاباما»، «سامح محمد هیثم» از ایالت فلوریدا و «کامرون اسکات والترز» از ایالت «جورجیا» هستند. 

«مارک اسپر»،‌ وزیر دفاع آمریکا جمعه گذشته از توصیف حمله فلوریدا به عملیات تروریستی خودداری کرد. 

وی طی سخنرانی در کنفرانس دفاع در کالیفرنیا گفت: «باید به بازرسان و دفتر تحقیقات فدرال فرصت تحقیق داده شود تا ما را از حقیقت ماجرا آگاه کنند و سپس اقدام‌های لازم اتخاذ خواهد شد».

دفتر تحقیقات فدرال از افشای اطلاعات در مورد اینکه آیا این حمله تروریستی بوده یا خیر خودداری و تأکید کرد که تحقیقات همچنان در مراحل اولیه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شکایت حمله فلوریدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان