Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل پاییز، فصل برداشت زعفران است، محصولی که کشور ما ایران، رتبه نخست تولید آن را در دنیا دارد و در سال‌های اخیر علاوه بر خراسان رضوی کشت این محصول در بیشتر استان‌های کشورمان نیز صورت می‌گیرد و این‌بار کاشت زعفران در اردبیل بدون نیاز به آب و خاک.

خبرگزاری فارس- اردبیل؛ سرویس اقتصادی: فصل پاییز که فرا می‌رسد، عطر دل‌نواز زعفران در مزارع طلای سرخ هوش از سر می‌برد و گل‌های زیبای صورتی رنگ زعفران چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد، این یعنی شروع برداشت زعفران، محصولی بسیار با ارزش که این روزها کشاورزان بسیاری در سراسر کشور مشغول برداشت آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کشور ما ایران، بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در دنیا است و ۹۵ درصد سهم تولید زعفران جهان را نیز در دست دارد و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال نیز بیش از ۵۰۰ تن زعفران از مزارع زیر کشت سراسر کشور برداشت خواهد شد. 

نیاز آبی کم و درآمدزایی بالا باعث شده کشت این محصول هرسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد و شاهد افزایش مزارع زعفران خوش رنگ و با کیفیت ایرانی در سراسر کشور باشیم.

اگر روزگاری تنها در برخی از استان‌های کشور شاهد کاشت و برداشت زعفران بودیم، امروز به برکت پیشرفت در عرصه کشاورزی نوین شاهد کاشت این طلای سرخ در بیشتر مناطق کشور هستیم. اما نام پرآوازه زعفران با نام ایران درآمیخته و در صورت رعایت بسته‌بندی مناسب قابلیت صادرات مناسب به کشورهای مختلف دنیار را دارد.

 در سال‌های اخیر نیز تعدادی از کشاورزان استان اردبیل به کشت این محصول که ارزش افزوده بالایی هم دارد روی آورده‌اند و حالا صدها نفر در استان زعفران یا همان طلای سرخ پرورش می‌دهند.

طلای سرخِ پرخاصیت 

زعفران گیاهی پرارزش است که علاوه بر مصارف آشپزی در تولید دارو نیز استفاده می‌شود؛ به گفته کارشناسان گیاهان دارویی، زعفران از دیدگاه طب سنتی گیاهی گرم است که علاوه بر طعم‌دهی بی‌نظیر به غذا، برای درمان بیماری‌های افسردگی، اعصاب و روان، ناراحتی‌های گوارشی و مشکلاتی مانند روماتیسم نیز مفید است. 

از دیگر خواص زعفران می‌توان به کاهش‌دهنده فشار خون، هضم‌کننده غذا، از بین برنده نفخ و اسید معده، کمک به گردش خون، درمان اختلالات کلیه، مثانه و کبد، کاهش درد قاعدگی، کاهش کلسترول خون، خاصیت ضد سرطانی، تصفیه خون، ضد‌عفونی کننده و ضد اکسیدان در بدن اشاره کرد.

برای اولین بار در استان، کشت زعفران بدون نیاز به آب و خاک 

علاوه بر کشت زعفران در مزارع کشاورزی، یک کارآفرین اردبیلی توانسته است با یک روش علمی نوین و البته موفقیت‌آمیز، زعفران را برای اولین‌بار در استان به روش هیدروپونیک یعنی بدون ارتباط مستقیم با آب و خاک کشت کند.


آقای محمدرضا توانا تولید‌کننده زعفران گلخانه‌ای است و گلخانه او در روستای حسن باروق اردبیل قرار دارد؛ گلخانه‌ای کوچک اما با اهدافی بزرگ که حالا توانسته با کشت طلای سرخ به روش نوین قدمی بزرگ در راستای اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی در استان بردارد.

این کارآفرین اردبیلی با اشاره به شیوه کشت و بهره‌برداری از این نوع گیاه، اظهار کرد: این گیاه به‌ این روش برای اولین بار در استان اردبیل به زیر کشت رفته و در آن به‌جای آب و خاک از رطوبت استفاده شده است.

توانا گفت: در این روش کشت که به «هیدروپونیک» معروف است، پیازچه‌های زعفران در دمایی خاص با نور مناسب و بخار آب پرورش یافته و گل‌های زعفران به بار می‌نشیند.

وی افزود: در ابتدای کار تصمیم گرفتم دست به کاشت و یا پرورش محصولی در استان بزنم که به نوبه خودم بتوانم در جهت رونق تولید استان قدمی برداشته باشم، سپس با تحقیقات چند ماهه و با مشورت با برخی افراد که در این زمینه  تجربه داشته‌اند، اقدام به کاشت زعفران به روش هیدروپونیک کردم.

 

وی افزود: از یک گلخانه به وسعت ۳۰ متر مربع که در آن ۸۰۰کیلوگرم پیازچه زعفران به‌صورت طبقاتی و در ۴ طبقه کشت شده بود بعداز گذشت ۷۰ روز یک کیلو و۵۰۰ گرم زعفران خالص و مرغوب برداشت کردیم که طبق پیش‌بینی‌های ما و طبق گفته کارشناشان، عیار زعفران گلخانه‌ای (معیار رنگ) ۱/۵ تا ۲ برابر زعفرانی است که در خاک کشت می‌شود. 

 

روش هیدروپونیک= صرفه جویی در مصرف آب

وی در ارتباط با مزایای این کشت گفت: در روش هیدروپونیک از بخار آب برای مرطوب نگه داشتن فضای گلخانه استفاده می‌شود که در صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب بسیار مناسب بوده است، همچنین در این برهه که با کمبود آب در دنیا و ایران روبرو هستیم کشت محصولاتی که به آب کمتری احتیاج دارند، به‌خصوص استفاده از روش‌هایی همچون کشت هیدروپونیک می‌تواند از هدر رفت آب و خشکسالی‌های پیش رو جلوگیری کند.

کارآفرین اردبیلی هزینه راه‌اندازی این گلخانه و خرید پیازچه‌ها را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این روش در یک دوره تولید، سرمایه‌گذاری انجام شده باز می‌گردد و ما قصد داریم سال آینده در ۵ برابر فضای حال حاضر گلخانه زعفران کشت کنیم که در این صورت برای ۵ نفر به‌صورت ثابت و ۱۰ نفر به صورت دوره‌ای در زمان کاشت و برداشت اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

 

شیرینی صادرات زعفران ایران به کام دیگر کشورها 

توانا در خصوص صنعت بسته‌بندی زعفران گفت: متأسفانه شیرینی زعفران‌های تولیدی کشور ما به‌دلیل نبود بسته‌بندی مناسب و صادرات فله‌ای به کام دیگر کشورها است که بحمدالله در سال‌های اخیر اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و ما هم در این رابطه در سال‌های آتی به فکر بسته‌بندی مناسب این محصول در داخل استان و با جوانان شهر خودمان هستیم تا زعفران تولیدی‌مان به‌صورت مطلوب، با کیفیت بالا و بسته‌بندی مناسب به بازارهای جهانی راه یابد.

توانا بیان کرد: با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم و به امید خدا و با حمایت مسؤولان بعد از بسته‌بندی مناسب محصول  زعفران در داخل استان در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اقدام به صادرات طلای سرخ خواهیم کرد.

***گزارش: نسیم عالی دانشور***

انتهای پیام/3463/728

منبع: فارس

کلیدواژه: زعفران آب اردبیل فشار خون هیدروپونیک اقتصاد مقاومتی کاشت زعفران زعفران گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟

در دنیای پرتلاطم اقتصادی امروز، یافتن راه‌های سریع برای تأمین مالی می‌تواند بسیار حیاتی باشد. برخی از مؤسسات مالی، خدمات وام‌دهی سریع را ارائه می‌دهند که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، مانند ۴۸ تا ۷۲ ساعت، نیاز‌های فوری نقدینگی را برآورده سازد. این خدمات، که گاهی به عنوان «وام فوری» شناخته می‌شوند، برای کسانی که به دنبال دسترسی سریع به منابع مالی هستند، بدون نیاز به فرآیند‌های طولانی و پیچیده، ایده‌آل است.

افراد متقاضی می‌توانند با ارائه تضمین‌هایی مانند ضامن یا وثیقه املاک، حتی بدون نیاز به داشتن حساب سپرده قبلی، از وام فوری بانک‌ها بهره‌مند شوند. در ادامه با این نوع وام‌ها بیشتر آشنا می‌شویم و وام فوری انواع بانک‌ها را مقایسه خواهیم کرد.

منظور از وام فوری بانک‌ها چیست؟

وام‌های بدون تأخیر و فوری به عنوان راهکاری برای دستیابی سریع به منابع مالی در شرایط اضطراری شناخته می‌شوند. این نوع وام‌ها که نیازی به ضمانت یا پیچیدگی‌های اداری ندارند، می‌توانند در زمان‌هایی که فرد نیازمند پول نقد است، مانند خرید ملک، وسیله نقلیه یا پرداخت هزینه‌های فوری، کمک‌رسان باشند. با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، بسیاری از افراد برای مقابله با مشکلات مالی کوتاه‌مدت به این وام‌ها روی می‌آورند.

در سال ۱۴۰۳ بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی برنامه‌هایی را برای اعطای وام‌های فوری ارائه داده‌اند. این برنامه‌ها معمولاً برای پاسخگویی به نیاز‌های خاص طراحی شده‌اند؛ بنابراین متقاضیان باید ابتدا شرایط ارائه شده توسط هر بانک را با نیاز‌های خود مقایسه کنند و درصورتی‌که شرایط مورد نظر بانک یا مؤسسه مالی را داشته باشند، می‌توانند با تهیه و ارائه مدارک لازم، فرآیند درخواست وام را آغاز کنند.

جدیدترین شرایط و مقررات دریافت وام فوری بانک‌ها ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳، دو روش برای دریافت وام‌های فوری مطرح است: اولین روش، وام‌های فوری است که توسط بانک‌ها ارائه می‌شود و دومین روش، خرید و فروش وام است.

دریافت وام فوری از بانک‌ها

برای دریافت وام فوری انواع بانک‌ها، نیاز به ضامن مورد اعتماد، مدارک ملکی یا داشتن سپرده بانکی وجود دارد. افراد متقاضی می‌توانند با سپرده‌گذاری، مبلغ بیشتری را به عنوان وام دریافت دارند. این نوع وام‌ها می‌توانند شامل وام‌های خرید، ازدواج، مسکن، قرض‌الحسنه و ... باشند، با این تفاوت که بانک‌ها آنها را سریع‌تر پرداخت کرده و معمولاً دوره بازپرداخت آنها کوتاه‌تر است.

خرید وام‌های فوری

روش دیگر، خرید وام است که در میان عموم به عنوان وام فوری شناخته می‌شود. برخی افراد، علی‌رغم داشتن سپرده در بانک و اعتبار مناسب، تمایلی به دریافت وام ندارند و ترجیح می‌دهند وام خود را برای کسب سود به فروش برسانند. این روش ممکن است خطراتی داشته باشد، زیرا ممکن است به عنوان دور زدن قوانین تلقی شود و متقاضیان باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

توصیه می‌شود که اگر قصد دارید از طریق تبلیغات وام‌های فوری، این وام‌ها را خریداری کنید، حتماً با فروشنده‌ی وام قراردادی رسمی تنظیم نمایید. در این قرارداد باید مشخص شود که فروشنده پس از دریافت وام و کسر مبلغ توافق شده، مابقی مبلغ را به شما پرداخت کند. همچنین دریافت چک یا سفته از فروشنده به عنوان ضمانت در هنگام امضای قرارداد، برای اطمینان بیشتر ضروری است.

کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟

برای دریافت وام فوری بانک‌ها افراد معمولا به دنبال گزینه‌هایی هستند که بدون نیاز به شرایط پیچیده و زمان‌بر، اعتبار لازم را فراهم کنند. اگرچه بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی از متقاضیان می‌خواهند که حساب‌هایی را افتتاح و مبالغی را به مدت مشخصی سپرده‌گذاری کنند، این روند ممکن است برای کسانی که به دنبال وام سریع هستند، جذاب نباشد.

برخی از بانک‌ها و موسسات مالی با ارائه برنامه‌های ویژه، امکان دریافت وام در کوتاه‌ترین زمان ممکن را مهیا کرده‌اند. اگر به دنبال اطلاعاتی درباره بانک‌هایی هستید که در سال ۱۴۰۳ وام فوری ارائه می‌دهند، ادامه‌ی این بخش را به دقت مطالعه کنید.

وام فوری بانک ملی: ۵۰ میلیونی

بانک ملی ایران امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی را برای شهروندانی که حداقل ۱۸ سال سن دارند و دارای مدارک شغلی معتبر مانند فیش حقوقی یا پروانه کسب هستند، فراهم آورده است. این وام که به منظور خرید کالا‌های مصرفی ارائه می‌شود، دارای نرخ سود ۱۸ درصدی است و باید ظرف مدت ۳۶ ماه بازپرداخت شود. همچنین ۱۰ درصد از کل مبلغ وام به عنوان وثیقه در بانک مسدود می‌شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند که این وام تنها با ارائه فاکتور پیش‌خرید کالا قابل دریافت است.

وام فوری بانک ملت: ۵۰ میلیونی

در برنامه وام‌های فوری سال ۱۴۰۳، بانک ملت یکی از گزینه‌های قابل توجه را با ارائه وامی به ارزش ۵۰ میلیون تومان عرضه کرده است. این وام که برای خریداری جهیزیه و وسایل ضروری در زمان ازدواج طراحی شده، تنها برای خرید محصولات از فروشگاه‌های معتبر اسنوا قابل استفاده است. این وام با نرخ بهره‌ای معادل ۱۲ درصد و بدون نیاز به سپرده‌گذاری، امکان بازپرداخت در بازه زمانی ۳۶ ماهه را فراهم می‌آورد. بسته به اعتبار بانکی متقاضیان، احتمال دارد که نیاز به یک تا سه ضامن برای دریافت این تسهیلات باشد.

وام فرابانک ملت

دریافت وام فوری بانک‌ها در سال ۱۴۰۳ از طریق فرابانک ملت نیز فراهم شده است که مشتریان می‌توانند از این اعتبار برای هر نیازی که دارند استفاده کنند، نه فقط برای خرید کالا‌های خانگی.

وام‌ها بر اساس دسته‌بندی اعتباری متقاضیان اعطا می‌شوند که در این میان، متقاضیان دارای رتبه A می‌توانند تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که این مبلغ قرار است به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. نرخ بهره وام ۱۸ درصد است و باید آن را ظرف مدت ۴۸ ماه بازپرداخت کرد.

وام فوری بانک ملت با سند ملکی: ۱۵۰ میلیونی

بانک ملت امکانی را فراهم آورده که افراد می‌توانند بدون نیاز به ضامن و تنها با ارائه سند ملکی، وامی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کنند. این تسهیلات قابل تقسیم بین سه شخص است، به طوری‌که هر یک می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان وام دریافت نمایند. نرخ بهره این وام ۱۸ درصد است و بازپرداخت آن باید طی مدت زمانی بین ۴۸ تا ۶۰ ماه صورت پذیرد.

وام فوری بانک رسالت: ۱۲۰ میلیونی

بانک رسالت که یکی از موسسات قرض‌الحسنه به شمار می‌رود، وامی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. این وام که از سریع‌ترین وام‌های موجود در نظام بانکی است برای مشتریان فعلی بانک که حساب کاربری اینترنتی دارند، موجود است.

متقاضیان باید ابتدا درخواست خود را از طریق وب‌سایت بانک ثبت کنند. پس از آن بر اساس معیارهایی، چون سابقه مالی، شغل و فعالیت حساب، امکان دریافت وام بررسی خواهد شد. در صورت احراز شرایط لازم برای وام، درخواست مورد تایید قرار خواهد گرفت. این وام با نرخ سود ۲ درصدی و بدون نیاز به سپرده‌گذاری ارائه می‌شود و بازپرداخت آن در بازه زمانی ۱۲ تا ۶۰ ماهه امکان‌پذیر است.

وام فوری بانک صادرات: ۵۰ میلیونی

بانک صادرات تسهیلاتی به ارزش ۵۰ میلیون تومان را برای خریداران کالا ارائه می‌دهد. این وام تنها برای این منظور در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر به دنبال تأمین مالی فوری برای هزینه‌های دیگر هستید، این وام ممکن است برای شما مناسب نباشد.

شما باید پیش‌فاکتور مربوط به خرید کالا را ارائه دهید و وام به صورت چک به نام فروشنده پرداخت خواهد شد. نرخ بهره این وام ۱۸ درصد است، بازپرداخت آن باید حداکثر طی ۳۶ ماه انجام شود و ۱۰ درصد از کل مبلغ وام، معادل ۵ میلیون تومان، به عنوان وثیقه مسدود خواهد شد.

وام فوری خرید خودرو بانک صادرات: ۱۰۰ میلیونی

بانک صادرات امکانی را فراهم آورده است که افرادی که به دنبال خرید خودرو‌های ساخت داخل هستند می‌توانند از تسهیلات مالی با شرایط مناسب بهره‌مند شوند. در سال ۱۴۰۳ مشتریان می‌توانند وام فوری بانک‌ها از ۱۵ میلیون تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصدی را از این بانک دریافت کنند. مدت زمان بازپرداخت این وام نیز تا سه سال تعیین شده است.

وام فوری بدون ضامن بانک رفاه

بانک رفاه در سال ۱۴۰۳ امکان دریافت وامی را فراهم آورده که نیازمند ضامن نیست. به جای آن متقاضیان باید مبلغی را به عنوان سپرده نزد بانک قرار دهند. بر اساس این طرح متقاضیان قادر خواهند بود تا معادل ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از میزان سپرده‌شان را به صورت وام دریافت کنند.

نرخ بهره برای بازپرداخت وام بسیار مناسب و تقریباً ۲ درصد است و زمان بازپرداخت نهایتاً تا ۳۶ ماه تعیین شده است. همچنین سپرده‌ها در طول دوره وام سودآوری خواهند داشت و حداقل مبلغ سپرده لازم برای افراد حقیقی و حقوقی به ترتیب پنج و ده میلیون تومان است.

وام فوری بانک رفاه: ۱۵ میلیونی

بانک رفاه اقدام به ارائه تسهیلاتی تحت عنوان «طرح امید» کرده که مختص افرادی است که حقوق خود را از سازمان تامین اجتماعی یا سازمان‌هایی که با بانک رفاه همکاری دارند، دریافت می‌کنند. این وام که به میزان ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصدی و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه ارائه می‌شود، برای هر بانوان و آقایان در دسترس است و فرصتی استثنایی برای واجدین شرایط به شمار می‌رود.

وام فوری بانک‌ها با سفته

در مواردی که افراد به دنبال وام هستند ولی ضامن مورد تأیید ندارند، به دنبال گزینه‌هایی مانند وام فوری بانک‌ها با ضمانت سفته می‌گردند. در این شرایط سؤال اصلی این است که آیا دریافت وام فوری با ضمانت سفته از بانک‌ها و مؤسسات مالی ممکن است یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، شرایط آن چگونه خواهد بود.

باید اذعان داشت که اکثر بانک‌ها و مؤسسات مالی تمایل کمی به پذیرش سفته به عنوان ضمانت برای وام‌ها دارند که این موضوع نه تنها برای وام‌های فوری، بلکه برای وام‌هایی با دوره انتظار طولانی‌تر نیز صدق می‌کند. از این رو افرادی که به دنبال دریافت وام با ضمانت سفته هستند، اغلب با چالش‌هایی مواجه می‌شوند؛ زیرا هیچ بانک یا مؤسسه مالی به طور رسمی اعلام نکرده است که چنین وام‌هایی را ارائه می‌دهد.

در موارد نادری که این امکان وجود داشته باشد، معمولاً تحت شرایط خاص و استثنایی صورت می‌گیرد؛ بنابراین افرادی که قادر به ارائه ضامن یا چک برای وام‌های فوری نیستند، باید به دنبال راه‌حل‌های جایگزین باشند.

گاهی اوقات افراد با سپرده‌گذاری در بانک‌ها و کسب امتیازات لازم، وام‌های خود را به دیگران واگذار می‌کنند. در این حالت متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغی مشخص و ارائه سفته، حق استفاده از وام را خریداری کنند. این روش به ویژه در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ یکی از روش‌های متداول برای دریافت وام فوری با ضمانت سفته است که در آن، طرف مقابل یک شخص حقیقی است.

وام فوری بانک‌ها با سند ملکی

استفاده از ملک به عنوان وثیقه برای دریافت وام‌های فوری، یکی از روش‌های مطلوب و کارآمد است. در این روش شما می‌توانید با ارائه سند ملکی معتبر، به سرعت وام دریافت کنید.

بسیاری از بانک‌ها این خدمت را ارائه می‌دهند، مشروط بر اینکه ارزیابی دقیقی از ملک انجام شده باشد. به عنوان مثال بانک ملت وامی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را با ارائه سند ملکی پیشنهاد می‌دهد که در آن متقاضی می‌تواند با یک سند، برای سه نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام دریافت کند. این روش به دلیل سرعت بالا در فراهم‌سازی اعتبار مورد نیاز بسیار مفید است.

وام فوری بانک بدون ضامن

اخذ وام بدون ضامن، چه به صورت فوری و چه با انتظار طولانی، همیشه دشوار بوده و متقاضیان مجبور بوده‌اند برای گرفتن چنین وام‌هایی، پولی را به عنوان سپرده نزد بانک قرار دهند. در سال ۱۴۰۳ نیز دریافت وام فوری بدون ضامن به آسانی ممکن نیست.

یکی از راه‌هکار‌های موجود، سپرده‌گذاری است که از قبل نیز مرسوم بوده؛ به این ترتیب که متقاضی می‌تواند بلافاصله پس از قرار دادن سپرده، معادل درصدی از آن را به عنوان وام دریافت کند.

اما این روش برای کسانی که به سرعت به وام نیاز دارند، مناسب نیست. روش دیگر اعطای وام فوری بدون ضامن بر پایه اعتبار بانکی است. برخی بانک‌ها از جمله بانک‌های قرض‌الحسنه درصورتی‌که متقاضی دارای اعتبار خوبی باشد، حتی بدون نیاز به ضامن، وام اعطا می‌کنند؛ بنابراین اگر به دنبال وام بدون ضامن هستید، داشتن اعتبار بانکی قوی اهمیت زیادی دارد.

وام فوری بانک‌ها برای بانوان ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ گزینه‌های متنوعی برای دریافت وام فوری بانوان وجود دارد. برخی بانک‌ها مانند بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و رسالت به متقاضیان با اعتبار بانکی خوب، وام بدون نیاز به ضامن ارائه می‌دهند.

بانک سینا با طرح‌های یاس و آذین تسهیلاتی تا سقف ۲۰ و ۲۵۰ میلیون تومان با شرایط خاص و نرخ سود متفاوت عرضه می‌کند. بانک مهر ایران نیز با طرح اندوخته بانوان ایران زمین، وام‌هایی با سود ۴ درصد و شرایط سپرده‌گذاری ساده‌تر ارائه می‌دهد.

بانک کشاورزی و بانک دی نیز وام‌هایی با شرایط بازپرداخت و سود مشخص ارائه می‌دهند که برای بانوانی که به دنبال تسهیلات فوری هستند، مناسب است. بانک ملت با طرح پرنیان نیز وام‌هایی با سود ۱۸ درصد و امکان بهره‌مندی از تسهیلات دیگر عرضه می‌کند که برای کسانی که به دنبال اعتبار سریع هستند، گزینه‌ای مناسب است. به طور کلی انتخاب وام مناسب بستگی به نیاز‌ها و شرایط مالی هر فرد دارد.

جدول مقایسه وام فوری انواع بانک‌ها

در جدول زیر می‌توانید وام فوری انواع بانک‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس نیاز خود، به سراغ بهترین وام فوری بروید. توجه داشته باشید که برخی از طرح‌ها ممکن است با تغییراتی در سال جاری مواجه شوند؛ بنابراین آخرین اطلاعات را از بانک عامل دریافت کنید.

جمع‌بندی

در مواقعی که افراد برای مقاصدی، چون مواجهه با بحران‌های ناگهانی یا تهیه تجهیزات ضروری به دنبال منابع مالی هستند، وام فوری بانک‌ها مطرح می‌شود. برای این منظور مراجعه به بانک‌ها و نهاد‌های مالی برای کسب اطلاعات درباره‌ی شرایط وام‌دهی امری رایج است. این مقاله به بررسی و معرفی برخی از برترین طرح‌های وام فوری در سال ۱۴۰۳ توسط بانک‌های متفاوت پرداختیم و شرایط دریافت این وام‌ها را تشریح کردیم. اگر تأمین ضامن برای شما دشوار است، می‌توانید از وام‌های بدون ضامن لندو بهره ببرید که به صورت اعتبار خرید ارائه می‌شوند و امکان خرید لوازم ضروری را برای شما فراهم می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وام لندو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

tags # وام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • مقاومت در برابر سرماخوردگی با طلای سرخ
  • نجات محیط زیست با آگاهی بخشی مناسب/ احیاء زمین نیاز به اراده ما دارد