Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، در سالی که به عنوان یک رکورد در زمینه ساخت فیلم‌های مهم توسط کارگردان‌های زن شناخته می‌شود اما باز هم گلدن گلوب تمامی پنج نامزد خود در بخش کارگردانی را از بین فیلمساز‌های مرد انتخاب کرد.

این لیست شامل مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی)، کوئنتین تارانتینو (روز و روزگاری در هالیوود)، بونگ جون هو (انگل)، سم مندس (۱۹۱۷) و تاد فیلیپس (جوکر) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادیده گرفتن کارگردان‌های زن در گلدن گلوب قابل توجه است، اما شوکه کننده نیست. در ۷۷ سال تاریخ این جوایز فقط پنج زن توانسته اند در جمع نامزد‌ها حضور داشته باشند و تنها یک نفر یعنی باربارا استرایسند توانسته این جایزه را در سال ۱۹۸۳ با فیلم ینتل دریافت کند.

بیشتر بخوانید: نامزد های نهایی گلدن گلوب ۲۰۲۰ معرفی شدند

برندگان گلدن گلوب با رای گیری از ۱۰۰ عضو از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مشخص می‌شوند و این جوایز همچنین به تاثیرگذاری در رقابت‌های اسکار و همچنین جوایز بزرگ تلویزیونی شناخته می‌شوند.

دوسال پیش گرویگ به پنجمین زنی تبدیل شد که توانست نامزد اسکار برای کارگردانی فیلم «لیدی برد» شود، اما توسط گلدن گلوب نادیده گرفته شد.

آلما هارل کارگردان فیلم «پسر عزیز» و فیلمساز‌های دیگر بعد از این ماجرا اعلام کردند که نباید در سیستم جوایز، دنبال عدالت بود. او معتقد است باید برای بخش کارگردانی زنان نیز قسمتی جدا از مردان در نظر گرفته شود. درست مثل جدا کردن بخش بازیگر مرد و بازیگر زن، تا این اتفاق روی ندهد و گرنه شاهد تغییری نخواهیم بود.

رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نیز می‌گوید این سازمان بر اساس جسنیت رای نمی‌دهد بلکه فیلم‌ها و کیفیت آن‌ها را در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان گلدن گلوب 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم

مجید مجیدی، کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی، از سال ۱۳۵۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز نمود. وی با ساخت فیلم بچه‌های آسمان، جزء پنج نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۹۸ بود و نخستین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

وی با چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت این جایزه در میان کارگردانان ایرانی به شمار می‌رود. اولین فیلم بلند وی به نام بدوک در سال ۱۳۷۰ برنده جایزه جشنواره فجر شد.

از جمله آثار برتر مجید مجیدی می‌توان به خورشید، آن‌سوی ابرها، بید مجنون، محمد رسول الله، پدر، رنگ خدا، باران و آواز اشاره کرد. مجید مجیدی طی دوران فعالیت خود، جوایز بسیاری همچون جایزه هولدن برای بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم تورین، جایزه دلفین طلایی جشنواره بین المللی فیلم فستوریا، سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر و جایزه بزرگ هیئت داوران بنیاد فیلم آمریکا را از آن خود کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن؛ بارسایی ها مرتکب اشتباهات زیادی شدند! / زیرنویس فارسی
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • کیمیش: فینال تمام آلمانی بسیار رویایی خواهد بود؛ باشگاه مقابل انتقادات از من حمایت نکرد
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • لیگ NBA| لیکرز به پلی‌آف رسید
  • لیگ NBA| لیکرز به پلی‌آف رسید/ پایان فصل برای یاران کری