Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی زارعی در جشنواره سفیران سلامت دهان و دندان که با همکاری معاونت بهداشتی علوم پزشکی شیراز و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این راستا به دانش آموزان نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و استفاده از مواد مغذی جهت سالم نگه‌داشتن دهان و دندان در قالب برنامه‌های متنوع آموزش داده می‌شود.

او گفت: در این جشنواره بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم و چهارم ابتدایی حضور دارند و فردا نیز ۶۰۰ نفر از دانش آموزان پسر در این جشنواره شرکت خواهند کرد که غربالگری توسط دندان‌پزشکان در حاشیه برنامه انجام خواهد شد.

زارعی یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد تعامل و هم‌افزایی با جامعه دندان‌پزشکان، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش و معاونت بهداشت دانست و گفت: در این راستا از ظرفیت و پتانسیل‌های بین بخشی و بیرون بخشی ازجمله جامعه دندان‌پزشکان ایران شعبه فارس و خیرین استفاده‌شده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس افزود: با کمک جامعه دندان‌پزشکان یک پک بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان و یک عدد سیب به‌عنوان سبد سلامت به دانش آموزان شرکت‌کننده تحویل می‌شود.

او گفت: بر اساس سامانه سیب که سامانه ملی بهداشت است، بیشترین آمار خدمات دندانپزشکی در کشور را استان فارس انجام داده است.

زارعی گفت: بر اساس تحقیقی که دانشکده دندان‌پزشکی سال‌های اخیر انجام داده بعد از اجرای سند تحول سلامت در کشور شاخص) DMFT دندان‌های پوسیده (D) کشیده شده (M) و پرشده (F)) در استان فارس در بین دانش آموزان و خانواده‌ها نسبت به آمار کشور کاهش چشم‌گیری داشته است و درواقع مجموع دندان‌های ترمیم‌شده افزایش پیداکرده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس گفت: طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی، ویژه دانش آموزان پایه‌های ششم و هفتم در سراسر استان از شهریورماه به اجرا درآمده که ۶۵ هزار دانش‌آموز در قالب این طرح تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

او افزود: در قالب این طرح کلیه خدمات دندان‌پزشکی به‌جز عصب‌کشی در جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر با فرانشیز ۳۰ درصد و در جمعیت ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها کاملاً رایگان ارائه می‌گردد و تاکنون نزدیک ۴ میلیارد هزینه داشته است.

زارعی با تشریح اقدامات و طرح‌های انجام‌شده در حوزه بهداشت گفت: طرح توزیع ویتامین D و مکمل آهن بین دانش آموزان، برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده با کمک اداره انجمن اولیا و مربیان استان با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، ترویج تغذیه سالم و رعایت بهداشت دهان و دندان، طرح ارتقا سلامت نوجوانی برای دانش آموزان شبانه‌روزی استان با توزیع پک بهداشتی برای ۳ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم ازجمله برنامه‌های این حوزه است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های گسترده جمعیت هلال‌احمر با آموزش‌وپرورش در استان فارس گفت: اجرای طرح دادرس و رباتیک ازجمله طرح‌های بزرگی است که با همکاری این دو دستگاه در فارس اجرا شده است.

او با اشاره به طرح سفیران سلامت که باهدف بالا بردن سطح دانش بهداشتی و تغییر در رفتار دانش آموزان و گسترش فرهنگ سلامت صورت گرفته افزود: امسال ۱۲۷ هزار نفر از دانش آموزان در این طرح شرکت کرده‌اند که شامل ۲۰ درصد دانش آموزان ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان متوسطه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دندانپزشکی اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون جوانان جمعیت هلال احمر فارس گفت: دوازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت ۱۸۲ دانش‌آموز در دو بخش خواهران و برادران در دو روز متوالی به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد.

مهدی فیروزه عنوان کرد: در این مسابقات، دانش آموزان از ۷ شهرستان آباده، اقلید، ارسنجان، پاسارگاد، زرقان، خرم بید و مرودشت پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، ارزیابی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر فارس تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح دستیابی به شعار هر دانش‌آموز یک امدادگر است و این مسابقات به منظور ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

فیروزه با اشاره به اینکه این مسابقات نوعی تربیت دانش آموزان برای خودامدادی - دگرامدادی و فعالیت اجتماعی است بیان کرد: این دوره از مسابقات در ۴ منطقه استان برگزار و تیم‌های برتر خواهران و برادران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند.

طرح ملی دانش آموز آماده در روزهای سخت که به اختصار دادرس نامیده می‌شود یکی از طرح‌های آموزشی-مهارتی هلال احمر است که ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم برگزار می‌گردد.

کد خبر 6085116

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری