Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:52:41 GMT

کتاب ۵۷ درصد گران‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۰۵۴

کتاب ۵۷ درصد گران‌تر شد

آمار نشر کتاب در هشت ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که میانگین قیمت کتاب در بازه زمانی فوق نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ آمارهای نشر موجود در موسسه خانه کتاب نشان می‌دهد که در هشت ماه نخست سال جاری، بالغ بر 60 هزار و 873 عنوان کتاب منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد 44 هزار و 499 عنوان کتاب تالیف و 16 هزار و 824 عنوان ترجمه است.

ناشران تهرانی 47 هزار و 251 عنوان کتاب و ناشران شهرستانی 13  هزار و 622 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند، تعداد کتب چاپ اول 33 هزار و 432 عنوان و تجدید چاپ 27 هزار و 440 عنوان است.

شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در هشت ماهه نخست سال جاری نیز 85 میلیون و 415 هزار و 356 نسخه بوده است.اما میانگین قیمت کتاب در 8 ماه  نخست سال جاری 327 هزار و 989 تومان بوده است.

در بخش کودک نیز 9 هزار و 494 عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد پنج هزار و 355 عنوان تألیف و چهار هزار و 339 عنوان ترجمه است. شمارگان کل کتاب‌های کودک نیز 20 میلیون و 677 هزار و 822  نسخه است و میانگین شمارگان کتاب‌های کودک دو هزار و 202 نسخه است، قیمت کتاب‌های کودک نیز میان به طور میانگین 176 هزار و 94 تومان است.

مقایسه آمار نشر کتاب در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حکایت از افزایش پنج درصدی تعداد عناوین، 17 درصدی در تعداد ترجمه‌ها و شش درصدی در شمارگان کتاب‌ها دارد.

انقلابی که"انقلاب اسلامی" در نشر ایجاد کرد/ بررسی آمار نشر ایران در 4 دهه اخیر+ نموداربروزرسانی آمار نشر ایران در یونسکو تا هفته کتاب

اما میانگین قیمت کتاب در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 57 درصد رشد داشته است. با توجه به کاهش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر انتظار می‌رود میانگین قیمت کتاب در ماه‌های پیش‌رو کاهش داشته باشد.

لازم به ذکر است،‌ آماری که در این گزارش به ان استناد شده است،‌ از ابتدای فروردین ماه سال 98 تا 20 آبان ماه است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در استان، بیشترین بارش در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر گزارش شد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه دشت روم بویراحمد نیز ۱۲۰۰ میلی متر بارش به ثبت رسید، گفت: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسید.

مصلح تصریح کرد: در خصوص سدهای استان نیز، سد کوثر ۱۰۰ درصد پر و سرریز شد، سد چم شیر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

وی افزود: سد شاه قاسم یاسوج نیز با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: میانگین بارش استان ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به گذشته داشته و در سد چم شیر نیز حجم آب سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کد خبر 6087553

دیگر خبرها

  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها