Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:48:35 GMT

ووشو سال 2028 وارد المپیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۰۷۷

ووشو سال 2028 وارد المپیک می‌شود

رامین موحدنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چین به عنوان مهد ورزش رزمی ووشو، تلاش می‌کند این رشته ورزشی وارد المپیک شود و در این راستا تلاش و رایزنی‌های زیادی را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: رشته ورزشی ووشو به غیر از بازی‌های المپیک در سایر رویدادهای جهانی، آسیایی و بین‌المللی حضور دارد اما در المپیک دانش آموزی حضور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدنیا، استعدادیابی در ووشو را مهم ارزیابی کرد و افزود: فدراسیون ووشو از معدود فدراسیون‌هایی است که توانسته است در حوزه استعدادیابی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به صورت علمی این کار را انجام دهد و به نتایج ارزشمندی نیز دست یابد.

وی تصریح کرد: ووشو ایران در رقابت های جهانی، آسیایی و بین المللی با آمادگی و توانمندی بالایی حاضر می‌شود و حریف قدری برای تیم های قوی ازجمله چین است.

موحدنیا که به عنوان رییس هیات ووشو استان زنجان نیز فعالیت می کند به ووشو زنجان اشار کرد و گفت: زنجان در رشته ووشو (ساندا و تالو) از ورزشکاران توانمندی برخوردار است.

وی افزود: در زمان حاضر قریب 2 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در ورزش ووشو زنجان فعال هستند و زیر نظر 102 مربی (89 مرد و 13 زن) فعال این رشته ورزشی، آموزش دیده و تمرین می‌کنند.  

موحدنیا، تعداد باشگاه های فعال در این استان را 39 باب (هشت باشگاه بانوان و 31 باشگاه مردان) اعلام کرد و اظهار داشت: 127 داور (12 زن و 115 مرد) نیز در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان زنجان المپیک بازی های المپیک چین مردان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی نشاط اجتماعی در راستای ترویج ورزش همگانی بین خانواده‌ها با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه ساکنان محلات کم برخوردار در حال اجراست.

وی افزود: این جشنواره از روز گذشته در محله کوی وحدت از جمله مناطق کم برخوردار زنجان آغاز شده است و در ۲ منطقه دیگر شهر زنجان نیز اجرا خواهد شد.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها جشنواره نشاط اجتماعی آخر این هفته در  ارمغانخانه و هفته آینده نیز در شهرستان‌های خدابنده، ابهر و سلطانیه برگزار خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه با برگزاری اولین جشنواره در یکی از مناطق شهر زنجان، استقبال گروه‌های هدف را شاهد بودیم، گفت: جشنواره در قالب اجرای بازی‌های بومی و محلی در سه رشته دوزپا، طناب کشی، طناب زنی، چوب کشی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان افزود: برگزاری و اتمام جشنواره و آسیب شناسی آن می‌تواند در برگزاری بهتر رویداد‌های مشابه در طول سال کمک کند.

دیگر خبرها

  • المپیک شگفتی‌ها
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای