Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی، گفت: در حوادث آبان ماه ۱۶۳ ساعت اینترنت کشور قطع شد.

افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: در شرایط کنونی شرکت‌های دانش بنیان مشکلات بسیار در بخش‌های مختلف و به خصوص حوزه بیمه دارند، یکی از مشکلات بیمه‌ای این شرکت‌ها مسئله اجرای ماده ۴۲ قانون تأمین اجتماعی است که بر اساس این قانون مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به مسائل این شرکت‌ها و هیئت‌های تجدید تعیین شده؛ حال اگر شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه اطلاعات و مدارک تأخیر داشته باشند، جریمه می‌شوند، اما اگر سازمان تأمین اجتماعی تأخیر کند هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید، از این رو باید یک سامانه مشخص برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: یکی دیگر از مسائل، نحوه رسیدگی به شکایت در سازمان تأمین اجتماعی و ترکیب هیئت نظر است، این هیئت با حضور نماینده کارفرما، نماینده کارگر و نماینده سازمان تأمین اجتماعی تأمین می‌شود، اما در شرایط کنون هیئت مذکور با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده تأمین اجتماعی و نماینده وزارت کار تشکیل می‌شود و این سوال پیش می‌آید که آیا با این ترکیب می‌تواند رای به نفع شرکت‌های دانش بنیان صادر کرد؟

رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی ادامه داد: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی وظیفه خود را فراموش کرده، زیرا این سازمان از شرکت‌ها و افراد پول دریافت می‌کند که خدمات ارائه دهد، اما اکنون این روند برعکس شده و باید مشخص شود که سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدماتی است یا مطالبه‌گر.

کلاهی افزود: در حوادث آبان ماه، ۱۶۳ ساعت اینترنت کشور قطع شد و شرکت‌های دانش بنیان نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردند، اما به این مسئله توجه‌ای نشد و همکاران ما به تدریج در حال خروج از کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام طرح معیشتی خانوار شرکت‌های دانش بنیان در اغتشاشات آبان ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردند قرارداد کاهش تولید اوپک می تواند قیمت نفت را در سال آینده به 70 دلار برساند راهکار فناوری نانو برای تشخیص آلودگی مواد غذایی شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت مجلس هستند کانال مالی سوئیس برای تبادل غذا و دارو با ایران است «بنکسی»‌ از نقاشی دیواری جدیدش رونمایی کرد اهمیت لباس پرستار در کاهش اضطراب کودکان بستری طرح دو فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود افزایش ۴ برابری کودک همسری در برخی نقاط کشور بدنبال افزایش وام ازدواج رشد ۱۶ درصدی صادرات غیرنفتی ایران وعده نزولی شدن قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای آینده ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در چهار فاز مجزا تا پایان آذرماه اجرا می شود. عرضه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۸/۰۹/۱۹ بودجه ۱۴۵۱ میلیارد تومان در ۱۱ بخش هزینه می شود معرفی فیلم‌هایی که به تازگی به پرده سینما رسیدند نرخ ۴۷ ارز بین بانکی در ۱۹ آذر ژرمن‌ها آماده یورو ۲۰۲۰ می‌شوند سوالات خود درباره رمز دوم یکبار مصرف را از ما بپرسید پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 99 پربیینده ترین ها پربحث ترین ها قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد ۳ میلیارد دلار محصول کشاورزی در ۷ ماه صادر شد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۳ آذر بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت ارائه شد ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت وزیر صنعت: جانمایی برای احداث شهرک صنعتی مشترک میان ایران و آذربایجان مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان برای ایجاد کانال مالی دو طرف صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی

احسان تفضلی مدیر فروش یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: شرکت ما به عنوان بزرگترین طراح و تولیدکننده مبدل‌های انرژی الکتریکی در ایران فعالیت می‌کند. سیستم‌های تغذیه‌ مخابراتی، ماژول‌های مبدل انرژی التریکی، انرژی تجدیدپذیر، بهینه سازی مصرف انرژی، باتری و کابینت باتری از محصولات مهم این شرکت دانش بنیان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه مهندسی الکترونیک، طراحی وساخت تجهیزات مبدل انرژی از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: در حال حاضر با داشتن ۹۰۰ پرسنل به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

تفضلی درباره کاربرد این مبدل در صنایع مختلف گفت: این مبدل‌ها در صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها، نفت و گاز، صداسیما صنایع ریلی و نیروگاه‌ها و در قسمت مخابراتی تجهیزات تغذیه‌ای کاربرد دارد.

وی در ادامه درباره مزایای این محصولات نسبت به نمونه خارجی ادامه داد: در دسترس بودن محصولات برای مصرف‌کننده نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و سفارشی‌سازی محصولات از جمله مزایای استفاده از این محصولات دانش‌بنیان داخلی است. از سوی دیگر با ایجاد فضای نوآورانه توانسته‌ایم با محصولات خارجی رقابت کنیم و موجب صرفه جویی ارزی شویم. 

تفضلی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در این شرکت دانش‌بنیان از دیگر مزایای مهم این شرکت دانش بنیان رتبه یک است که توانسته با به‌کارگیری ۹۰۰ نفر از جوانان فعال این حوزه گام بلندی در جهت رشد و ارتقاء کشور بردارد.

وی در ادامه با اشاره به پررنگ شدن استفاده از هوش مصنوعی در صنایع افزود: ما نیز از این فناوری دور نمانده‌ایم و سعی کردیم بتوانیم محصولات خود را در این  ارتقاء دهیم. بنابراین در زمینه مدیریت انرژی محصولاتی ارائه کردیم که در مرحله تولید تا انتقال و مصرف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی بازدهی سیستم‌ها را افزایش می‌دهد.

تفضلی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه بشر مدیریت مصرف انرژی است بیان کرد: در حوزه فناوری بهینه‌سازی و ذخیره انرژی در حوزه منابع تجدیدپذیر که هر کدام سند راهبردی دارد و مشخص شده است که تا سال۲۰۳۰ به چه نقطه‌ای باید برسیم تا در حوزه فناورانه یونیکورن فعال حوزه انرژی و انتخاب اول مشتریان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم، یک عامل اثربخش
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها