Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری با همتای استرالیایی خود گفت بر این باور است که کره شمالی در تاریخ 7 دسامبر (16 آذرماه)، آزمایش یک موتور موشک را در سایت موشکی «سوهائی» انجام داده است.

اخبار بین‌الملل- بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، «جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی امروز (سه‌شنبه)  پس از دیدار با همتای استرالیایی خود در «سیدنی» در خصوص این آزمایش کره شمالی گفت: «وزرای دفاع کره جنوبی و استرالیا در خصوص آزمایش موتور [موشک] جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) در سوهائی و دیگر آزمایشات موشک‌ بالستیک (کره شمالی) ابراز نگرانی عمیقی کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین از «پیونگ‌یانگ» خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامات تحریک‌آمیزی که تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره را تشدید می‌کند، متوقف کند.

اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در حالی مطرح شده است که در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذرماه)،کره شمالی از انجام یک آزمایش بسیار مهم در سایت پرتاب ماهوار سوهائی خبر داد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش کردند که پیونگ‌یانگ، «آزمایش موفقیت‌آمیز بسیار مهمی» انجام داده است اما توضیحی درباره آنچه که آزمایش کرده‌اند، ارائه ندادند.

پیش از این کره جنوبی در خصوص این آزمایش اخیر کره شمالی اظهارنظر نکرده بود و این اولین واکنش یک مقام ارشد دفاعی کره جنوبی به این خبر است.

برخی از کارشناسان امور هسته‌ای، این آزمایش اخیر کره شمالی را نشانه‌ای از چیزی قلمداد کردند که جهان بعد از سال نو میلادی باید منتظر آن باشد.

کره شمالی به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی ضرب‌الاجل داده تا سیاست خود را در قبال این کشور منعطف کند در غیراینصورت آزمایشات موشکی خود را از سرمی‌گیرد.

روز شنبه هفته جاری، سفیر کره شمالی در سازمان ملل تصریح کرد که خلع سلاح در حال حاضر از میز مذاکره با آمریکا حذف شده است و نیازی به مذاکرات طولانی با واشنگتن نیست.

رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز گزارش کردند: «نتایج آزمایش مهم اخیر (کره شمالی)، بار دیگر تأثیر مهمی بر تغییر موضع راهبردی جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی)  در آینده نزدیک خواهد داشت».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی کره جنوبی کره شمالی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت

هیات اداره اطلاعات خارجی روسیه از روز دوشنبه تا چهارشنبه در پیونگ یانگ بود و با مقام‌های کره شمالی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با «ری چانگ دائه» وزیر امنیت داخلی کره شمالی ملاقات کرده و طرفین درباره تحولات منطقه و بین‌المللی از جمله شبه‌جزیره کره و روسیه گفتگو کردند.

مقام‌های روس و کره شمالی در این دیدار‌ها درباره تقویت همکاری‌ها برای مقابله با «جاسوسی‌های فزاینده و اقدامات توطئه‌آمیز نیرو‌های متخاصم» رایزنی کردند.

روسیه به دلیل حمایت سئول از تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین، کره جنوبی را کشوری «غیر دوست» می‌داند و در عین حال، روابط نزدیک‌تری با کره شمالی ایجاد کرده است.

کره‌جنوبی اوایل ماه جاری مدعی شده بود که کره‌شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه، کشور‌های غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

واشنگتن و کی‌یف نیز ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

tags # کره شمالی ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت