Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:02:13 GMT

التهاب‌های پوستی ‎‌دوران ‌نوجوانی ‌را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۵۸۷

التهاب‌های پوستی ‎‌دوران ‌نوجوانی ‌را بشناسیم

یک ‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی ‌علل مختلف ‌بروز جوش ‌و شوره سر از التهاب‌های دوران نوجوانی ‌را تشریح کرد.

ابوالفضل ‌جویا ‌در گفت ‌وگو با ‌خبرنگار ایمنا، ‌با اشاره ‌به ‌شایع بودن جوش ‌صورت در سنین ‌نوجوانی، اظهار کرد: شایع ترین ‌بروز جوش در نوجوانان ‌از سنین ۹ تا ۱۹ سال است که این بروز ‌وابسته ‌به ‌علل متفاوتی است که از مسائل هورمونی ‌تا تغذیه های ناسالم را در بر می ‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ‌با ‌بیان اینکه امروزه ‌در رابطه با تغذیه خیلی ‌بد یا ‌خوب ‌محدودیت آنچنانی ‌نداریم، ‌افزود: در گذشته اگر والدین ‌با فرزند نوجوان ‌به پزشک مراجعه ‌می ‌کردند یک محدودیت ‌فوق العاده ‌در رابطه با مصرف ‌غذاها برای ‌نوجوان داشتند، اما امروزه دیگر این محدودیت‌ها را نداریم و بیشتر توصیه می ‌شود که میزان زیادی ‌از این مسائل ‌به وسیله پزشک معالج و درمان دارویی ‌او حل ‌شود.

این ‌متخصص ‌پوست، مو ‌و زیبایی ‌معتقد است نباید ‌یک ‌ممنوعیت ‌فوق العاده در سنین رشد و پیشرفت ‌نوجوان ایجاد شود ‌به دلیل ‌اینکه جوش نزند، در ‌حقیقت ‌باید درمان ‌انجام شود ‌تا این ‌جوش‌ از بین ‌رود.

وی ‌با ‌تاکید بر اینکه نکته حایز اهمیت ‌دیگر اینکه اگر بروز جوش‌های ‌صورت در سنین بعد از نوجوانی هم اتفاق بیفتد چندان ‌جای ‌تعجب ندارد، گفت: اما باید توجه کرد که ‌ایجاد جوش ‌در سنین بالاتر به دنبال ‌مسائل پیچیده تری مانند مسائل هورمونی، استرس و اعصاب است.

جویا ‌تصریح ‌کرد: استفاده ‌بعضی ‌از داروها نیز در بروز ‌جوش‌ها ‌در بین افراد بسیار موثر است مانند داروهایی ‌که ‌در بعضی از بیماری‌های اعصاب ‌افراد استفاده می‌کنند ‌و مصرف انواع ویتامین ‌نیز در بروز جوش تاثیرگذار است.

علل ‌مختلف بروز شوره سر در نوجوانان

این ‌‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی با اشاره ‌به ‌بروز شوره ‌سر یکی ‌دیگر از التهاب‌های دوران ‌نوجوانی، اظهار کرد: شوره سر پوسته‌هایی ‌از سر است که در اثر خشکی ‌یا ‌چرب شدن ‌سر ایجاد می ‌شود. یک ‌نوع التهاب که ‌در کف ‌سر پوسته‌ریزی می ‌کند و گاهی ‌اوقات این ‌شوره همراه ‌با علایمی ‌در سر و صورت، ناحیه سینه، ابرو ‌و گونه‌ها به ‌صورت پوست ریزی است.

وی ‌ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است که نوجوانان ‌و همه افراد خارشی در ناحیه سرشانه ‌یا در ناحیه سینه پیدا کنند که به نام "درماتیت ‌سبوره" شناخته می ‌شوند.

جویا ‌با ‌تاکید بر اینکه ‌معمولا شوره سر در نوجوانان ‌علل مختلفی ‌دارد، گفت: رشد قارچ، استرس، ‌تغییر آب ‌و هوا، استفاده ‌از مواد ‌شستشوی ‌خاص ‌و یا حتی ‌استفاده از بعضی داروها می ‌تواند باعث ایجاد شوره سر باشد.

این ‌‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی معتقد است زمانی ‌که نوجوان شوره سر پیدا می ‌کند نباید فقط به استفاده از یک شامپوی ‌ضد شوره بپردازد. ‌باید ‌توجه کرد ‌که انواع شامپوهای ضد شوره وجود دارد ‌و تعدادی از این ‌شامپوها با وجود مفید بودن اگر به مدت طولانی ‌به وسیله نوجوان ‌استفاده شود می ‌تواند برای او ایجاد عارضه کند.

وی ‌با اشاره ‌به اینکه ‌بعضی ‌از شامپوها ‌در بازار وجود دارد که ‌می‌توان به راحتی ‌این شامپوها را تهیه کرد، اظهار کرد: این ‌شامپوها ‌می ‌توانند در ایجاد شوره سر و کاهش آن در بین نوجوانان مقاومت ‌ایجاد کنند به گونه‌ای که ‌نوجوان به آسانی ‌نمی ‌تواند از بروز شوره سر رهایی یابد، بنابراین شناسایی ‌علت های شوره سر در بین نوجوانان ‌و درمان آنها ‌باید با مشورت متخصص ‌پوست ‌و مو  ‌انجام شود.

کد خبر 399457

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نوجوانی جوش صورت التهاب مزمن مهمترین علل علائم پوست تغذیه سالم استرس تغییر هورمون ویتامین ها درمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند متحد قدرتمندی در مبارزه با دردهای مداوم باشد.

التهاب، پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آسیب است که باعث تحریک گلبول‌های سفید و پروتئین‌ها می‌شود تا از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کند و آسیب را ترمیم کند. هنگامی که التهاب به دلیل اختلالات خود ایمنی، جراحات، استرس یا شرایطی مانند چاقی، مزمن می شود می تواند به طور مداوم مسیرهای درد را فعال کند.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند نکته در این زمینه خواهیم پرداخت.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آن ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را افزایش دهید. این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده را کاهش دهید. اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز را نیز محدود کنید. اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید. روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید. الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.

- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.

- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.

- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.

- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد التهابی، رفع کمبودهای تغذیه ای و مصرف مکمل های هدفمند، ممکن است بتوانید التهاب خود را به طور طبیعی کاهش دهید و به طور بالقوه از درد مزمن خلاص شوید.

با پزشک یا متخصص تغذیه خود همکاری کنید تا یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با درد برای خود انتخاب کنید. غذا خوردن می تواند به یک لذت واقعی تبدیل شود تا اینکه یک منبع نگرانی و ناراحتی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن