Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی و معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد ‌عراق واردات ۱۷ محصول زارعی و باغی شامل ‌گوجه‌فرنگی، خیار، سیب‌زمینی، بادنجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم از ایران را به دلیل خودکفایی ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در متن این نامه آمده است: با عنایت به نامه شماره ۹۸/۲۴۰/۳۰۷۶۶ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ دفتر عربی و افریقایی سازمان توسعه تجارت ایران (نامه پیوست) در خصوص اخبار تجاری واصله از دفتر رایزن محترم ج. ا. ایران در بغداد- عراق در نیمه دوم آبان ماه به استحضار می رساند با توجه به بند ۴ جدول مرتبط و اعلام وزارت کشاورزی کشور عراق این کشور در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی (شامل: گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم) به خودکفایی رسیده است و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را به داخل کشور ممنوع کرده است. لذا خواهشمند است دستور فرمائید جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان در برنامه ریزی الگوی کشت و تولید بازنگری لازم صورت پذیرد.

 

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز کشاورزی واردات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد