Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نوید مظفری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص ضریب خطای داوران در لیگ برتر افزود: بر اساس آمار در مدت زمان مشابه ضریب خطای داوران در فصل جاری به نسبت فصل  گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این در حالی است که با افزایش دانش و بهره‌مندی از امکانات بیشتر در داوری ایران و جهان  باید این ضریب روند نزولی به خود می‌گرفت  و یا حداقل ثابت باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشکسوت داوری ادامه داد:‌ البته که اشتباهات داوری فوتبال ایران تنها در لیگ برتر نیست و در سایر لیگ ها نیز به مراتب شرایط بدتری را  شاهد هستیم، وضعیتی که به هیچ وجه شایسته فوتبال ایران نیست.

 داوران پشت دروازه چکاره‌اند

مظفری همچنین فلسفه استفاده از داوران  پشت دروازه را زیر سوال برد و افزود: مجموعه فوتبال ایران در اواخر سال گذشته برای استفاده از داوران پشت دروازه به تصمیم رسیده و آن را عملیاتی کرد، اما جامعه فوتبال و لیگ برتر ایران تاکنون چه سودی از اضافه شدن این داوران برده است؟

وی ادامه داد: داوران پشت دروازه به واقع چه کاره‌اند؟ آیا آنان نباید درتصمیم‌گیری به داور کمک کنند؟ چرا در تصمیم‌گیری‌ها به خصوص در صحنه‌هایی که نزدیک هستند اظهار نظر نمی‌کنند؟ در این مدت تنها در سه یا چهار صحنه مشکوک به داور وسط در گرفتن تصمیم درست کمک  کردند که به هیچ وجه آمار قابل قبولی نیست.

مظفری ادامه داد: هدف اصلی از اضافه شدن داوران پشت دروازه، کاهش ضریب خطای داوران به ویژه در محوطه جریمه است  و انتظار می‌رود آنان بیشتر از این در تصمیم‌گیری‌ها به داور وسط مشاوره  داده و به کمک آنان بشتابند. متاسفانه این داوران  به جای تصمیم‌گیری تنها نظاره‌گر هستند که با این شرایط مناسب‌تر است از آنان استفاده نشود.

استفاده از داوران محروم به چه بها و بهانه‌ای

این پیشکسوت داوری فوتبال ایران از استفاده داور محروم بلافاصله در هفته بعد لیگ انتقاد کرد و اظهار داشت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال به چه بها و بهانه‌ای از داوری که به علت اشتباهه‌های مکرر محروم شده، درست در هفته بعد استفاده می‌کند؟

وی یادآور شد: مسوولان کمیته داوران آیا نمی‌دانند با این تصمیم‌گیری تفاوت بین داوران پر اشتباه و کم اشتباه را از بین می‌برند؟ و اعتماد به نفس داوران را سلب می‌کنند؟ کمیته داوران فدراسیون فوتبال از بی‌برنامگی رنج می‌برد و تا زمانی که این شرایط را تغییر ندهند این وضعیت در داوری فوتبال ایران پا برجا خواهد بود.

مظفری گفت: در فصل جاری داوران اشتباه‌های عجیب و قریبی مرتکب شده و نکته‌ای را برای آینده باقی نگذاشتند. با تداوم این شرایط، وضعیت ملی و بین‌المللی داوری ایران تضعیف شده و آنچه که سال‌ها برای صیانت از آن تلاش کرده بودیم را از دست خواهیم داد.

مدرس داوری فوتبال ایران تاکید کرد: برای رهایی از این  شرایط، مسوولان ارشد فدراسیون فوتبال به این مساله ورود کرده و آن را ساماندهی کنند. داوران در فصل جاری در هر ۲ بعد شرایط مطلوب جسمی و ذهنی  با سطح قابل قبول فاصله دارند؛ تاکید می‌کنم اگر بپذیریم آنان از نظر جسمانی نیز مشکی ندارند در بعد ذهنی و روحی به هیچ وجه خوب نیستند.

مظفری درباره دیدار تیم‌های شهر خودرو و سپاهان که شب گذشته برگزار شد نیز گفت: داور در این دیدار ۲  پنالتی صد درصد یکی برای شهرخودرو و دیگری برای سپاهان را نگرفت و در دقایق ۶۰ و ۱+۹۰ کاملا اشتباه کرد البته تصمیم اودر دقیقه ۳+۹۰ و نگرفتن پنالتی به سود  شهر خودرو کاملا درست بود.

برچسب‌ها فوتبال کمیته داوران لیگ برتر فوتبال ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال کمیته داوران لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال کمیته داوران لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد

تصمیمات داور ال کلاسیکو هم‌چنان مورد بحث اهالی فوتبال هستند؛ آیا توپ از خط دروازه رئال مادرید عبور کرد؟ پنالتی وازکز چطور؟ درست بود؟!

طرفداری | شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد.

رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ بلینگُل دروازه قهرمانی را در ال‌کلاسیکو باز کرد 

جدال دیشب خالی از حاشیه نبود و تصمیمات جنجالی داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. پاول فرناندز، کارشناس داوری ال‌کلاسیکو که عملکرد سزار سوتو گراده را برای شبکه‌های گل و رادیو مارکا تحلیل می‌کرد، نظرات خود راجع به صحنه‌های مشکوک جدال رئال مادرید و بارسلونا را به شرح زیر عنوان کرد:

اعلام پنالتی به سود رئال مادرید

در دقیقه ۱۶، لوکاس وازکز پس از ورود به محوطه جریمه بارسلونا و برخورد به پائو کوبارسی، نقش بر زمین شد و داور به سود رئال مادرید اعلام پنالتی کرد:

به هیچ وجه پنالتی نبود. کوبارسی پایش را روی زمین گذاشت و وازکز سعی کرد با گیردادن پای خودش به پای مدافع بارسلونا به طور عمدی، پنالتی بگیرد. داور در این صحنه اشتباه کرد.

صحنه برخورد پائو کوبارسی با لوکاس وازکز توپ از خط دروازه عبور کرد؟

مشکوک‌ترین صحنه بازی در دقیقه ۲۸ رخ داد، جایی که بازیکنان بارسلونا مدعی بودند توپ از خط دروازه رئال مادرید عبور کرده و گل شده‌است. فقدان تکنولوژی خط دروازه باعث شد سزار سوتو گراده چند دقیقه‌ای با کمک داور ویدیویی مشورت و اعلام کند که توپ از خط عبور نکرده‌است. رسانه‌های وابسته به هر یک از دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا، از دیشب تا به این لحظه تصاویر و ویدیوهای مختلفی را راجع به این صحنه منتشر و تلاش کردند تا ادعای خود را ثابت کنند. اما نظر پاول فرناندز چیست؟

هیچ تصویری برای اثبات اینکه توپ از خط عبور کرده، وجود ندارد. به تصمیم داور احترام می‌گذارم.

صحنه‌ای که بازیکنان بارسلونا اعتقاد داشتند توپ از خط عبور کرده اتفاق مشکوک ال‌کلاسیکو؛ شاهکار داوری یا دزدیده شدن گل بارسلونا؟

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • سوت سرنوشت
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • اعتراض ذوب‌آهن به چهار تصمیم سرنوشت‌ساز
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد