Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@20:57:59 GMT

آغاز کار اصلاح نژادمرغ بومی خزک در زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۷۶۰

آغاز کار اصلاح نژادمرغ بومی خزک در زاهدان

با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی، پایش و ثبت ملی و بین المللی دام وطیور بومی ایران از جمله مرغ خزک، اصلاح نژاد این گونه بومی در زاهدان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز با حضور مشاور اصلاح نژاد مرغ بومی دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی برای اولین بار در سیستان وبلوچستان عملیات اصلاح نژاد مرغ بومی خزک در محل ایستگاه پرورش مرغ بومی خزک در زاهدان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شعله قربانی، مجری پایش و ثبت مرغ بومی ایران در جریان بازدید از ایستگاه پرورش مرغ بومی خزک در زاهدان گفت: این اقدام با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی، پایش وثبت ملی وبین المللی دام وطیور بومی ایران از جمله مرغ خزک توسط مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور در حال انجام است وبزودی نتیجه این تحقیقات توسط وزارت جهادکشاورزی ارائه خواهد شد.

در ادامه نیز محمد رضا بندانی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: اصلاح نژاد مرغ بومی خزک با هدف به گزینی مرغ های پر تولید برای افزایش تولید تخم مرغ بومی انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ایستگاه پرورش مرغ بومی خزک از سال 84 با یک گله 30 قطعه ای مرغ خزک در زاهدان کار خود را شروع و در حال حاضر بیش از 2 هزار قطعه مرغ بومی مشغول فعالیت می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سالیانه بین 17 تا 20 هزار قطعه جوجه یکروزه مرغ بومی تولیدی این ایستگاه بین روستاییان توزیع می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار قطعه جوجه یکروزه به بهره برداران برای پرورش ونگهداری واگذار شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نطنز در این همایش گفت: در این همایش دو روزه سوارکارانی از ۲۰ استان کشور همچون اصفهان، تهران، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، همدان، کردستان، کرمانشاه، یزد استعداد وتوانایی اسب‌های پرورش یافته با نژاد ایرانی را به نمایش گذاشتند.

حسین اشرفی افزود: هدف از برگزاری این همایش، ترویج صنعت اسب‌داری و آشنایی جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها با نژاد اسب ایرانی و نحوه نگهداری و پرورش اسب‌های نژاد ایرانی است.


او با اشاره به ثبت همایش سوارکاری این شهرستان در تقویم گردشگری کشور، گفت: در چهارمین همایش کشوری سوارکاری، بیش از ۲۰۰ چابک سوار با اسب‌هایی از نژاد کرد، عرب و دره‌شور حضور داشتند و هنر و استعداد خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • محموله ۲۸ تنی مواد غذایی به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ارسال شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا