Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:35:42 GMT

معرفی ۱۵۵ طرح مشاغل خانگی خراسان شمالی به بانک

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۸۰۸

معرفی ۱۵۵ طرح مشاغل خانگی خراسان شمالی به بانک

محمد اربابی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سهم امسال استان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، ۶۰ میلیارد ریال است که ۳۰ میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون و مابقی با عاملیت بانک رفاه به متقاضیان پرداخت می شود.  

وی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی، ارزان قیمت است و تلاش داریم تا گامی برای توسعه اشتغال و حل مشکل بیکاری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امسال ۵۴۲ مجوز برای اجرای مشاغل خانگی، از سوی دستگاه های اجرایی مختلف صادر شده است که جهاد کشاورزی با ۲۲۲ طرح و سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۱۶۲ طرح بیشترین مجوزهای صادر شده را به خود اختصاص داده اند.  

اربابی با اشاره به اینکه امسال سهم اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی استان نسبت به پارسال کاهش یافته است گفت: در سال گذشته ۹۷ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به مجریان این طرح ها در استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا اعتبارات مشاغل خانگی به صورت کامل، جذب شود افزود: مشاغل خانگی، مشاغلی است که بیشتر در منازل  و محل سکونت و زندگی فرد اجرا می شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبارات مشاغل خانگی در بیش از ۳۰۰ رشته پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بالا است اما وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال، درآمد کسب شده کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان پایین باشد.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.   

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اداره کل تعاون کار و رفاه بیکاری جهاد کشاورزی خراسان شمالی سازمان صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آن ها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آن ها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آن ها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور