Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یکی از مشکلات بزرگ حمل و نقل جاده‌ای بار کشور تردد وسایل نقلیه جهت یافتن بار است. این موضوع باعث اتلاف وقت، اتلاف سوخت و از همه مهم تر افزایش هزینه حمل و نقل می شود. اما امروزه یافتن بار تحت تاثیر پیشرفت های فناوری تغییر شکل داده و بصورت الکترونیکی درآمده است. رانندگان در گذشته و همچنین تا حدودی هم اکنون برای دریافت بار در صف‌های طولانی نوبت‌دهی منتظر می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بازارگاه الکترونیکی یک راه‌حل اینترنتی است که انجام معامله را برای خرید و فروش کالا یا محصولی خاص به یکدیگر متصل می‌کند.

روزبه افشاری کارشناس حمل و نقل در این باره به خبرنگار تین نیوز گفت:  سالن اعلان بار قدیمی پاسخی به نیاز سنتی و گذشته بوده است. در فضایی که اینترنت وجود دارد و همه  راننده‌ها گوشی‌های هوشمند دارند و صاحب بار علاقه دارد بارش را در سیستمی ثبت کند و در فضایی که در آینده بارنامه الکترونیکی می شود، عقلانی نیست که راننده حضوری و از طریق سالن اعلان بار، بار خود را انتخاب کند. 

وی افزود:  باید بپذیریم حرکت به سمت فضایی الکترونیکی در راستا توسعه و مدرنیزه شدن حمل و نقل است.

این کارشناس در خصوص انتقاد رانندگان به بازارگاه‌های الکترونیکی گفت: احساس منفی که رانندگان به بازارگاه های اینترنتی دارند به دلیل این است که کارکرد فضای مجازی برایشان روشن نشده است و برایشان ابهام وجود دارد. آن دسته از رانندگانی که دست به قلم هستند و می‌نویسند، نکته ای که به آن اشاره می کنند کاهش قیمت بوده است. این بازارگاه ها به گونه‌ای است که صاحب کالا می‌داند که کامیون کم  یا زیاد است و بر مبنای آن می‌تواند تشخیص بدهد که قیمت را کم کند یا زیاد.

وی افزود: اما باید بپذیریم دست کم در کشور های پیشرفته همین سامانه‌های الکترونیکی چقدر برنامه‌ریزی می‌کنند تا درآمد رانندگان افزایش پیدا کند.

افشاری با بیان اینکه استارتاپ‌هایی که این بازارگاه‌ها را تشکیل داده‌اند نیز تخلفاتی انجام داده‌اند گفت:  این استارتاپ‌ها در فضایی رقابتی فعال شدند. ممکن است بعضی از استارتاپ‌ها اشتباهاتی کرده باشند که راننده ناراضی شده‌ ولی نباید بگوییم که  بازارگاه‌های الکترونیکی تصمیمی اشتباه بوده است. اشکالات و تخلفاتی بوده و وظیفه دولت این است که بر روی این استارتاپ ها نظارت و رسیدگی داشته باشد.

وی افزود: باید قبول کنیم که آینده بدین‌گونه است که دیگر راننده در خانه خود بار را رزرو می کند و در ساعت مشخص و در مکان مشخص بارگیری را انجام می دهد. اما الان باید در جایی نوبت بگیرد و کلی نیز در صف معطل بماند که این ها همه حاصل نبود فضای مدرن است. 

افشاری در خصوص دیگر مشکل سالن اعلان بار گفت: در سالن اعلان بار  و سیستم نوبت‌دهی مشکلی به نام ازدحاموجود دارد. یعنی در جایی بار بوده است و همه رانندگان به آنجا می رفتند. در نتیجه ازدحام رخ می داد. راه حل گذشته به این موضوع نوبت دهی بوده است که ازدحام را حل کنند ولی در فضای مدرن ازدحام رخ نمیدهد زیرا صاحب کالا اعلام می کند که به چند عدد کامیون نیاز دارد. در نتیجه راننده می‌داند که در ساعتی مشخص و درمکانی مشخص بارگیری دارد. یکی از نتایج استفاده از سالن اعلان بار و سیستم نوبت‌دهی ازدحام است که نتیجه عدم استفاده از اینترنت و فضای مجازی است. 

افشاری در خصوص بحث خودمالکی گفت: یک اتفاقی که هم در ایران و هم در کشور های دیگر اتفاق افتاده است بحث خود مالکی است. در کشور هایی که شدت خود مالکی بیشتر است حرکت به سمت استفاده از بازارگاه های اینترنتی افزایش پیدا کرده است. یک راننده خود مالک باید با یک هزینه کمتر بار خود را پیدا کند.

افشاری با بیان اینکه بحث فرهنگی موجب بهروری پایین بازارگاه‌های اینترنتی شده است گفت: مشکل اساسی و اصلی در استفاده از بازارگاه‌های اینترنتی بحث فرهنگ‌سازی است . بعضی ها در مقابل مدرنیزه شدن و استفاده از فناور تا حدودی مقاومت می کنند. این امری است که در همه جای دنیا بوده است. این تغییر و تحول بزرگترین مانع است. با همکاری رسانه‌ها  فعالیت مطلوب خود استارتاپ اعتماد را برای رانندگان ایجادمی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سالن اعلام بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ موسی بهاری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق  به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ، تاکید کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند می توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • عین‌اللهی: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو
  • عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • موافقان و مخالفان فروش اینترنتی دارو چه می‌گویند؟
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • فروش اینترنتی دارو از ماه آینده آغاز می‌شود