Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:58:00 GMT

«عدن»؛ پایتخت ترور

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۰۸۴۲

«عدن»؛ پایتخت ترور

شهر عدن در جنوب یمن که تحت اشغال نواب عربستان و امارات است، طی ده روز اخیر شاهد ترور بیست شخصیت بوده که بیشتر آنها نظامی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدن» در جنوب یمن، پایتخت موقت دولت مستعفی این کشور نامیده می‌شود؛ دولتی که در «ریاض» مستقر و با متحدان امارات در عدن درگیر است.

طبق گزارش‌ها، ناامنی در شهرهاو استان‌های جنوبی یمن که تحت کنترل عربستان و امارات یا متحدان آنان است، بیداد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهم آذرماه بود که افراد مسلح ناشناس «صلاح حجیری» مدیر اداره تحقیقات جنایی در شهر «المنصوره» عدن را ترور کردند و پس از آن، درباره ترور دیگر افراد نظامی نیز مرتب اخباری منتشر شد.

«عبدالفتاح علی البنوس» تحلیلگر یمنی و سردبیر روزنامه «البیان» این کشور در یادداشتی پیرامون همین موضوع نوشت، عدن طی ده روز اخیر شاهد بیست ترور بوده و ریختن خود یمنی‌ها در گیر و دار نزاع نفوذ و هیمنه میان اشغالگران سعودی و اماراتی ادامه دارد.

در ادامه این یادداشت با عنوان «عدن، پایتخت ترورها» آمده است: «در روزهای گذشته و قبل از آنکه امارات خارج کردن نیروهایش از عدن و استان‌های جنوبی را اعلام کند، شهر عدن شاهد ترورهای سازماندهی شده از سوی اشغالگر اماراتی بود و هدف این ترورها، سران و شخصیت‌های وابسته به حزب اصلاح و مخالف با حضور امارات در جنوب یمن بود. اشغالگر اماراتی از شرکت‌های خارجی ویژه انجام عملیات ترور در این زمینه استفاده می‌کرد و شبه‌نظامیان مزدور «الحزام الامنی» آن را اجرایی می‌کردند».

البنوس در ادامه نوشت، امروز و با افزایش تعداد ترورها در عدن به نظر می‌رسد که افراد هدف گرفته شده وابسته به امارات هستند و انگشت‌ها اتهام به سمت سعودی دراز است. به نظر می‌آید عربستان در حال تسویه حساب‌های خود با امارات است و همین موضوع احتمال نزاع‌های خونین در عدن و استان‌های جنوبی میان نیروهای اماراتی و سعودی را مطرح می‌کند. خصوصا پس از امضای توافق ریاض که هدف ظاهری آن پایان دادن به اختلافات در جنوب یمن بود و این در حالی است که خود امارات و سعودی در پشت پرده این نزاع میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات هستند و وابستگان خود را تجهیز می‌کنند.

وی در پایان این گزارش تصریح کرد، عدنی که «عبد ربه منصور هادی» آن را پایتخت موقت خود نامید و وعده آزادی، زندگی کریمانه و آینده بهتر به اهالی آن داد حالا به پایتخت ترورهایی تبدیل شده که انجام دهندگان آن مزدوران سعودی و اماراتی هستند. این موضوع جنوب یمن را به آغاز یک جنگ داخلی دیگر مانند جنگ ۱۳ ژانویه ۱۹۸۶ تهدید می‌کند و باید با آن مقابله کرد.

دو روز پیش (یکشنبه) افراد مسلح ناشناس به سمت «مصطفی منصور» از اعضای گادر ساحلی دولت مستعفی یمن در المنصوره یمن تیراندازی و وی را ترور کردند.

افراد مسلح یک روز قبل «محمد صالح الردفانی» از نیروهای الحزام الامنی وابسته به اماراتی را در منطقه «عمائر الجیش» المنصور ترور کرده بودند. هفته قبل «سالم لهطل» رئیس بخش جنایی «خور مکسر» ترور شده بود.

 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عدن ترور امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه منافقین آغاز شد

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب