Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اجرای طرح هم‌سفره گفت: اهدای سبد غذایی باهدف محرومیت‌زدایی و پیشگیری از فقر و تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال که دچار سوءتغذیه هستند، انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، اظهار کرد: برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان تحت حمایت این نهاد کودکان در بازه زمانی ۶ ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ضرورت و توجه کمیته امداد گیلان برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان گفت: کلاس و کارگاه‌های آموزشی و طرح‌های پیشگیری برای این افراد برگزار می‌شود تا در این موارد بیماری را به حداقل کاهش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه میانگین دریافتی هر کودک مبتلابه سوءتغذیه در استان ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان است، افزود: در هشت‌ماهه سال جاری چهار بسته غذایی بین این کودکان توزیع‌شده است و دو بسته دیگر نیز در روزهای آینده توزیع می‌شود.

اهرابی با اشاره به اینکه هزار و ۸۹۳ کودک مبتلابه سوءتغذیه استان از سبد غذایی در سال جاری بهره‌مند شدند، بیان کرد: اهدای سبد غذایی باهدف محرومیت‌زدایی و پیشگیری از فقر و تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال که دچار سوءتغذیه هستند از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.

وی سبد غذایی ویژه کودکان زیر ۶ سال دچار سوءتغذیه را شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی عنوان کرد و گفت: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال قطعاً در تسریع روند بهبودی آن‌ها اثرگذار است  و  خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در تأمین منابع مالی موردنیاز برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال مشارکت کنند.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان اهدای سبد غذایی به مادران شیرده تحت حمایت را نیز از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و بیان کرد: در سال جاری ۲۲ نفر از مادران شیرده از سبد غذایی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/84007

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان گیلان کمیته امداد فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسرها چهار برابر بیشتر از دخترها رخ می‌دهد.


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکردهای اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.


اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.


این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به ‌طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • اجرای طرح بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند