Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک منبع آگاه دولتی جزئیات خسارت به 454 شعبه بانک دولتی در حوادث بنزینی اخیر را اعلام کرد.

 یک منبع آگاه در وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ضرر و زیان بانک‌ها در حوادث اخیر بنزینی اظهارداشت: به غیر از بانک‌های خصوصی، 18 بانک‌ دولتی درگیر خسارات ناشی از حوادث اخیر هستند و براساس آمارها در میان این تعداد بانک دولتی، 308 شعبه در کشور به طور کامل در آتش، سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 146 شعبه بانک نیز از 10 تا 60 درصد در آتش سوخته و یا آسیب دیده‌اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: البته تعدادی از شعبه بانکهای دولتی نیز فقط با شکستگی شیشه‌ها و درب ورودی روبرو هستند و داخل شعب خسارتی ندیده است.

وی در مورد میزان برآورد خسارت ناشی از حوادث بنزینی گفت: کارشناسان بیمه در حال ارزیابی هستند و خسارت دقیق مشخص نیست اما برآوردهای اولیه حدود هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

تخریب بانک‌ها و اماکن عمومی مصداق بارز وارد کردن خسارت به اموال عمومی و مردم تلقی می‌شود و هزینه بازسازی این اماکن نیز از پول بیت المال و مردم پرداخت خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بناها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است. - اخبار استانها -

محمدهادی طهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی بارندگی های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت هایی از 15 تا 90درصد دیده‌اند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود 90درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها 50 درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا 45 درصد دچار تخریب شده‌اند. 

طهرانی گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل‌ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا 40 درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است. در مجموع بارندگی‌های اخیر به 60 اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان و بلوچستان خسارت هایی بین 15 تا 90 درصد وارد کرده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از 184 میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان