Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان کرمان پدیده غالب جوی در شرق استان کرمان وزش بادهای شدید و طوفان شن و گرد و غبار است.

این در حالیست که برخی از مناطق جنوبی و غرب استان طی روزهای اخیر شاهد بارش برف و باران است اما در مقایسه با سال گذشته بارشها در کرمان بسیار کمتر شده است.

طبق آخرین آمار در سال جاری در شهرستان ریگان و فهرج که مرکز بروز طوفان شن و ریزگردها در استان کرمان می باشد هیچ گونه بارندگی ثبت نشده و خشکسالی و کاهش رطوبت موجب شده با وزش اندک بادی طوفان شن مردم را با مشکل جدی مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوفان شن تا پایان هفته در شرق کرمان ادامه دارد

انتظار می رود با توجه به ورود سامانه ناپایدار جوی در استان کرمان وزش باد در شرق استان کرمان همچنان مهمترین پدیده ای باشد که تا پایان هفته جاری این مناطق محروم را تحت تاثیر قرار می دهد و البته موجب اخلال در زندگی مردم و مشکلات اقتصادی متعدد برای ساکنان این شهرستان ها می شود.

فرماندار ریگان در گفتگو با مهر اظهارداشت: از ابتدای هفته جاری با مشکل طوفان شن در شهرستان مواجه هستیم که این امر موجب بسته شدن برخی از راههای اصلی و فرعی شرق استان کرمان شده است.

آلودگی هوا ۲۰ برابر حد استاندارد است

امین باقری گفت: طوفان منجر به بسته شدن راه ۳۶ روستا شده است و رفت و آمد به این روستاها به سختی انجام می شود.

وی گفت: میزان آلودگی هوا در شهرستان ۲۰ برابر حد مجاز گزارش شده که این امر موجب بروز مشکلات تنفسی برای ساکنان شهرستان شده است.

وی از مردم خواست تا فروکش کردن طوفان شن از تردد در معابر خودداری کنند و بیان کرد: سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی مراقبت های ویژه انجام دهند.

وی همچنین از بسته شدن راه فهرج – زاهدان خبر داد و گفت: با تلاش صورت گرفته این محور هم اکنون باز شده است اما از راننده های می خواهیم مراقبتهای لازم را انجام دهند.

وی همچنین از خسارت به نخلستانها، کشاورزی، قناتها و کانالهای آبرسانی و بسته شدن برخی از راههای فرعی شهرستان خبر داد.

ستاد بحران در شهرستان ریگان تشکیل شده و دستگاههای امدادرسانی نیز در آماده باش کامل قرار دارند

طبق آخرین اطلاعات ستاد بحران در شهرستان ریگان تشکیل شده و دستگاههای امدادرسانی نیز در آماده باش کامل قرار دارند.

شعاع دید به کمتر از ۱۰ متر رسیده است و طبق اعلام فرمانداری ریگان طوفان طی چند روز اخیر حداقل یک میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد کرده است.

نماینده مردم ریگان، بم و فهرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر می گوید: طوفان شن و ریزگردها زندگی مردم را تهدید می کند و باید چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

کرمان میزبان ۳۳ درصد ریزگردهای کشور

حبیب الله نیکزادی افزود: اینکه فقط نظاره گر اوضاع باشیم دردی را دوا نمی کند و بر وخامت اوضاع می افزاید.

وی تصریح کرد: ۳۳ درصد کانونهای ریزگردهای کشور در استان کرمان قرار داد و سوال بنده این است آیا نسبت توزیع اعتبارات در کشور رعایت نشده است.

نیکزادی بیان کرد: باید راهکارهای علمی را به کاربرد زیرا با دست روی دست گذاشتن و آزمون خطاهای تکراری وضع مردم بهتر نمی شود.

طوفان شن اقتصاد شرق کرمان را تحت تاثیر قرار داده است

وی گفت: توسعه سطح زیر کشت گیاهانی که موجب تثبیت بیابان می شود ضروری است اما عملا شاهد هستیم به دلیل خشکسالی و افزایش وزش بادهای گرم پوشش گیاهی عادی منطقه نیز در حال تخریب شدن است.

۲۰۰ هزار نفر از مردم شرق کرمان این روزها در حالی زیر شلاق طوفانهای متوالی شن زندگی و کاشانه خود را در معرض تهدید می بینند که کسی محرومیت آن ها را نمی بیند.

دو شهرستان ریگان و فهرج در شرق استانی کرمان و در دور ترین نطقه جمعیتی استان قرار دارند، مرور زندگی این مردم تنها یک چیز را نمایان می کند محرومیتی که کمتر دیده شده است.

عدم وجود آب لوله کشی، برق و تلفن و حتی راه دسترسی مناسب به روستاهای دور افتاده این شهرستانها هر چند برای شهرنشینان پدیده عجیب است اما این نداری ها آنقدر برای مردم این منطقه تکراری شده که داشتنشان برای روستاییان این شهرستانها آرزویی دست نیافتنی است.

اما این همه مشکلات مردم این روستاها نیست، طوفان شن و ریزگردها در حالی در غرب کشور در بوق و کرنا می دمد که در شرق استان کرمان سکوت تنها عکس العمل مسئولان در سطوح مختلف در مقابل افزایش ریزگردهاست.

طی سالهای اخیر بر شدت و تعداد روزهایی که طوفان شن و ریزگردها مردم این مناطق را تحت تاثیر قرار می  داده افزوده شده است. اما نکته قابل توجه این است که منشاء هیچ یک از ریزگردهای جنوب کرمان خارجی نیست و به دلیل خشک شدن بستر رودخانه ها با وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و یا جریانات موسمی در شرق و جنوب کرمان طوفان شن و ریزگردها منطقه را در برمی گیرد.

کد خبر 4793856

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان طوفان شن امین باقری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه خدا و بهارقرآن در روستا‌های ریگان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان اهالی روستاهای ریگان که بیشتر آن‌ها جوانان و نوجوانان هستند با حضور در محافل قرآنی، یک جزء از قرآن کریم را به صورت ترتیل خوانی قرائت می‌کنند.

در  این جلسات قرآنی روستا‌ها بانوان، نوجوانان و جوانان دختر حضور فعال دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • ماه خدا و بهارقرآن در روستا‌های ریگان
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن
  • طوفان‌الاقصی/ محاصره و حمله به بیمارستان شفا برای نهمین روز متوالی
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن +فیلم
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن+ فیلم
  • با چوچاپ و موسیقی سنتی در مقبره شاه خورشیدِ ریگان
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی 
  • ترافیک روان در محورهای ورودی و خروجی شهرستان رودسر
  • کشتار جدید در نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ ادامه محاصره بیمارستان‌ها از سوی اشغالگران