Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کشمیری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت بودجه حوزه فناوری در لایحه بودجه ۹۹ گفت: همه بودجه فناوری و نوآوری مربوط به وزارت علوم نیست و بخشی از آن مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می شود. در لایحه بودجه ۹۹ بخشی از بودجه حوزه فناوری و نوآوری در قالب تبصره ها به منابع خاصی اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری ادامه داد: در تبصره ۴ لایحه بودجه ۹۹، تا سقف ۵۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه های وزارت بهداشت برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است؛ همچنین به طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تا سقف ٧٠ میلیون یورو اعتبار تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۴ تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو برای شرکت های دانش بنیان در استان ها در نظر گرفته شده است، افزود: اگر این تبصره ها مصوب شود، می توان گفت که حوزه فناوری و نوآوری با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته، شرایط نسبتا خوبی در سال ۹۹ دارد.

کشمیری با اشاره به بودجه پارک های علم و فناوری در سال ۹۹ گفت: اگر بودجه در نظر گرفته شده برای پارک های علم و فناوری مصوب و محقق شود، می توان گفت این بودجه نیز نسبت به سال گذشته ۵ تا ۷ درصد رشد دارد.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری در پاسخ به این سوال که امسال تاکنون دستگاه ها چقدر از بودجه خود را به حوزه فناوری اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی و توسعه فناوری، امسال دستگاه ها بالای ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش فناوری اختصاص دادند که به نظر می رسد تحقق این بودجه بعد از مصوبه مجلس به خوبی عملیاتی شده است.

وی گفت: تحقق این بودجه بیشتر در زمینه پروژه های تحصیلات تکمیلی و قراردادهای مورد نظر شرکت ها بوده است.

کد خبر 4793321 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری بودجه پژوهشی لایحه بودجه سال 99 کل کشور نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات فناوری فضایی شرکت دانش بنیان ربات اینترنت موبایل فیس بوک فناوری نانو گوگل زیست فناوری محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای بررسی بخش دوم این لایحه گفت: کمیسیون طی دو جلسه چند ساعته جداول بودجه را بررسی کرد و در این زمینه توضیحاتی از سوی نماینده دولت در رابطه با جداول ارائه شد.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه بخش اول لایحه بودجه گفت: تقریباً ۵ مورد از مصوبات بخش اول لایحه‌ بودجه از سوی دولت تغییر کرده بود که این موارد مغایر با قانون قبلی بود و در جلسه فوق، مورد اصلاح قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون یک بررسی دقیق و عمیق در رابطه با جداول بخش دوم لایحه بودجه انجام داد بیان کرد: در راستای نیازهای بودجه ای دستگاه‌های دولتی،۱۲ کمیته در این کمیسیون تشکیل شد تا این کمیته‌ها نیازهای بودجه دستگاه‌های دولتی را مورد بررسی قرار دهند. این کمیته با محوریت هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق، نماینده سازمان برنامه و بودجه و همچنین اعضای کمیسیون تخصصی به بررسی جداول ، اشکالات و اصلاحات موجود در آن می پردازد.

وی تاکید کرد: پس از آماده سازی گزارش کمیته‌های مربوطه، این گزارش‌ها به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد و این کمیسیون هم در ادامه راه گزارش کار را آماده خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما امیدواریم بتوانیم تا پایان هفته آینده گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم بودجه را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم تا هرچه سریعتر بخش دوم لایحه بودجه به تصویب صحن رسیده و دولت بتواند بر اساس جداول فعالیت‌های خود را دنبال کند. همچنین هماهنگی‌های خوبی هم بین دولت و مجلس وجود دارد و الحمدالله پیگیری‌ها و نحوه کار کمیسیون هم تاکنون با موفقیت به جلو پیش رفته است

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید