Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دور شدن از دلار در بانک های مرکزی یا به عبارت دیگر، افزایش تقاضای بانک های مرکزی برای طلا به بالاترین حد رسیده و این بانک ها حالا ۲۰ درصد عرضه جهانی طلا را مصرف می کنند.

 به نقل از بلومبرگ، موسسه سرمایه گذاری گلدمن ساچز اعلام کرد بانک‌های مرکزی یک پنجم عرضه جهانی طلا را مصرف می کنند که نشان دهنده دور شدن آنها از دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جف کوری، سرپرست تحقیقات جهانی کالا در این موسسه گفت:«دور شدن از دلار در بانک های مرکزی یا به عبارت دیگر، افزایش تقاضای بانک های مرکزی برای طلا از زمان نیکسون به بالاترین حد رسیده و این بانک ها حالا 20 درصد عرضه جهانی طلا را مصرف می کنند. من طلا را بیشتر از اوراق قرضه دوست دارم چون استفاده از اوراق قرضه باعث دور شدن از دلار نمیشود».

تحلیل گران گلدمن هفته گذشته گفتند سرمایه‌گذاران باید دارایی های بلند مدت خود را با طلا متنوع کنند.

قیمت طلا در ماه سپتامبر به بالاترین حد شش ساله رسید. فدرال رزرو هزینه های وام گیری را پایین آورده و میزان کل بدهی ها که کمتر از صفر بود، حالا به رکورد 17 تریلیون دلار رسیده است.

اطلاعات دولتی نشان می دهد صندوق های سرمایه گذاری تامینی و سایر دلالان در هفته‌ منتهی به سوم دسامبر، 8.9 درصد شرط بندی های خوشبینانه خود را بر این فلز گرانبها افزایش داده اند که بیشترین افزایش از اواخر سپتامبر است.

گلدمن طی یادداشتی اعلام کرد:« طلا نمی تواند کاملا جایگزین اوراق قرضه باشد ولی میزان تخصیص بخشی از اوراق قرضه معمولی به طلا همچنان بالاست».

طلا حدود 6 درصد ارزش خود را نسبت به اوج قیمت در سپتامبر از دست داده است. قیمت این فلز گرانبها در نیویورک 0.1 درصد افزایش یافته و به 1461.68 دلار در هر اونس رسیده است.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌کند قیمت دلار در سال آینده به 1600 دلار در هر اونس برسد.

 تسنیم

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار ثبت‌نام 135 نفر تا صبح امروز در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ۳ نشریه دانشگاه علامه طباطبائی مجوز انتشار دریافت کردند اشتغالزایی، تولید و صادرات سه ویژگی اصلی مناطق آزاد رییس جدید هلال احمر به زودی منصوب می‌شود رونمایی از سامانه اطلاع‌رسانی پلیس گذرنامه‌ رئیس سازمان نظام پزشکی تهران انتخاب شد ثبت‌نام طرح ملی مسکن به سرنوشت پیش‌فروش خودرو دچار می‌شود؟ افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی جدیدترین آمار ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وقتی طراح دکور دورهمی خبر از بازگشت مدیری می‌دهد قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی عرضه سوخت هوایی، نفت سفید و گازوئیل در بورس انرژی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید در زمان وقوع باشد، نه بعد از انتخابات گمرک تا شهریور ۹۹ بطور کامل الکترونیکی می‌شود تسهیل جدید قوه قضاییه برای رفع سوءاثر از چک‌های برگشتی رشد ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت اخذ الکترونیکی مالیات تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد «جوکر» و «مرد ایرلندی» در بین نامزد‌های انجمن کارگردان‌های هنری کاهش سرفاصله حرکت قطار‌های خط ۶ مترو به ۱۰ دقیقه فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام طرح معیشتی خانوار پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 99 پربیینده ترین ها پربحث ترین ها قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد ۳ میلیارد دلار محصول کشاورزی در ۷ ماه صادر شد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۳ آذر بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت ارائه شد ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان برای ایجاد کانال مالی دو طرف وزیر صنعت: جانمایی برای احداث شهرک صنعتی مشترک میان ایران و آذربایجان صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲

بانک مرکزی در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد . - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال 1401 حدود 3 میلیارد و 400 میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند 1402 به بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال 1402 بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( 1401 ) از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت 1403 نیز بیش از 3 میلیارد و 143 میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و 854 میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ 41 هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالاهای اساسی و دارو با 636 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ 561 میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و 75 میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت