Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:50:54 GMT

طرح پزشک خانواده به خوبی در مازندران اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۲۲۹

طرح پزشک خانواده به خوبی در مازندران اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آسایی پیش ازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی بازدید هیئت پاکستانی از مراکز بهداشتی مازندران هدف بازدید هیئت پاکستانی را آشنایی با نظام مراقبت های اولیه دانست و گفت: استان مازندران اجرای طرح پزشک خانواده را از هفت سال قبل آغاز کرده و این طرح پایلوت را به خوبی اجرا کرده است که باید در کل کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی دیگر از اهداف این بازدید را آشنایی با مراقبت بهداشتی و ادغام آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: کشور پاکستان نیز نکات مثبتی از جمله مشارکت بخش خصوصی، فعالیت NGO و امور طب سنتی دارد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

دکتر آسایی با بیان اینکه از بین رفتن رابطه مالی بین پزشک و بیمار یکی از مزیت های طرح پزشک خانواده است، ادامه داد: در این طرح جمعیت تحت پوشش پزشک مشخص و برای همه آن ها پرونده الکترونیک تشکیل شده که قابل پیگیری است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی با بیان اینکه مردم زمانی به سیستم بهداشت و درمان اعتماد می کنند که به راحتی به سیستم ارجاع دسترسی پیدا کنند، گفت: اگر کیفیت طرح پزشک خانواده ما درست باشد قطعا مردم وقت و انررژی خود را برای گرفتن وقت ویزیت برای سطوح بعدی هزینه نمی کنند.

کد خبر 4793998

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت پزشک خانواده انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان ثبت نام کاندیداها قزوین بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا رفیعی پور گفت: در این مدت تیم های ثابت و سیار دامپزشکی از مراکز عرضه مواد پروتئینی استان البرز بازدید کردند که هشت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ۶ هزار کیلوگرم آن معدوم شد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم البرز ۱۶۱ هزار راس دام زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در این استان ذبح شد.

رفیعی پور یادآورشد: ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان وجود دارد که باید نظارت دقیقی در این زمینه داشته باشیم .

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور طی سال گذشته در البرز کشتار شد که ۷۳ هزار کیلوگرم آن غیر قابل مصرف بود.

وی بیان کرد: در این مدت ۹۲ هزار بازدید از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی البرز داشتیم که فعالیت یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی غیر بهداشتی تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: یک هزار و ۸۵۴ صدور پروانه صادر شده و اکنون ۴۸ مرکز نهاده های دامی های تک داریم.

دیگر خبرها

  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»