Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، تعداد ۴۶ عکاس از سراسر کشور با ارسال هزار و ۳۲۲ اثر در سوگواره عکس ماه شرکت کردند.

پس از داوری آثار تعداد ۵۶ قطعه عکس به عنوان منتخب به مرحله نمایشگاه راه یافتند که این آثار در نگارخانه فرهنگ قم در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

داوران این سوگواره در نهایت، اثر آقایان سید مهدی حسینی، حمیدرضا غلامی و جمشید فرجوند را به عنوان آثار اول تا سوم انتخاب کردند که هدیه ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریالی به همراه تندیس جشنواره و لوح سپاس به آنان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه برپایی نمایشگاه این سوگواره، کارگاه‌هایی از جمله کارگاه چند فریم دلنوشته، گفتگویی در باب ادبیات و ارتباط تصویر و متن توسط اسدالله بنکدار و کارگاه لحظه قطعی در عکاسی آیینی، چگونگی پژوهش و انتخاب سوژه و چگونگی انتخاب عکس مناسب برای ارسال به جشنواره‌ها اساتید ابراهیم سلیمانی و مهدی توکلیان برگزار شد.

مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم، دلیر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کریمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیمای مرکز قم از نمایشگاه عکس سوگواره ماه بازدید کردند و با تقدیر از برپایی این سوگواره بر اجرای آن در سال‌های آتی تأکید کردند و در این راستا قول همکاری با دست‌اندرکاران را دادند.

میشل سِتبون عکاس فرانسوی الجزایری تبار که در دوران انقلاب اسلامی عکس‌های بسیاری از رویداد‌های انقلاب ایران ثبت کرده با حضور در شهر مقدس قم از نمایشگاه سوگواره عکس ماه بازدید کرد و با جمع هنرمندان عکاس قمی به گفتگو نشست.

موضوعات سوگواره عکس ماه شامل، شوق شکفتن (توجه به حضور مشتاقانه نوجوانان در بزرگداشت حماسه حسینی (ع))، شور اشک (توجه به اشک و حزن مردم نسبت به واقعه عاشورا)، خلوصِ خدمت (توجه به نقش خادمان دستگاه عظیم اقامه عزای سیدالشهدا (ع) اعم از خادمان هیئات، پلیس، رفتگران، هلال احمر و…) بوده است.

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیا شب های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم شب های قدر همچون سال های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالحسین(علیه السلام) از ساعت 22:30 الی 3 بامداد با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا در 10، 12 و 14 فروردین برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

ضمنا حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد و همچنین امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • انتخاب عجیب برای بهترین بازیکن سال آسیا