Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: شهرستان بهار دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی ، صنایع دستی و کشاورزی است که عدم توجه کافی به این ظرفیت ها باعث شده که شهرستان به سهم واقعی خود در این زمینه نرسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بر اساس مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته کشاورزی و صنایع دستی وگردشگری دو اولویت اصلی استان همدان در حوزه اقتصاد و اشتغال می باشد و از قضا هم کشاورزی و هم صنایع دستی و گردشگری در سطح شهرستان بهار از ظرفیتهای خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگویی با مجید قاسمی جمشید یکی از فعالین اجتماعی شهر بهار داشتیم و از سهم شهرستان از اقتصاد منطقه جویا شدیم. وی در این مورد اظهار داشت: در بحث کشاورزی اگر فقط حجم فعالیت اعضای زحمتکش شرکت تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار را بررسی کنیم و سپس آن را با فعالیت دیگر استانها در حوزه کشاورزی مقایسه کنیم بدون شک به کم نظیر بودن عملکرد کشاورزان شهرستان بهار در سطح کشور یقین پیدا می کنیم.

قاسمی به تولید آلو در باغات شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر چه ما در زمینه تولیدات باغی از جمله آلو درختی رتبه اول استان را به واسطه زحمات باغداران روستاهای وهنان ، نوراباد و حیدره قاضی خان و… داریم اما به نظر می رسد مردم منطقه از اقتصاد کشاورزی به سهم خود نرسیده اند و ظرفیتهای زیادی در این حوزه وجود دارد که در صورت برنامه ریزی و توجه می تواند زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار شهرستان را فراهم نماید و در عین حال گردش مالی بهتری را به ارمغان بیاورد.

وی کم توجهی به صنعت بسته بندی در شهرستان را یک ضعف دانست و گفت: صنایع بسته بندی برای محصولات کشاورزی و باغی یکی از ظرفیتهای بالفعل منطقه است که علیرغم اقدامات قابل تقدیر صورت گرفته می توان گفت کارهای بزرگ زیادی هم انجام نگرفته و برنامه ریزی و حمایت مسئولین ذیربط را می طلبد.

این فعال اجتماعی که سابقه عضویت شورای شهر بهار را نیز در کارنامه خود دارد با اشاره به برخورداری از شهر جهانی لالجین و صنعت سفال گفت: در بحث صنایع دستی و گردشگری، شهر جهانی لالجین یک ظرفیت بزرگ نه برای شهرستان بهار و نه برای استان همدان بلکه یک ظرفیت بزرگ برای کشور ایران است تا بتواند با استفاده از آن گردشگران بیشتری جذب نموده و از اقتصاد بزرگ توریسم حق خود را بگیرد.

وی به وجود آثار تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر آثار تاریخی و صنایع دستی منطقه را هم در نظر بگیریم انتشار اخبار خوب از سوی برخی مدیران استان و شهرستان در توجه به توسعه زیرساختهای موجود و برخی اقدامات صورت گرفته از سوی برخی شهروندان بارقه هایی از امید به آینده درخشان این بخش در ذهن علاقمندان می پروراند.

قاسمی در پایان گفت: امیدوارم که نسل کنونی مردم منطقه بویژه جوانان بتوانند با کنار هم گذاشتن تحصیلات دانشگاهی و تجربه نسلهای قبل گامهای بزرگتری برای شکوفایی اقتصاد که از شاخصهای مهم توسعه است بردارند و شهرستان را به سهم واقعی خود از اقتصاد منطقه برسانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • چشم اندازی از طبیعت بهاری در روستای تازه ناب علیا
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود