Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان روز دوشنبه افزود: این شرکت با فروش بیش از یکهزار و ۲۳۳ میلیارد تومان در ماه قبل، رقم رشد ۷۴درصدی را در این شاخص به ثبت رساند که بالاتر از رشد بزرگان معدنی و صنایع معدنی ایران بوده است. 
جمشید ملارحمن افزود: بر اساس گزارش کومودیتیز، در مدت مورد بررسی مجموع فروش شرکت های زنجیره معدن در بورس تهران، به بیش از ۱۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که این عدد، رشد ۲۶درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرکت های این حوزه اکنون سهم ۲۴درصدی از کل فروش شرکت های بورسی را در اختیار دارند.
ملارحمن اظهار داشت: طی هشت ماه سال ۹۸ نیز ارزش کل فروش شرکت های زنجیره معدن بورس تهران، از ۹۸هزار میلیارد تومان عبور کرد که در این میان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر  با فروش ۸هزار و ۶۷۲ میلیارد تومانی، سهم نزدیک به ۹درصدی از کل فروش را در اختیار گرفت.
شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره و گندله سنگ آهن در ایران است. این شرکت در ماه گذشته نیز طی مراسمی با حضور رییس جمهوری بیش از هشت هزار ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه گل گهر را وارد مدار تولید کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بورس تهران رییس جمهوری سنگ آهن شاخص معدن قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود یعنی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این موسسه، هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافت و در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف‌شده توسط این موسسه و به ویژه در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه افزایش یافت.

مخارج نظامی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعا ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۹۱۶ و ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص دادند.

به نقل از بیزنس، نان تیان، محقق ارشد برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم گفت: «افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت جهانی در صلح و امنیت است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، اما در معرض خطر مارپیچ اقدام-واکنش در چشم‌انداز بی‌ثبات ژئوپلیتیکی و امنیتی فزاینده‌ای هستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • از منطقه شش عملیات تجلیل شد
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان