Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:48:51 GMT

۳۷ هزار متر از اراضی ملی جنوب پایتخت رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۴۵۶

۳۷ هزار متر از اراضی ملی جنوب پایتخت رفع تصرف شد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، اصغر سپه وند با اعلام این خبر اظهار داشت: متصرف پس از تصرف این اراضی اقدام به شخم و شیار غیرقانونی کرده بود که با پیگیری های به عمل آمده حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضائی مبنی بر رفع تصرف صادر و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و نیروی انتظامی این اراضی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رویکرد پیشگیرانه در حفاظت از اراضی ملی را اولویت مهم منابع طبیعی در اقدامات حفاظتی دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت عرصه های منابع طبیعی، نظارت بر این عرصه ها به صورت مستمر توسط اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی انجام می شود و با هرگونه دست اندازی و تصرف غیرقانونی به اراضی ملی و منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ورامین با اشاره به تعامل خوب و موثری که با دستگاه قضائی وجود دارد خاطر نشان کرد: برخورد صریح و بدون اغماض با متصرفان غیر قانونی و اجرای احکام صادره مورد تأکید دستگاه قضائی و مجموعه منابع طبیعی می باشد.

سپه وند یادآور شد: شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که حدود ۱۹۶هزار هکتار آن جزو مراتع محسوب می شود.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ورامین تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین تغییر کاربری اراضی ورامین تغییر کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مدیریت چرای دام در خاتم

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دوره آموزشی مدیریت چرا‌ی دام با حضور کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و جمعی از بهره برداران، مرتعداران، همیاران طبیعت برگزار شد.   این دوره آموزشی با هدف افزایش آگاهی و مهارت دامداران و بهره برداران منطقه در خصوص مسائل مختلف چرا، شرایط و زمان مناسب ورود و خروج دام به مرتع، آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی، زمان مناسب بهره برداری، نحوه استفاده از مرتع متناسب با شرایط رویش و اکولوژی گیاهی در روستای قناتو شهرستان خاتم برگزار شد.   در پایان این دوره به سؤالات و ابهامات شرکت کنندگان در خصوص پروانه چرا و طرح‌های مرتعداری پاسخ داده شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری