Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@13:23:12 GMT

طرح پزشک خانواده باید در کل کشور اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۱۴۶۶

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آسایی، مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی در این نشست هدف بازدید هیات پاکستانی را آشنایی با نظام مراقبت های اولیه دانست و گفت:استان مازندران اجرای طرح پزشک خانواده را از  ۷ سال قبل آغاز کرده است و این طرح پایلوت را به خوبی اجرا کرده است که باید در کل کشور اجرایی شود.

وی یکی دیگر از اهداف این بازدید را آشنایی با مراقبت بهداشتی و ادغام آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: کشور پاکستان نیز نکات مثبتی از جمله مشارکت بخش خصوصی، فعالیت NGO و امور طب سنتی دارد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسایی با بیان اینکه از بین رفتن رابطه مالی بین پزشک و بیمار یکی از مزیت های طرح پزشک خانواده است، ادامه داد: در این طرح جمعیت تحت پوشش پزشک مشخص و برای همه آن ها پرونده الکترونیک تشکیل شده که قابل پیگیری است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی با بیان اینکه مردم زمانی به سیستم بهداشت و درمان اعتماد می کنند که به راحتی به سیستم ارجاع دسترسی پیدا کنند، گفت: اگر کیفیت طرح پزشک خانواده ما درست باشد قطعا مردم وقت و انررژی خود را برای گرفتن وقت ویزیت برای سطوح بعدی هزینه نمی کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران الکترونیک پزشک خانواده وزیر بهداشت اجرای طرح پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین

صابر جباری٬ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور انجام شده است که ۴۴/۲ درصد از این تعداد زایمان به صورت طبیعی انجام شده اند.

او بیان کرد: رسیدن به جامعه٬ نسل و خانواده سالم در گروی سلامت زنان جامعه و سلامت مادران است. یکی از مزیت های بارداری برای مادران کاهش چشمگیر سرطان سینه خواهد بود.

جباری تاکید کرد: بارداری سبب می شود تا خانواده از سبک زندگی سالم تبعیت بیشتری داشته باشد. بارداری باعث افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی،کاهش ابتلا به بیماری سرطان پستان ، تخمدان و رحم و کاهش عفونت های لگنی خواهد شد. 

رئیس مرکز حوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد: زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین و آماده شدن برای زندگی او در آینده می شود. 

او ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تغییرات رخ داده در دوران بارداری مزیت های زیادی بر روی سلامتی مادران باردار خواهد داشت و سبب کمتر شدن خطر رشد سلول های سرطانی می شود.

جباری افزود: شیردهی نوزاد توسط مادران سبب شده تا میزان شکستگی استخوان ران در دوران کهولت کاهش پیدا کند و احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، کم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • افزایش تعداد مراقبین سلامت/ تقویت شبکه سلامت کشور