Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: «نقش دانشگاه انتقال معلومات و اطلاعات صحیح به مردم است، دانشگاهیان آنچه را که جامعه را به پیشرفت برساند به مردم می‌آموزند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بابل، وحید فلاح صبح امروز در آیین گرامیداشت 16 آذر (روز دانشجو) اظهار کرد: «16 آذرماه سال 1332 با آغاز اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران و با به شهادت رسیدن سه تن از دانشجویان به سراشیبی سقوط حکومتی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «نقش دانشگاه انتقال معلومات و اطلاعات صحیح به مردم است، دانشگاهیان آنچه را که جامعه را به پیشرفت برساند به مردم می‌آموزند.»

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل عنوان کرد: «یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاهیان و فرهیختگان علمی جامعه انتقال فرهنگ و تغییر اجتماع است که دانشجویان می‌توانند با تولیدات علمی و فرهنگی موجب پیشرفت جامعه شوند.»

فلاح یادآور شد: «به فرموده مقام معظم رهبری، دانشجویان باید مرجع علمی دیگران باشند، 16 آذر روز استقلال‌طلبی، روز ارتباط، اخلاق‌گرایی و معنویت‌افزایی دانشجویان در حوزه علم و اخلاق است.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی بابل 16 آذرماه 1332

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها

در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" عنوان شد جامعه اسلامی اگر خانواده سالم، بانشاط و سر زنده داشته باشد، پیشرفت خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مریم اردبیلی امروز در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" که به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سال‌ها خانواده در الفاظ برای همه مهم بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در عمل بسیاری از سیاست‌ها بر خانواده اثر سوء داشته است، بیان کرد: دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده تلاش دارد خدشه‌ها و فشارهایی که به خانواده‌ها وارد شده است را جبران کند.
 
مشاور امور زنان در شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز حس "دانشگاه دوست‌دار خانواده" را درک نکرده‌ایم، عنوان کرد: برای حل این مشکل در مرحله اول باید خدماتی را برای اعضای خود دانشگاه فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم باید به خانواده‌ها در سطح جامعه خدمات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در کشور اگرچه خانواده صدمه دیده ولی همچنان خانواده را داریم و این خانواده دارای یک عاملیت است.
 
اردبیلی با بیان اینکه خانواده همچنان دارای عملکرد است، تصریح کرد: باید کارکردها و عملکرد خانواده را به رسمیت شناخته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه خانواده از مدیران بلندمدت‌تر است، افزود: اگر خانواده سلامت باشد و عاملیت پیدا کند قطعا می‌تواند با نگاه بلند مدت خود در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

تلاش برای جوانی جمعیت یک وظیفه همگانی است

 مجید اصغری نیز در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تلاش برای جوانی جمعیت یک وظیفه همگانی است.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی اگر خانواده سالم، بانشاط و سر زنده داشته باشد، پیشرفت خواهد کرد، بیان کرد: برای سلامت خانواده ابتدا باید مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه خانواده یک واحد بنیادی و کانون رشد است، افزود: خانواده پشتوانه سلامت بوده و موجب اعتلای معنوی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه دوست‌دار خانواده دارای محورهای مختلفی است، خاطرنشان کرد: نخستین محور حفظ و ارتقای سلامت جسمانی، روانی، معنوی، نشاط و تندرستی است.
 
 اصغری با بیان اینکه محور دوم ارتقای فرهنگ در حوزه خانواده است، تصریح کرد: سومین محور نیز اقتصاد، معیشت، امور رفاهی و مسکن است.
 
وی گفت: سایر محورها نیز شامل آموزش‌های رسمی، آموزش‌های غیر رسمی، ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خانواده و ... است.

مولفه‌های الگوی ارتباطی خانواده با حکمرانی 

پوررضا نیز در این همایش اظهار داشت: اصول حکمرانی خوب نیازمند ارکانی از جمله مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی است.
 
وی با اشاره به اینکه خانواده سلول‌های تشکیل دهنده یک پیکر به نام جامعه هستند، بیان کرد: هرچقدر این سلول‌ها که خانواده هستند، سالم‌تر باشند، جامعه نیز سالم‌تر خواهد بود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: بر اساس احادیث و روایات هیچ نهادی از تشکیل خانواده نزد خداوند محبوب‌تر نیست.
 
وی با بیان اینکه خانواده ایرانی که دارای فرهنگ خاص است باید متفاوت دیده شود، افزود: الگوی ارتباطی خانواده با حکمرانی نیز دارای مولفه‌هایی مانند خانواده، ظرفیت‌سازی و سرمایه اجتماعی، اصلاح الگوی سبک زندگی، عاملیت خانواده و ... است.
 
 پوررضا برخی آسیب‌های نظام موجود بر خانواده را مدنظر قرارداد و گفت: آسیب‌های مشترک بین حوزه‌ها، آسیب‌های ویژه حوزه سیاست‌گذاری، آسیب‌های حوزه قانون گذاری و آسیب‌های حوزه برنامه‌ریزی و اجرا گروه‌های کلی این آسیب‌ها هستند.
جریان‌های ضد خانواده شناسایی شوند

کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" اظهار داشت: باید جریان‌های ضد خانواده را شناسایی کنیم و به دنبال کاهش تاثیرگذاری آنان باشیم. 

وی بیان کرد: امروز در دنیا هیچ گروهی خود را ضد خانواده نمی‌نامد بلکه همه خود را طرفدار خانواده خوانده و تنها نوع نگاه‌ها و سیاست‌ها است که به طرفدار خانواده و ضد خانواده تقسیم بندی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه باید مولفه‌های دقیق طرفداری از خانواده بیان شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه در موضوعات خانواده محوری نیز در تعیین چیستی خانواده است.

وی با بیان اینکه بدون پرداختن به منظومه‌های خانواده نباید برای خانواده هزینه کرد، افزود: در قانون اساسی سه محور مسکن، آموزش و بهداشت به عنوان وظیفه جمهوری اسلامی یاد شده است، در نتیجه برای هزینه کردن برای خانواده باید به این سه محور توجه کرد.

کرمی با اشاره به اینکه خانواده یک گروهی است که میل به پایداری و بقا دارد، خاطرنشان کرد: خانواده هیچ‌گاه از درون نابود نمی‌شود بلکه از بیرون مورد فشار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه به دانشگاه علوم پزشکی از یک نهاد آموزشی به یک نهاد اقتصادی تبدیل شده است، گفت: نگاه اقتصادی به نهادهای متولی علم نمی‌تواند دوست‌دار خانواده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی