Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی استان مازندران با سه فرودگاه دچار چالش‌های جدی در حمل ونقل هوایی و پروازها است که نماینده مجلس این استان در آستانه انتخاب وعده ساخت فرودگاه چهارم را داده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مجوز فرودگاه در آمل صادر شده و در لیست ردیف بودجه قرار گرفته است؛ این سخنان اخیر عزت الله یوسفیان ملاء نماینده مردم آمل در آستانه انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی بازار وعده‌های انتخاباتی همچنان داغ است که این بار نماینده مردم آمل بدون توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در استان مازندران و بدون در نظر گرفتن این مسئله که مازندران دارای سه فرودگاه دیگر است وعده ساخت فرودگاه جدید را می‌دهد.

این نماینده راه‌اندازی و اجرا شدن این پروژه را حتمی اعلام می‌کند و می‌افزاید: مجوز ساخت این فرودگاه صادرشده و در لیست ردیف بودجه قرارگرفته است و پروژه‌ای که در این کتابچه بودجه قرار بگیرد مطمئناً اجرایی می‌شود اگرچه ممکن است به طول انجامد.

استان مازندران با داشتن سه فرودگاه دشت ناز ساری، رامسر و نوشهر همواره جزو فرودگاه‌های کم ترافیک بوده‌اند حال اینکه چه استدلال و برنامه‌ریزی ساخت فرودگاه چهارم در استان مازندران توجیه‌پذیر کرده است نماینده مردم آمل به آن اشاره‌ای نداشته است.

فرودگاه رامسر با قدمتی حدود 50 سال یکی از فرودگاه‌های این استان است که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل وجود موانع پروازی از برقرار پرواز به این فرودگاه سرباز زده‌اند چرا که امنیت پروازها در این فرودگاه به علت وجود موانع در مسیر باند نشست‌وبرخاست هواپیماها مورد تهدید است.

گاها در برخی از پروازها وجود تعدادی از درختان بلند قامت و نیز تیرک‌های برق در مسیرهای نشست‌وبرخاست هواپیماها برای ایرلاین‌ها مشکل آفرین کرده است که یکی از این وعده‌ها در گذشته، بهره‌برداری از باند جدید این فرودگاه برای نشست وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر همچون 320 بود.

فرودگاه نوشهر یکی دیگر از فرودگاه‌های استان مازندران است؛ یکی از مشکلات اصلی این فرودگاه ساخت‌وسازها در حریم زمینی این فرودگاه است که منجر به کاهش استاندارهای ایمنی و طول باند این فرودگاه شده است.

کنسلی‌های فراوان در این فرودگاه به دلیل شرایط جوی در پی مشکلات سیستم کمک ناوبری یکی از مشکلات اساسی و قابل تحمل در این فرودگاه است که در موارد بسیاری زیادی خلبانان هنگام نشست در این فرودگاه به علت کاهش افق دید دچار مشکل و ناگزیر می‌شوند برای ایمنی به فرودگاه مبداء بازگردند که تکرار این وضعیت با نارضایتی بسیاری از مسافران همراه بوده است.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها گزارش شده است؛ سیستم کمک ناوبری این فرودگاه با صرف اعتباری حدود ۴۰۰ هزار یورو به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از لغو پروازها در شرایط بد جوی و نیز استفاده جایگزین برای فرودگاه هم‌جوار در سال ۱۳۹۳ با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در فرودگاه نوشهر راه‌اندازی شد اما از آن سال تاکنون این دستگاه دچار نقص فنی بوده و به‌محض ناپایداری جوی و نیز فراگرفتن مه غلیظ در منطقه، پروازهای ورودی به این فرودگاه باطل می‌شود.

فرودگاه دشت ناز ساری نیز فرودگاه اصلی بین‌المللی این استان به حساب می‌آید به دلیل مشکلات اعتباری برای توسعه با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ برای مثال همین چندی پیش بود که معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران از تأخیر در نصب دستگاه آی ال اس (ILS) در فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفته بود: اخیر در تکمیل این پروژه زندگی مردم روستاهای حاشیه این محور را با اختلال مواجه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مازندران بازار داغ انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت

حسنی مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت:با توجه به افزایش ظرفیت پرواز‌ها و تعداد زائرین و عوامل کاروانها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان و با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی انجام خواهد شد.

او افزود: یک پرواز برای زائرین عمره گذار استان مازندران، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی در نظر گرفته شده است.

حسنی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد. 

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائرین عمره و تمتع بوده، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج محترم در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان