Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- براساس آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در کارنامه هفت ماهه ۹۸، رشد تولید پنج درصدی شمش فولاد خام (میانی) و هفت درصدی تولیدات فولادی نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ ثبت شد.

بر اساس آمار مورد بررسی مجموع تولید فولاد میانی (خام) در دوره این گزارش به رقم ۱۵ میلیون و ۱۶۸ هزار تن رسید که نسبت به رقم ۱۴ میلیون و ۴۵۴ هزار تن عملکرد هفت ماهه پارسال افزایش پنج درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این داده های ثبتی، از مجموع تولید شمش فولادی هفت ماهه ابتدایی امسال سهم بیلت و بلوم هشت میلیون و ۸۷۲ هزار تن و اسلب ۶ میلیون و ۲۹۶ هزار تن است.

همچنین کل تولیدات فولادی در مدت هفت ماهه امسال به رقم ۱۱ میلیون و ۷۵۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد. میزان تولید هفت ماهه ۹۷ تولیدات فولادی ۱۰ میلیون و ۹۵۵ هزار تن بود.

آمار عملکرد امسال نشان می دهد که سهم مقاطع طویل فولادی پنج میلیون و ۶۸۲ هزار تن و سهم مقاطع تخت فولادی ۶ میلیون و ۷۰ هزار تن است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال به ترتیب رشد هشت و هفت درصدی دارد.

برپایه این بررسی در بخش مقاطع طویل فولادی بیشترین رشد تولید مربوط به تیرآهن در دوره هفت ماهه امسال در مقایسه با پارسال ۲۷ درصد است و در زمینه مقاطع تخت فولادی هم ورق پوشش‌دار با افزایش ۲۴ درصدی است. میزان تولید تیرآهن در هفت ماهه امسال به رقم ۶۲۵ هزار تن رسید، درحالی که در دوره مشابه سال گذشته ۴۹۲ هزار تن تولید ثبت شده بود.

علاوه براین میزان تولید ورق پوشش‌دار در هفت ماهه سال ۹۸ به رقم ۹۷۵ هزار تن رسید، درحالی که در دوره مشابه سال ۹۷ رقم ۷۸۸ هزار تن به ثبت رسیده بود.

رشد تولید آهن اسفنجی

آمار انجمن مزبور گویای آن است که در هفت ماهه امسال عملکرد در بخش آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ رشد هفت درصدی را نشان می دهد. میزان آهن اسفنجی تولیدی در دوره مورد بررسی امسال به رقم ۱۶ میلیون و ۲۵۴ هزار تن رسید، در حالی که پارسال در این مدت ۱۵ میلیون و ۱۹۹ هزار تن تولید شده بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام در نظر گرفته شده که باید سهمی به میزان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن آن صادر شود.

براساس طرح جامع فولاد، چنانچه در افق ۱۴۰۴ بخواهیم به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام دست یابیم، نیازمند ۱۳۵ میلیون تن سنگ آهن و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره و ۷۲ میلیون تن گندله هستیم.

ظرفیت استخراج سنگ آهن کشور ۴۰ میلیون تن، کنسانتره ۲۴ میلیون تن، گندله ۲۲ میلیون تن و آهن اسفنجی ۱۸ میلیون تن اعلام شده است.

علاوه براین اعلام شد هنگام دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام، ۶ میلیون تن قراضه پایه آهنی نیز برای کارخانه های داخلی نیاز است.

بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف قراضه کشور اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و میانگین مصرف سرانه فولاد کشور نیز به بیش از ۲۰۰ کیلوگرم رسیده است.

طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت پارسال بالغ بر ۲۵ میلیون تن فولاد خام (میانی) تولیدشد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت صنعت فولاد آهن اسفنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه روستاها به عنوان تولیدکننده دامداری، صنایع لبنی و بسته‌بندی نقش موثر در تحقق شعار سال دارند، گفت: جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رضا بهراملو ظهر امروز در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولد‌سازی روستاها، اظهار‌داشت: در استان همدان برای نخستین بار در سطح کشور نقشه راه کشاورزی تدوین شده که براساس آن جهش تولید در بخش کشاورزی این استان از مسیر توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی، توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس 300 مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در راستای رشد و جهش تولید، طرح هر روستا یک دامداری مطرح در استان همدان مطرح شده است، عنوان کرد: رفته رفته نقش مولد بودن روستاها کمرنگ شده که ما در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت روستاها به عنوان تولیدکننده دامداری، صنایع لبنی و بسته‌بندی این اثرگذاری را مجدد احیا کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یک میلیون هکتار اراضی در استان کشاورزی است و از این میزان 25 درصد اراضی آبی می‌باشد، عنوان کرد: باوجود شرایط آبی استان باید با تغییر الگوی کشت متناسب با رشد جمعیت افزایش تولید را عملیاتی کنیم.

بهراملو با اشاره به اینکه 4.8 درصد از تولیدات کشور به دامداری، واحدهای صنایع تبدیلی و واحدهای پرورش ماهی استان همدان مربوط است، بیان کرد: خوشبختانه ما در تولید محصولات کشاورزی از جمله انگور، یونجه، گردو و سیب‌زمینی دارای رتبه نخست کشوری است.

وی احیا و به ظرفیت رساندن واحدهای راکد، افزایش جوجه‌ریزی در بخش طیور و شیلات، تدوین ایده دستورالعمل مولدسازی روستاها در بخش‌های دام و طیور، گلخانه‌های کوچک مقیاس، ایجاد صنایع روستایی را از دیگر اقدامت جهاد‌کشاورزی استان همدان اعلام کرد و افزود: افزایش تولید به 5 میلیون تن در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی اهداف و برنامه‌های کشاورزی استان را استفاده از توان فکری و ایده‌های نو دانست و گفت: در این خصوص از تمام توان مجموعه فعالان حوزه کشاورزی و تشکل‌ها استفاده ویژه خواهد شد.

رئیس جهاد‌کشاورزی استان همدان بازگشت 261 واحد راکد به چرخه تولید در بخش کشاورزی را تا هفت سال آینده خبر داد و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی در کنار کاهش 10 درصدی ضایعات پس از تولید نیز از دیگر برنامه‌های جهادکشاورزی استان همدان است.

بهراملو با بیان اینکه معرفی 41 نخبه نمونه ملی و 19 شرکت دانش‌بنیان توسط جهادکشاورزی استان همدان انجام شده است، گفت: کاهش ضایعات گندم از 6 به 4 درصد که معادل 10 هزار تن و به ارزش 150 میلیارد تومان است از دیگر دستاوردهای این سازمان در استان همدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است