Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم «سید قاسم موسوی قهار» ذاکر اهل ­‌بیت (ع) و قاری و مناجات‌خوان صاحب سبک، را تسلیت گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است: «خبر درگذشت ذاکر اهل بیت (ع) و قاری و مناجات‌خوان صاحب سبک، مرحوم سید قاسم موسوی قهار، پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تألم و تأثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوای دلنشین آن زنده یاد، برای سال­‌های طولانی، همنشین دل‌­های انسان­‌های خداجو و صدای گرم او، زینت­‌بخش سفره­‌های سحری شب زنده‌­داران ماه مهربانی بود.»

صالحی در ادامه این پیام فقدان این خادم قرآن‌کریم و شیفته اهل­‌بیت عصمت و طهارت (ع) را به عموم هموطنان و جامعه دینی و قرآنی کشور و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علوّ درجات و همنشینی با اولیاء­الله برای آن عزیز سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان معزز خواستار شده است.

موسوی قهار متولد ۱۳۲۵ در شهر خمین بود و پدرش در سلک روحانیت بود و سید قاسم از دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد. وی در سال‌های پس از انقلاب و به واسطه فعالیت بیشتر، در تهران و مدتی در بومهن زندگی می‌کرد.

دعای سحر یکی از ادعیه‌های بود که او بارها آن را خواند و سال‌هاست که از صدا و سیما پخش می‌شود. او بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌هایی همچون دعای سحر، افتتاح، سمات و ادعیه هر روز ماه رمضان و دعای فرج را بارها زمزمه کرد و صدای دلنشین او  همواره از رادیو و تلویزیون پخش شده است.

مراسم تشییع پیکر سید قاسم موسوی قهار مداح و مناجات خوان دعای سحر امروز (سه‌شنبه) تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پیام سردار زارع کمالی آمده. 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت مادر گرامی؛ مرحومه سکینه سلطان طاقه باف مادر شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ، موجب اندوه و تأثر شد.

بی‌شک ایمان و اراده راستین شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این مادران ارجمند در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است.

رحلت این مادر فداکار و صبور، یادآور رشادت‌ها و دلاوری مادران این سرزمین است که در دامن مطهر خود فرزندان رشید و برومندی را پرورش دادند تا الگوی بی‌بدیل و پر افتخار جوانان این مرز و بوم و نسل‌های آتی باشند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به خانواده محترم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه جنت الهی، هم‌نشینی با شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) و برای بازماندگان گرامی، صبر و اجر مسئلت دارم.

سرتیپ دوم پاسدار حسین زارع کمالی
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد
شهید محمدحسین نیرنگ متولد ۱۵ مرداد ۱۳۴۴ که در سن ۱۶ سالگی ۱۸ بهمن ۱۳۶۰ در جریان عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به فیض شهادت نائل شد.
برادرش محمدحسن نیز متولد ۲۳ دی ماه ۱۳۴۹ است که در سن ۲۰ سالگی ۵ تیرماه ۱۳۶۹ در جریان درگیری با اشرار مسلح براثر اصابت گلوله به پیشانی به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت