Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: انجمن خراسان شناسی و موسساتی که در این راه مسئولیت دارند، باید به عنوان رسالت خود برای معرفی مشاهیر و مفاخر خراسانی تلاش کنند تا جوانان ایران به این مهم افتخار کنند. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در آئین گشایش نمایشگاه استانی «خراسان، سرزمین خورشید» که در تالار قلم همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: به درستی ما باید سرنوشت گذشتگان را مطالعه کنیم و آن را چراغ راه آینده خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محافل مهم فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای باید مردم را برای مطالعه تاریخ گذشتگان تشویق کنند، افزود: فراز و فرودهایی در تاریخ وجود دارد که می‌تواند به ما درس بدهد و بگوید چطور از این افتخارات برای امروز و آینده خودمان استفاده کنیم و اشتباهات گذشته را مرتکب نشویم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قرآن کریم ما را به عبرت گرفتن از گذشتگان سفارش کرده است، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از قلمروهای کشورهای همسایه جزو خراسان رضوی و یا همان خراسان بزرگ بوده و حتی برخی از نویسندگان معتقدند که خراسان مهد سیاست است، بعضی هم معتقدند که خراسان سرزمین مادری زبان فارسی ایران است، هر دو مورد شاید درست باشد اما خراسان در حوزه‌های مختلف کمتر شناخته شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان منصوب شدسوال یک نماینده از "مونسان" درباره عدم توجه به میراث فرهنگیتعاملات بین‌المللی وزارت میراث فرهنگی به معنای غفلت از وضعیت آثار تاریخی کشور نیست

وی با بیان اینکه خراسان سرزمین حاصل‌خیزی است و شخصیت‌های برجسته‌ای در آن پرورش یافته‌اند، خاطرنشان کرد: ادیبان، شعرا، اندیشمندان، عالمان و متفکران دینی، نویسندگان و هنرمندان، ریاضیدان‌ها، مورخان، تجار و کارآفرینان بزرگ در این سرزمین پرورش یافته‌اند اما موفق نشده‌ایم که این شخصیت‌های برجسته را به درستی برای نسل امروز معرفی کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: انجمن خراسان شناسی و موسساتی که در این راه مسئولیت دارند، باید به عنوان رسالت خود برای معرفی مشاهیر و مفاخر خراسانی تلاش کنند تا جوانان ایران به این مهم افتخار کنند.

رزم‌حسینی افزود: بسیاری از مشتاقان اهل بیت (ع) و میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا همه ساله به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و بارگاه منور امام رضا(ع) فرصت ارزشمندی را برای خراسان رضوی به وجود آورده است؛ اگر تحولی در نظام اداری کشور ایجاد شود، خراسان شایستگی این را دارد که به عنوان یک منطقه نمونه امن و دارای شاخص‌های مناسب رفاهی، اقتصادی، فرهنگ و یک الگو به دنیا معرفی شود.

وی اظهار کرد: با وجود همه شخصیت‌های عالی‌ مقام و مفاخر، شاهد هستیم که در عصر حاضر شخصیت‌های فاخر و فهیمی در خراسان رضوی وجود دارند که گمنام هستند و معرفی نشده‌اند درحالی که جامعه و جوانان امروز ما نیازمند یک هویت فرهنگی و ملی هستند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه می‌توانیم به میراث پرافتخار ایران بپردازیم و آن را معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند چراغ راه خوبی برای اصلاح رفتار و روش‌هایمان در روزگار امروز باشد.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش ها در روزهای پایانی هفته شدت می گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

محمد غیوری افزود: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز می شود و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند.

غیوری با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران