Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدصادق بنی‌عقیل مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: رتبه اهدای خون مردم استان گلستان با توجه به جمعیت آن، در جایگاه میانی بین استان‌های کشور قرار دارد.   او با اشاره به اخذ ۳۰ هزار واحد خون از ابتدای سالجاری در استان، افزود: ۹۵ درصد مراجعات ما برای اهدای خون، آقایان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  با توجه به اینکه بانوان ۵۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد که مشارکت آن‌ها در اهدای خون افزایش یابد.   خانم‌ها می‌توانند سالی یک‌بار اهدایی خون داشته باشند و مشکلی پیش نمی‌آید.   مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه در استان گلستان به‌طور میانگین ماهانه به ۵ هزار واحد خون نیازمندیم، تصریح کرد: تقریباً حدود ۶۷ درصد اهداکنندگان خون در استان به‌صورت مستمر اهدای خون انجام می‌دهند.   بنی‌عقیل با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی اهدای خون، گفت: مردم با اهدای خون خود می‌توانند نقش بسیار مهمی در التیام و کمک به کاهش درد برخی بیماران بستری در بیمارستان‌ها داشته باشند.   او گفت: سازمان انتقال خون در استان گلستان در دو مرکز متمرکز در شهر گرگان و گنبدکاووس مستقر است.   چهار پایگاه دیگر نیز در شهرستان‌ها داریم که به دلیل محدودیت نیروی انسانی، از دو مرکز متمرکزمان پوشش داده می‌شود.   مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: در استان گلستان ۱۴ شهرستان و ۲۴ بیمارستان داریم و تعداد پایگاه‌های ثابت ما، جوابگو نیست، باید اتوبوس‌های خونگیری سیار در شهرستان‌هایی که امکانات نداریم، تأمین شود.   درگذشته دو اتوبوس سیار خونگیری در استان داشتیم که با توجه به عمر طولانی آن‌ها، شرایط ادامه فعالیت ندارند.   منبع: ایسنا   انتهای پیام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی، با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، اظهار داشت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی سنگین در سطح استان، افزود: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر شش، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودراهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی بمنظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی بیان کرد: در سال 1402،  80 هزار  و 680 دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه نموده درحالی که در سال 1401 این میزان  78 هزار و 848 دستگاه بوده است که شاهد افزایش 2 درصدی می باشیم

آهکی در ادامه گفت: در سال 1402 از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، 64 هزار و 245 دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و 16 هزار و 435 دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره‌ کل استاندارد، بصورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی بعمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران