Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:26:08 GMT

ادامه اعتصاب‌ها در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۲۰۰۴

ادامه اعتصاب‌ها در فرانسه

خبرگزاری آریا- اعتصاب در فرانسه در مخالفت با لایحه اصلاح قانون بازنشستگی همچنان ادامه دارد و سه شنبه نیز کشور با اخلال در بخش حمل و نقل مواجه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، فرانسه برای ششمین روز پیاپی صحنه اعتصاب خواهد بود و نخستین پیامد‌های اقتصادی این اعتصاب‌ها به تدریج در حال آشکار شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتصاب در فرانسه در مخالفت با لایحه اصلاح قانون بازنشستگی همچنان ادامه دارد و سه شنبه نیز کشور با اخلال در بخش حمل و نقل مواجه خواهد بود. به عنوان مثال از پنج قطار سریع السیر منطقه ایل-دو-فرانس تنها یک قطار به مردم خدمات رسانی می‌کند.
مردم پاریس که روز پنجشنبه شاهد اعتصاب بخش حمل و نقل بودند و زندگی آن‌ها بیش از ساکنان دیگر شهر‌های کشور مختل شد‏، امروز نیز باید صبوری به خرج دهند‎؛ چرا که امروز 10 خط از 16 خط متروی پاریس تعطیل و قرار است اعتصاب دست کم تا روز چهارشنبه و حتی تا روز جمعه ادامه داشته باشد. از سوی دیگر امروز تنها 20 درصد از قطار‌های سریع السیر و قطار‌های برون شهری تردد خواهند داشت و حدود 25 درصد از پرواز‌های داخلی و ارسال 10 درصد از محصولات پستی نیز لغو شده است. پس از تظاهرات گسترده پنجشنبه هفته گذشته و با توجه به اینکه قرار است چهارشنبه دولت از جزئیات مربوط به این لایحه پرده بردارد‏، اتحادیه‌ها و بسیاری از بخش‌ها که با اصلاحات نظام بازنشستگی مخالفند، از مردم خواستند سه شنبه نیز همچنان اعمال فشار بر دولت را حفظ کنند.
تی‌یری بابک (Thierry Babec) رئیس یکی از اتحادیه‌های بخش حمل و نقل گفت: ”این هفته‏ در فرانسه، هفته مُرده است“. ‏
اعتصاب در بخش سوخت نیز ادامه دارد. اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار (CGT) که مهمترین اتحادیه کارگری فرانسه به شمار می‌رود امیدوار است ”توازن قدرت“ با ”توقف تولید“ در بخش پالایشگاه‌ها بالا رود.
امروز در ششمین روز از اعتصاب ها، پذیرش دانش آموزان در مدارس و مهدکودک‌ها نیز بار دیگر با اخلال رو به رو است.
وزارت کشور فرانسه اعلام کرد روز پنجشنبه 800 هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمده بودند در حالی که کنفدراسیون عمومی کار شمار اعتصاب کنندگان روز پنجشنبه را یک میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد. اتحادیه‌های CGT، FSUT، FO، و ”همبستگی“ و بسیاری از سازمان‌های جوانان امیدوارند بتوانند بار دیگر در خیابان‌ها قدرت نمایی کنند.
کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه از همه بخشداری‌ها خواست با اتحادیه‌ها همکاری کنند تا آن‌ها بتوانند تظاهرات را بهتر آماده و چارچوب بندی کنند.
شبکه فرانس 24 همچنین اعلام کرد نخستین پیامد‌های اقتصادی این اعتصاب‌ها کم کم در حال آشکار شدن است.
خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: همان گونه که می‌بینید قطاری که حامل کالا‌های زیادی است در سه کیلومتری مقصد خود متوقف شده و این تنها یکی از 400 قطاری است که در سراسر فرانسه متوقف شده اند. از آغاز اعتصاب‏، این شرکت خصوصی فعال در بخش ریلی دیگر قادر به فعالیت نیست.
راننده این قطار گفت: ”این اعتصاب‌ها ما و مشتریانمان را نگران کرده است. آن‌ها منتظرند کالا‌ها هر چه زودتر به دستشان برسد، زیرا تولیدشان به این کالا‌ها بستگی دارد. من نگران پیامد‌های این اعتصاب‌ها هستم“.
نتیجه این توقف این است که این شرکت از درآمد میلیون‌ها یورو محروم شده است.
رئیس کارخانه‌ای هم گفت: ”اعتصاب مستقیماَ بخش لجستیک را تحت تأثیر قرار داده و سطح تقاضا از چهار روز پیش تا کنون به شدت کاهش یافته است“.
کارکنان این کارخانه به موقع سر کار خود حاضر شده اند و با وجود فعالیت، کالاهایشان تحت تأثیر اعتصاب به فروش نمی‌رسد. اما صاحب یک رستوران را می‌بینیم که مشتری ندارد و بیرون رستورانش در انتظار رسیدن مشتری است.
صاحب رستوران گفت: ”‌همیشه دو طبقه این رستوران پر از مشتری بود در حالی که سالن امروز کاملاَ خالی است“.
تنها می‌توان چند مشتری در طبقه همکف دید که نشان می‌دهد درآمد صاحب رستوران تا چه اندازه پایین آمده است. وی بر این باور است که درآمدش حتی نسبت به زمان تظاهرات ضد نظام سرمایه داری نیز پایین‌تر آمده و اوضاع بسیار وخیم‌تر شده است.
اعتصاب‌ها بخش گردشگری را نیز به شدت تحت تأثیر قرار داده و از شمار گردشگرانی که به پاریس می‌آمدند‏، به شدت کاسته شده است.
مجری شبکه در ادامه گفت: این اعتصاب دست کم تا روز چهارشنبه و پیش از سخنرانی ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه ادامه خواهد داشت. قرار است وی فردا جزئیات طرح اصلاح قانون بازنشستگی را ارائه کند.
ژان-پل دولوا کمیسر ارشد اموز بازنشستگان فرانسه دوشنبه پس از دیدار با مسئولان بخش اجتماعی کشور اعلام کرد: ”مسئله صرف نظر از حذف نظام بازنشستگی ویژه که مخصوص کارمندان دولت است، در کار نیست. اولویت ما عدالت و همبستگی است. هدف از طرح نظام بازنشستگی همگانی داشتن تنها یک نظام به جای 42 نظام بازنشستگی است که در حال حاضر وجود دارد و 58 درصد مردم فرانسه در این باره اظهار نظر کرده اند“.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعتصاب فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

میرهاشم موسوی اظهار داشت: تعداد درخواست‌ها و بازنشستگی‌های برقرار شده در مشاغل سخت سهم عمده‌ای در ناترازی منابع و مصارف تامین‌اجتماعی دارند؛ وضعیت فعلی به گونه‌ای است که متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده و گاهی نیروی کار در اوج تجربه، مهارت و تخصص از بازار کار خارج می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان تامین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری در نشستی مشترک به بررسی دلایل و بستر‌های شکل‌گیری دعاوی مربوط به این سازمان در دیوان عدالت اداری پرداخته و بر ضرورت اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید کردند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این جلسه با بیان ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به بیمه‌شدگان سازمان به‌جهت پیشگیری از طرح دعاوی گفت: اخیرا با برنامه‌ریزی انجام شده؛ هر ماه مبلغ حق بیمه پرداختی، تعداد روز‌های اشتغال و عنوان شغلی اعلام شده در لیست‌های حق بیمه پرداختی را به‌عنوان سه موضوع اصلی که معمولا در شکایات طرح می‌شود؛ از طریق پیامک به اطلاع بیمه‌شدگان می‌رسانیم. این فرایند در حال تعمیم به عموم بیمه‌شدگان کشور بوده و ان‌شاءالله تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور کامل اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • (ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است