Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تا پایان امسال ۱۷ هزار و ۳۰۰ تن محصول پنبه در استان برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، سیدمجتبی حسینی اظهار داشت: تا پایان امسال ۱۷ هزار و  ۳۰۰ تن محصول پنبه در استان برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سطح زیر کشت پنبه امسال در استان خراسان‌جنوبی، حدود ۷۱۰ هکتار است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان بشرویه است، تصریح کرد: سطح زیر کشت پنبه در استان حدود ۷۱۰ هکتار است که بیشترین سطح زیر کشت پنبه به ترتیب بشرویه سه هزار و ۵۰۰ هکتار، سرایان هزار و ۵۰۰ هکتار، قائن ۸۵۰ هکتار، نهبندان ۵۵۰ هکتار، خوسف ۵۰۰ هکتار، زیرکوه ۱۰۰ هکتار، سربیشه ۵۰ هکتار، فردوس ۳۵ هکتار و نیز بیرجند با ۱۵ هکتار کمترین میزان سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی ادامه داد: قیمت تضمینی خرید پنبه حدود سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان است که با توجه به کیفیت و درجه‌بندی محصول پنبه این قیمت متغیر است.

وی بیان کرد: محصول پنبه استان با توجه به قیمت پایین خرید تضمینی و عدم تمایل کشاورزان به فروش با این مبلغ، به صورت توافقی خریداری می‌شود که این مبلغ از حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان شروع می‌شود و در برخی نقاط تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان نیز خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در خصوص برنامه‌های توسعه کشت پنبه در استان عنوان داشت: یکی از برنامه‌های این سازمان توسعه کشت حفاظتی است که در استان مورد استقبال قرار گرفته است که در این روش به محض برداشت محصول جو و گندم در بقایای آن پنبه کشت می‌شود.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی کشاورزی بیرجند جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود