Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در حالی که میانگین بارندگی‌ها از اول فروردین پارسال  تا به امروز در این استان ۱۸۳ میلیمتر بوده این میزان امسال به ۲۰۰ میلیمتر افزایش یافته است.

او افزود: با این حال میانگین بارش امسال در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۳ ساله استان اردبیل که ۲۲۰ میلیمتر می‌باشد، ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: امسال بیشترین مقدار بارش‌ها از شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در شمال استان و ۲۵ درصد شهرستان کوثر در جنوب استان با ۳۰ درصد افزایش نسبت به میانگین بارش‌های پارسال گزارش شده است.

محمدی با بیان اینکه امسال میزان بارندگی ها در شهرستان خلخال در مقایسه با پارسال ۲۴ درصد افزایش داشته است افزود: در حالی که محموع بارندگی در خلخال از اول فروردین سال گذشته تا به امروز ۱۵۴ میلیمتر بوده ، امسال ۱۹۰ میلیمتر برف و باران در این شهرستان باریده که این میزان در مقایسه با بلند مدت ۳۳ ساله این منطقه که ۲۳۰ میلیمتر است ۱۷ درصد کاهش دارد .

او با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر ایستگاه خودکار سینوپتیک هواشناسی مرکز شهر خلخال ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی سنتی و یک ایستگاه خودکار در گردنه الماس این شهرستان فعالیت دارند، از تلاش برای راه‌اندازی سه ایستگاه جدید هواشناسی در این شهرستان خبر داد.

محمدی اظهارداشت: ایستگاه‌های پایش گرد و غبار ،سنجش باران اسیدی و ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در جاده ارتباطی خلخال - اردبیل از جمله ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی در این منطقه است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه امسال ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تعمیر و تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید هواشناسی استان اختصاص یافته ، افزود: با توجه به نیاز تعویض پنج ساله سنسورهای سنجش هوا در ایستگاه‌های هواشناسی مناطق مختلف استان اعتبارات تخصیصی سالانه جوابگوی نیاز هواشناسی برای بروز رسانی تجهیزات نیست.

انتهای پیام/ع

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارندگی برف و باران گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهرستان‌های جنوبی از جمله کنگان جم و دیر با ۳۲.۵ تا ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است. - اخبار استانها -

علیرضا بهادری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به اینکه سامانه بارشی از اوایل فردا از استان بوشهر خارج می‌شود اظهار داشت: از فردا به‌تدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر تا اوایل هفته آینده آرام است.

وی به آمار مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در سامانه بارشی اخیر تاکنون پرداخت و افزود: با توجه به اینکه سامانه بارش باران در جنوب استان بوشهر متمرکز است در 24 ساعت گذشته بیشتر میزان بارش باران در کنگان با 50 میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه پس از کنگان شهرستان جم با 43 میلیمتر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است گفت: در شبانه‌روز گذشته در شهرستان دیر 32.4 میلیمتر بارش باران ثبت شده و شهرستان عسلویه به‌عنوان شهرستان چهارم جنوب استان بوشهر 27.8 میلیمتر باران بارید.

بهادری با اشاره به میزان بارش باران در دشتی و تنگستان به ترتیب 6.8 و 4.5 میلیمتر خاطرنشان کرد: در مرکز استان بوشهر 2.7 میلیمتر بارش باران ثبت شده است و ایستگاه‌های هواشناسی دشتستان، گناوه، دیلم و خارگ را کمترین بارش باران در شبانه‌روزی گذشته ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر بر روی خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به وزش باد شدید، خلیج‌فارس مواج است و از فردا چهارشنبه با فروکش شدن جهت جریانات جوی انتظار می‌رود شرایط دریایی تا حدودی آرام‌تری داشته باشیم.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در استان را 60 تا 120 سانتیمتر اعلام و بیان کرد: تا اوایل وقت فردا ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی مناطق جنوبی و مرکزی استان بوشهر در برخی ساعات 90 تا 180 گاهی تا 210 سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی داشتند
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد