Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: لایحه رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران به شورا تقدیم شده که براساس آن دریافتی‌ها را با زمان سفر شهروندان و میزان سفر مرتبط می‌کند و بر اساس آن می‌توانیم مشوق‌هایی را در اختیار شهروندان قرار دهیم و این طرح تا پایان سال انجام می‌شود.

محمدرضا کلایی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های شهرداری برای افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: امروز حلقه آخر استفاده از خط دو و به بهره‌برداری‌رساندن آن انجام شد و تا پایان سال ظرفیت را حدود 10 تا 15 درصد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه اتوبوس‌ها نیز نوسازی ناوگان به اندازه 150 واحد انجام شده که برخی به خط اضافه شده و برخی تا پایان سال به خطوط حمل‌ونقل افزوده خواهد شد.

شهردار مشهد بیان کرد: همچنین تاکسی‌های برقی را در اولویت جدی خود قرار داده‌ایم و امیدواریم با کمک‌هایی که از کارگروه ملی زیارت گرفته شده، مجوزها را تسریع ببخشیم. همچنین لایحه رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران به شورا تقدیم شده که براساس آن دریافتی‌ها را با زمان سفر شهروندان و میزان سفر مرتبط می‌کند و براساس آن می‌توانیم مشوق‌هایی را در اختیار شهروندان قرار دهیم که این طرح تا پایان سال انجام می‌شود.

کلایی در خصوص گلایه بانوان از فضای کم در مترو خاطرنشان کرد: ریشه تمام این موضوعات کاهش سرفاصله‌هاست و انشالله 10 واگن قطاری که از گمرک وارد شده و برای مونتاژ در واگن‌سازی است تا یک ماه دیگر وارد خط می‌شود و این مشکل حل خواهد شد و در رابطه با خط یک مسئله خرید واگن داریم که باید مجوزهای خرید واگن از طرف دولت صادر شود که در این زمینه صحبت‌هایی شده و اگر با حمایت استاندار صدور مجوز خرید واگن به سرانجام برسد، مشکل خط یک نیز برطرف خواهد شد.

تمام بودجه تامین قطارشهری مشهد بر عهده شهرداری است

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ما به دولت اعلام کردیم که 60 واگنی که برای کل کشور تصویب شده انحصاراً در اختیار مشهد قرار بگیرد و با این موضوع موافقت شده و شورای شهر و شهرداری اعلام کردند که تمام بودجه تامین قطار را خود تامین کنند.

کیانوش کیامرز اظهار کرد: سیستم قطار خط یک ما، ال‌آرتی یا قطار سبک شهری است و نوع واگن‌ها 30 متری و خودکِشنده است؛ همچنین ایستگاه خط دو، سه و چهار مترویی است و قطار خط دو و سه می‌توانند با یکدیگر لینک شوند. شکر خدا ما برای واگن‌ها در خط دو و سه با پیش‌بینی شهرداری و شورای شهر مشکلی نداریم و الان 100 واگن در خط دو قرار دارد.

وی افزود: واگن‌های خط یک در کشور وجود ندارد و ما تنها سیستم ال‌آرتی در کشور در کنار کرمانشاه هستیم و انشالله اگر بتوانیم این 60 واگن را دریافت کنیم، می‌توانیم ظرفیت حداکثری در جابه‌جایی مسافر را ایجاد کنیم و براساس آمار روز گذشته دو قطار رد شدند اما ظرفیت برای سوارشدن مسافر در آن وجود نداش؛ با این حال، دورنمای ما برای خط دو خوب است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد: براساس مصوبه دولت دو هزار دستگاه ناوگان برای کلیه شهرهای کشور در نظر گرفته شد اما این مصوبه از سال گذشته تا کنون محقق نشده است و اگر هر شهر به صورت مجزا درخواست می‌کرد این امر زودتر محقق می‌شد و ما به دولت اعلام کردیم که این 60 دستگاه انحصاری شود و دولت نیز موافقت کرده تا این واگن‌ها را در اختیار مشهد قرار دهد و شورای شهر و شهرداری اعلام کردند که تمام بودجه تامین قطار را خود تامین کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهردار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی

رئیس سازمان حملو نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در فروردین سال‌جاری بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان با اشاره به تعداد ترددهای انجام شده طی یک ماه گذشته اظهار کرد: در بخش ملکی ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ مسافر و در بخش خصوصی ۶۹۴ هزار و ۴۳۱ مسافر از ناوگان حمل‌ونقل استفاده کردند.

وی افزود: افزایش این تعداد مسافر به این دلیل است که ممکن است یک نفر در روز چند بار با اتوبوس‌های خطوط مختلف در شهر سفر انجام داده باشد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: همچنین طی یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.

میرزائیان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر سه هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده است که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

کد خبر 746854

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند